En tiedä olenko ymmärtänyt vai muistanko väärin, mutta mulla on semmonen mielikuva, että jos autosta roikkuu osia jotka saattaa tippua, ei sillä silloin saa ajaa kuin varikolle korjattavaksi. Eli ois pitäny automaattisesti tulla heti sisään. Ykskaks yllättäen irtoavat osat voi aiheuttaa vaaratilanteita...
Pitää paikkansa, että auto pitää tuoda varikolle, jos osia on lähdössä irti. Voisi johtaa periaatteessa huomautukseen (lähinä tilanne, jossa rikkinäisellä autolla yritetään ajaa varikolle sen sijaan että auto jätetään radan varteen). Jos Alonso olisi pystynyt jatkamaan radalla tuomaristo olisi joutunut harkitsemaan hänen lipputtamistaan varikolle korjauttamaan siipensä. Osuma siipeen oli Alonson kuvakulmasta kuitenkin niin pienen oloinen eikä Alonson vauhti hiljentynyt käytännössä yhtään eli siinä mielessä on ymmärretävää, että hän jatkoi radalla.
Tiimin olisi kyllä pitänyt tv-kuvan perusteella osata kertoa, että siiven kiinnitys on vaarassa pettää. Se, ettei tuota osattu tai haluttu tehdä, menee Ferrarin piikkiin. Alonso toki itse mokasi, kun rikkoi siipensä, mutta ei kuljettaja välttämättä näe sitä, miten pahasti auto on kärsinyt eikä noissa olosuhteissa auton käyttäytymisestäkään välttämättä huomaa mitään ennen kuin on liian myöhäistä.