Felipe Massa: "Olin surkea ilman luistonestoa"

tankkeri

Well-known member
Massa sanoi:
Olin surkea ilman luistonestoa
No niin olit. Heti avausmutkassa nurmikolle. Sen jälkeen väkisin Coulthardista ohi, ja mitäs kävikään - Coulthard ulos kisasta.

Eipä kyllä Kimikään säväyttänyt. Kaksi kertaa samassa paikassa ulos: ensin täysin älyvapaa pakko-ohitusyritys Heikistä ja pihalle. Sitten jälleen yrittää väkisin ohi, takarenkaat ruohon puolella ja auto ympäri. Kimi kyllä pääosin sössi itse oman kisansa, palkintopallilla olisi ollut, siis jos koneet olisivat kestäneet loppuun asti. Selostajat eivät taas nähneet mitään: Katselin jo pitkään Kimin hidasta vauhtia - Heikki helposti ohi ja sen jälkeen Kimi hävisi koko ajan. Saari huomasi jälleen viisi kierrosta myöhemmin.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Jeeves sanoi:
Oli kyllä aikamoista turailua. :D Ensin spinnaa itse ykkösmutkassa seinään ja mekatsuille hommia. Sitten ohittaa skotin Schumilta saamien oppiensa avulla ja pilaa Cutin kisan - sekä siinä sivussa Kimin taktiikan.
Massan aiheuttama SC olisi voinut olla lottovoittokin Kimille. Sai ainakin kärjen kiinni ja meinasi mennä Heikin ohi.
Kiva olis tietää Kimin aiottu taktiikka. Ja se miksei mennyt varikolle kun meinas. Sillonhan ei kait vielä ollut SC:tä julistettu eli olis ollut kait ihan normi stoppi.
Vai olisiko jäänyt punasten valojen taakse varikolle kuitenkin?

mjk

...
tankkeri sanoi:
Kimi kyllä pääosin sössi itse oman kisansa, palkintopallilla olisi ollut, siis jos koneet olisivat kestäneet loppuun asti.
Kimin sijoitus spinnailujen jälkeen ilman ongelmia olisi kai ollut neljäs.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
J.Hunt sanoi:
Minun mielestä Massan dissaaminen tässä paikassa on aika turhaa.

- Eka mutkassa toki oma moka vs. Räikkösen spinnaukseen Glockin takana.
- Käsittämätön sukellus Skotin kylkeen vs. Räikkösen tykitykseen hiekalle.

Aika tasoissa kaverit, sillä erolla että Räikkönen ohitti "muutaan" kuskin enemmän , samaan aikaan Massa taisteli Saton kanssa.
No kyllä mun mielestä puhutaan ihan erilaisista ajoista nyt. kun nyt vertailet niin vertaa nyt sit lähtöpaikkoja. Massa 4 vs Kimi 15 ja ekan kierroksen jälkeen oli kokolailla toisin päin.

Massan ekojen mutkien spinni oli kyl outo. Kait se koitti väkisin pysyä Heikin rinnalla, mutta eihän siinä ollut toivoakaan. Heikki tuli ulkoo paremmilla vauhdeilla ja kakkosmutkassa oli sisällä...
No kilpailutilanne toki...

Ja Coulthardin kolari nyt oli mun mielestä kilpailutilannekolari. Eturenkaat oli kuitenkin melkein vastakkain joten ei se mitään epätoivoinen sukellus ollut. David ei vaan nähnyt myöhään ohitukseen ponnistanutta Massaa ja that's it.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
J.Hunt sanoi:
Kimin sijoitus spinnailujen jälkeen ilman ongelmia olisi kai ollut neljäs.
Luultavasti.

Mutta olisiko voittokin ollut käsillä?
Jos Kimin olisi ollut pakko tulla varikolle kuitenkin hetikohta SC:n jälkeen niin ei kait se olis riskeerannu ohitusta Heikistä noin paljon. Vai pelasiko Heikki peliä onnistuneesti vain?

Vice

Reality bites
Coulthard ei ole järin iloinen:

autosport.com sanoi:
Coulthard expects Massa to take blame

By Pablo Elizalde Sunday, March 16th 2008, 07:40 GMT

Felipe Massa and David Coulthard crash in AustraliaDavid Coulthard is expecting Felipe Massa to take full responsibility for the crash that took the Scot out of the Australian Grand Prix.

The duo made contact on lap 26, when the Ferrari driver dived down the inside of the Red Bull at the first corner.

Coulthard's car was launched into the air and ended up heavily damaged after the landing, leaving Coulthard with no choice but to retire.

The Scot was furious after the race and expected Massa to take the blame for the accident.

"I can understand that Felipe (Massa) was in a quicker car and was trying to overtake, but you've got to have your car alongside to pass, especially in a corner like Turn one, you can't just ram into them," said Coulthard.

"Felipe took a lunge from too far back and Turn one is a corner where you have to turn in early - it's not like Turn three, which is a hairpin and door's open for a long time.

"I screwed up last year when I tried a speculative move on Alex (Wurz), but I took full responsibility for it and I would expect Felipe to do the same today."

jameson

Well-known member
massalla pientä hakemista ajossa mutta malesiassa varmaan jo ihan iskussa

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Ghost_Glove sanoi:
Luultavasti.

Mutta olisiko voittokin ollut käsillä?
Jos Kimin olisi ollut pakko tulla varikolle kuitenkin hetikohta SC:n jälkeen niin ei kait se olis riskeerannu ohitusta Heikistä noin paljon. Vai pelasiko Heikki peliä onnistuneesti vain?
No ei Kimillä olis voittoon ollu mitään saumoja vaikka yhtään turva-autoa olis nähty. Ei taatusti olis Hamiltonia ja Kovalaistakaan saavuttanu.

Make79

Well-known member
J.Hunt sanoi:
Minun mielestä Massan dissaaminen tässä paikassa on aika turhaa.

- Eka mutkassa toki oma moka vs. Räikkösen spinnaukseen Glockin takana.
- Käsittämätön sukellus Skotin kylkeen vs. Räikkösen tykitykseen hiekalle.

Aika tasoissa kaverit, sillä erolla että Räikkönen ohitti "muutaan" kuskin enemmän , samaan aikaan Massa taisteli Saton kanssa.
No joo, kumpikin sössi, mutta Massa silti tippu omien sössöilyjen kautta joukon hännille viidennestä lähtöruudusta ja Kimi nosti itsensä neljänneksi 15:sta ruudusta ja olisi tod.näk. ajanut myös tuolla sijalla maaliin, jos vehkeet olis kestäny. Kimillä meni vielä varikkotaktiikatkin perseelleen, joka kylläkin mielestäni tiimin moka.

EDIT: siis Massa 4:stä ruudusta...

Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Massa joo sössi aika pitkälti oman kisansa, mutta minusta on ihan turhaa syyttää miestä tuosta David jutusta, Coulthard itse sulki tien vaikka Massa oli jo rinnalla, minusta tuon voi laittaa täysin Coultin piikkiin.

Make79

Well-known member
tankkeri sanoi:
Selostajat eivät taas nähneet mitään: Katselin jo pitkään Kimin hidasta vauhtia - Heikki helposti ohi ja sen jälkeen Kimi hävisi koko ajan. Saari huomasi jälleen viisi kierrosta myöhemmin.
Samaa hommaa ihmettelin minäkin.

Make79

Well-known member
Ghost_Glove sanoi:
Ja Coulthardin kolari nyt oli mun mielestä kilpailutilannekolari. Eturenkaat oli kuitenkin melkein vastakkain joten ei se mitään epätoivoinen sukellus ollut. David ei vaan nähnyt myöhään ohitukseen ponnistanutta Massaa ja that's it.
Minusta Massan eturengas osui keskelle Davidin autoa, ei lähelläkään eturengasta. Mielestäni tuo menee aikalailla Massan piikkiin.

Toni_V

Well-known member
Make79 sanoi:
Minusta Massan eturengas osui keskelle Davidin autoa, ei lähelläkään eturengasta. Mielestäni tuo menee aikalailla Massan piikkiin.
Joop, itse laittaisin tuon Massan piikkiin myös. Felipe osui tuohon auton puoliväliin, auto tuli aika lentäen kanttarin yli. Hiukan liian kaukaa sukellettu.

Melkoinen ero oli Massan ajamisessa verrattuna Kimiin.

talakem

Iltalehden toimitus
Toni_V sanoi:
Joop, itse laittaisin tuon Massan piikkiin myös. Felipe osui tuohon auton puoliväliin, auto tuli aika lentäen kanttarin yli. Hiukan liian kaukaa sukellettu.

Melkoinen ero oli Massan ajamisessa verrattuna Kimiin.
Ei David sanoo itse että Red Bullin peileistä ei näe mitään. (Ne Ferkulta kopioidut lokasuoja peilit) ovat niin edessä ettei normaali päänasennolla näe mitään...

Lisko

Well-known member
Sijainti
Liskola
Ei Massa nyt sen huonommin ajanut kuin Kimikään..
Kumpikin teki paljon rookievirheitä, ja viimeinen naula arkkuun oli Ferrarin luotettavuus..:thumbfh:

No, ei kai siinä sitten muuta kun Malesian ottamaan revanssia:thumbup:

Pööni

Well-known member

Mtv3:n uutisesta kuva.
Ei kyllä ihan rinnalla näytä olevan. Massa olis varmaan voinu vetäytyä ajoissa tilanteesta, kun huomasi ettei mitenkään tule mahtumaan DC:n rinnalle.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
J.Hunt sanoi:
Väität siis pokkana että Massa ajoi tänään yhtä hyvin kuin Räikkönen?
Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.

talakem

Iltalehden toimitus
Jacques sanoi:
Mä väitän että Kimi ajoi tänään lähes yhtähuonosti kuin Massa. Massalta sen sijaan odotinkin tuollaista sekoilua. Kimiin olin pettynyt.
Höpö höpö... ajo voitosta :thumbup: , eikä nyt varmasti vaan maaliin ja pisteitä tyyliin...