Ajoi miten ajoi - Kimi oli kuitenkin Ferrarilla päivän "pistemies"Jacques sanoi:Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.
Ajoi miten ajoi - Kimi oli kuitenkin Ferrarilla päivän "pistemies"Jacques sanoi:Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.
Pieni vivahde-ero löytyy. Kun Massa ajoi ulos, hän osui seinään, Kimi sen sijaan vältti sen niukasti. Kun Massa ohitti Coulthardin, hän osui Coulthardiin lopettaen tämän kisan, Kimi vältti senkin niukasti.J.Hunt sanoi:Väität siis pokkana että Massa ajoi tänään yhtä hyvin kuin Räikkönen?
Mielestäni tuo ei kerro koko totuutta. Videosta luultavasti näkisi, että Massan ja Coulthardin etupyörät olivat hetkellisesti lähes vastakkain, mutta sisään kääntäessä Massa hidasti enemmän (luonnollisesti, kun oli tiukemmalla linjalla) ja sen takia Coulthardin takapyörä meni Massan etupyörän päältä.Pööni sanoi:Mtv3:n uutisesta kuva.
Ei kyllä ihan rinnalla näytä olevan. Massa olis varmaan voinu vetäytyä ajoissa tilanteesta, kun huomasi ettei mitenkään tule mahtumaan DC:n rinnalle.
Kuutio kertoi ettei hän edes nähnyt Massaa peileistä (kun RBn peileistä ei nää kuulemma mitään)CamoN sanoi:Mielestäni tuo ei kerro koko totuutta. Videosta luultavasti näkisi, että Massan ja Coulthardin etupyörät olivat hetkellisesti lähes vastakkain, mutta sisään kääntäessä Massa hidasti enemmän (luonnollisesti, kun oli tiukemmalla linjalla) ja sen takia Coulthardin takapyörä meni Massan etupyörän päältä.
Puhdas kilpailutilannehan se oli, mutta olisi Massa voinut vielä odottaa ja kokeilla vähän varmemmasta paikasta.
Massahan teki tänään hei kuulkaas miehen työn! Sai juuri oikeassa paikassa turva-auton paikalle, ja kun sekään ei auttanut, yritti samaa temppua toistamiseen parkkeeraamalla auton riskireunoille.Janne A. sanoi:Massa voi olla Kimin mestaruuden kannalta elintärkeä taas!. Jos Massa ei tule toimeen ilman luistonestoa ja tekee virheitä, ei se ole laittamassa kapuloita mäkki kuljettajien rattaisiin...
Meni hosumaan kun kolaroi DC:tä ennen kun Räksä oli käynyt varikolla.arzipuppy sanoi:Massahan teki tänään hei kuulkaas miehen työn! Sai juuri oikeassa paikassa turva-auton paikalle, ja kun sekään ei auttanut, yritti samaa temppua toistamiseen parkkeeraamalla auton riskireunoille.
YEAH! Samaan tahtiin!
Millä mittareilla mitattuna Kimi ajoi paremmin?J.Hunt sanoi:Väität siis pokkana että Massa ajoi tänään yhtä hyvin kuin Räikkönen?
Kyllä esimerkiksi Kimi nättejä ohituksia tarjoili.Lisko sanoi:Millä mittareilla mitattuna Kimi ajoi paremmin?
Kummaltakin täysin kädetön suoritus..
Ei ilman SC:tä juu, mutta toisen SC:n kohdalla Kimi oli kolmantena ja sillä oli ainoa varikko stoppi edessään ja molemmilla mäkeillä oli myös yhdet stopit edessään.JML82 sanoi:No ei Kimillä olis voittoon ollu mitään saumoja vaikka yhtään turva-autoa olis nähty. Ei taatusti olis Hamiltonia ja Kovalaistakaan saavuttanu.
Muistaakseni myös Massa ohitteli peräpäässä, tosin hitaampia. Mutta eihän Räikkönenkään mitän järin nopeita autoja ohitellut, tais olla Rubens Barrichello nopein, kenestä ohi pääsi ajamalla.arzipuppy sanoi:Kyllä esimerkiksi Kimi nättejä ohituksia tarjoili.
-Ensimmäisten viiden mutkan nousullaLisko sanoi:Millä mittareilla mitattuna Kimi ajoi paremmin?
Kummaltakin täysin kädetön suoritus..
Ei muuten ollut kuin korkeintaan puolessavälissä Davidin autoa, vasta katsoin uusintana Massan autosta incar kuvana tapahtuman, siitä näki selvästi missä kohdalla oli menossa. Turhaa yritti ängetä liian ahtaaseen rakoon.CamoN sanoi:Mielestäni tuo ei kerro koko totuutta. Videosta luultavasti näkisi, että Massan ja Coulthardin etupyörät olivat hetkellisesti lähes vastakkain, mutta sisään kääntäessä Massa hidasti enemmän (luonnollisesti, kun oli tiukemmalla linjalla) ja sen takia Coulthardin takapyörä meni Massan etupyörän päältä.
Puhdas kilpailutilannehan se oli, mutta olisi Massa voinut vielä odottaa ja kokeilla vähän varmemmasta paikasta.
Vaikka ensimmäisen kierroksen jälkeisellä sijoitusmittarilla. Kimi nousi 7 pykälää, Massa ajoi itsekseen nokka edellä seinään. Ei Kiminkään kisa hyvä ollut tuolla tasolla, mutta hänellä oli sentään homma hallinnassa aika pitkään.Lisko sanoi:Millä mittareilla mitattuna Kimi ajoi paremmin?
Kummaltakin täysin kädetön suoritus..
Riittäsköhän sellainen, että jos vehkeet olisi kestänyt ja kumpikin olisi ajanut maaliin, niin Kimi olisi varmuudella ollut ainakin neljäs, Massa sitten jossain siellä takana...Lisko sanoi:Millä mittareilla mitattuna Kimi ajoi paremmin?
Kummaltakin täysin kädetön suoritus..
Nimenomaan! Erittäin hyvä tiivistys!JKO sanoi:Oletteko ihan vakavissaan kommentteinenne. Räkä ajoi loistavan kilpailun 30 kierrosta. Nousi kolmanneksi sijalta 15. Turha sanoa, että ohitteli vain "toisen" luokan autoja. Olihan siellä eräs Alonsokin joka ohitti kahdesti Kovalaisen. Massa lähti 4. ruudusta ja oli ensimmäisen kierroksen jälkeen viimeisenä!
SC tulo pilasi totaalisesti Räikösen kisan. Mitä luulette paljonko Räikkösellä oli bensaa ennnen ohitusyritystä Kovalaisesta. Räikkönen pelasi selvästi upporikasta ja rutiköyhää ja tällä kertaa se johti epäonnistumiseen ja ajovirheeseen. Olisiko ollut parempi vaihtoehto ajaa 1-2 kierrosta Kovalaisen perässä ja sen jälkeen palata varikolta viimeisenä!
Kummallakaan virheellä ei ollut merkitystä lopputuloseen, koska moottori hajosi SC perässä ajattaessa. Alonso ja Kovalainen vain ajoivat Räikkösen edelle suoralla. Ilman moottoririkkoa Räikkönen olis noussut 15 ruudusta 4. Ei huono suoritus.
Täytyy muista, että samanlainen virhe eri vaiheessa kisaa maksaa erilailla aikaa. Lähdössä 10s virhe ja olet kisan hännillä. Keskellä kisaa vastaava spinnaus ei välttämättä maksa sijaakaan.Make79 sanoi:Riittäsköhän sellainen, että jos vehkeet olisi kestänyt ja kumpikin olisi ajanut maaliin, niin Kimi olisi varmuudella ollut ainakin neljäs, Massa sitten jossain siellä takana...
Massa lähti 4:stä lähtöruudusta, Kimi 15:sta...
Väännetäänkö rautalangasta...
Tai kysytäämpä toisin, millä mittarilla mitattuna Massan suoritus oli verrattavissa Kimin suoritukseen?
Perusteluja kiitos...
Ja viittaat mihin?JML82 sanoi:Täytyy muista, että samanlainen virhe eri vaiheessa kisaa maksaa erilailla aikaa. Lähdössä 10s virhe ja olet kisan hännillä. Keskellä kisaa vastaava spinnaus ei välttämättä maksa sijaakaan.
No okei, riippuu miten määrittelee kädettömän suorituksen, ajoihan se kisan alkupuoliskon loistavasti, mutta sitten Iceman alkoi kuumenemaan ja lopputulos on mikä on..Ghost_Glove sanoi:-Ensimmäisten viiden mutkan nousulla
-Painavalla autolla alottamisen ja ajamisen, vieläpä pehmeemmillä renkailla
-Ohitti Rubensinkin lopulta vaikka se näytti todella vaikeelta raskaalla autolla
Noista voit alottaa...
En Massan suoritustakaan kädettömänä pidä. Ikävä oma moka ekassa mutkassa on toki aina paha kämmi.
Mutta mun mielestä on kohtuutonta sanoo Kimin suoritusta kaiken alun nousun jälkeen kädettömäks tai paskaks suoritukseks...
OK ei paljo jääny käteen lopulta, mutta minkäs teet.