JML82 sanoi:
Tähän täytyy sanoa, että vaikka totta tuo sillä lailla onkin niin jujuhan se huippukuljettajalla onkin, että auto saadaan säädettyä mieleiseksi. Massalla varmaan oli Kanadassa tuolla perusteella ongelmia ajettavuuden kanssa?? Eikä se Räikkönen kyllä Massaa niin paljon nopeampi ollut. Kanada oli kaikessa sekasotkussaan niin erikoinen kisa, että huh huh
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää jos kuskikin sen selkokieleellä sanoo? Renkaat erovat jopa toisistaan huomattavasti, joten siksi säätäminenkin on pientä hakuammuntaa. Nythän erot kimin ja Massan välillä aika-ajoissa ovat minimaaliset. Massan hyväksi toki. Eikö tuo jo todista, että Kimi jos kuka on todellinen huippukuski, kun saa kylmillä renkailla jo lähes saman ajan kuin Massa. Ja varsinkin vielä se, että on kisoissa se selkeästi nopeampi kuski. Se on just huvittavaa kun Kimin pitäisi todistaakseen jotain, olla sekunnin nopeampi, kun taas Massan nopeuden määritelmäksi riittää, että hän on tuhannesosan Kimiä nopeampi, säälittäviä yrityksiä
Se kun on vähän niin, että mitä kovempi kuski Massa on, sitä kovempi kuski Kimi ja oikeastaan toisinpäin. Sen kun jotkut ymmärtäis, niin olis aivan mahtavaa. Juuri tuosta syystä Schumi pitää parhainpana ja kovinpana vastustajanaan Häkkisen Mikaa, vaikka eri talleissa ajoivatkin.
Mustiskuusviis sanoi:
No eikös se ole vähän traditio mäkillä tehdä joka toinen vuosi autosta susi joka hajoilee... mites 2005 montako kertaa Räkän kone hajos ja jouduttiin vaihtamaan ja ottamaan lähtöruuturangaistus?
Mun pointti olikin että epäluotettavalla autolla ja koneella Kimi ei osaa säästää sitä.
Jepjep, ai se oli Kimin vika, että kone hajos. Rajoittimet ja pelit löytyy ja silti Kimi onnistui hajottamaan koneet ihan omatoimisesti. Hyvä, että tuli selväksi
Se on kyllä selvää, että Kimi on sen verta voitontahtoinen kaveri, että vaikka aikanaan eräässä kisassa renkaansa paskaks jarrutti, niin voitosta ajoi loppuun asti. Ei tullut varikolle, eikä hidastanut. Hidastaminen tuskin olisi auttanut ja varikolla käynti olisi tiputtanut sijoituksen jonnekkin 2-4 paikkeille. Sehän ei Kimiä kiinnosta. Onko se sitten kilpa-autoilijassa huono ominaisuus? Tietyssä mielessä kyllä, jos ajattelee koko kautta.
Omasta mielestäni pidän kuitenkin enemmän niistä kuljettajista jotka ajavat aina voitosta ja parhaasta sijoituksesta, eivätkä pelkästään laskelmoivasti. Tämä on vähän sama kuin Senna vs Prost.
Ja Kanadassa Massa ei oikein koskaan ole ollut iskussa, vaikka aika-ajoissa ekalla sektorilla oli ratkaisevalla vedolla Kimiä nopeampi, mutta ryssi homman sitten kahdessa viimeisessä (etenkin vikassa). Itse veikkaan että aika-ajovertailun Massa vie selkeästi Kimiin verrattuna. Spassa saattaa kaiken osuessa kohdalleen ottaa paalun ja ehkä jopa voiton. Mutta jotenkin on vaan sellanen fiilis että kyllä se Ferrari lähtee lapasesta Spassa... ikävä kyllä.
Jep, ei ollut Kanadassa Massa oikein iskussa, hyvän kisan toki ajoi lopulta. Spassa voi lähteä keltä vaan lapasesta. Todennaköisempää se kuitenkin Massan kohdalla kuten jo alkukaudesta nähtiin. Aika-ajot saattaa hyvinkin viedä Massa, on se sen verta kova yhden kierroksen mies.
Mustiskuusviis sanoi:
No joo, ja sit toiset sanoo päinvastaista... ehkä kun kaikki toimii ja ongelmia ei ole, näin on, mutta ongelmatapausten sattuessa tilanne voi olla toinen.. ehkä.
Ross Brawn totesi joskus että Schumilla oli ilmiömäinen kyky ajaa ongelmista kärsivällä autolla oli kyse sitten melkein millaisesta ongelmasta tahansa. Kyllä Schumillakin varmasti teknisiä ongelmia ja moottorivikoja on ilmaantunut, mutta Schumi on sopeuttanut ajamisen niihin paremmin.
Höpöhöpö, kukaan ei sano päinvastaista, tuo on omaa kuvitelmaasi tai asioista tietämättömien Espanjalaisten höpinöitä. Usko mitä haluat mutta elä muille viljele selkeitä valheita. Lajit täytyy erottaa toisistaan. Jossakin romurallissa koneet voi hajottaa huudattamalla sitä Ladan myllyä niin paljoku lähtee. Ykköset ovat hieman eritasolla noiden asioiden suhteen.
Mitä tulee tuohon Schumiin, niin Schummeli poika on Hannu Hanhi tuon asian suhteen tietyistä syistä. Ajotyyleillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa kummalla kalusto keski, Schumilla vai Rubenilla. Se oli ihan selkeä ykkös ja kakkoskuski tilanne. Tuota tuskin kannattaa ottaa edes pieneksi argumentiksi tämän asian käsittelyyn