Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Katkeruus huipussaan?
Ei taida olla joillekin vaihtoehto edes että Alonso osaa ajaakin. Kuulemma ainakin siksi kun oli 6,5 vuotta sitten vaikeuksissa Trullin kanssa. Eikä sillä, Alonso olisi itsellenikin ykkösinhokki jos joku. Tämän voiton silti ihan ansaitsi vahvalla suorituksellaan.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Hyvin tuo Fernando on kaksi viimeistä kisaa ajellut. Pakkohan se on myöntää, vaikka mies onkin suurin inhokkini. Vähän mietityttää, että miten paljon kyseessä on Ferrarin auton parantunut vauhti, vai olivatko molemmat tallin kuskit vain ihan totaalisen kujalla alkukaudesta (Bahrainia ei tietenkään lasketa). Silverstonen jälkeen en olisi ikinä uskonut, että Maranellon tiimi pystyisi enää yhteenkään voittoon tällä kaudella, mutta ovatpahan nousseet suostaan.

Tietysti olen edelleen vilpittömästi sitä mieltä, että Kimi olisi samanlaisella tallin tuella pystynyt samaan ja jättänyt alkukauden virheet tekemättä. Joten Jäämies johtaisi mieleni kuvitteellisessa rinnakkaisuniversumissa sarjaa suvereenisti :D

Loppukauden kisoista Alonsolla on varmaankin tuskaisimmat oltavat Suzukassa, jonka luulisi sopivan Red Bullille erinomaisesti. Tällä kaudella Ferrari ei ole erityisesti vakuuttanut nopeiden mutkien radalla, vaan downforcessa varmaankin hävitään hivenen energiajuomatiimille. Ferrarin valttina on hyvä alusta (ja jousitus), joka mahdollistaa hyvän pidon hitaissa vauhdeissa, kun downforcea ei ole niin paljoa tarjolla. Alonson mestaruusmahdollisuudet ovat siis (valitettavan) hyvät, kun jäljellä on enää neljä kisaa, joista kolme lienevät aika optimaalisia Ferrarille.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Yhtä ansaittuja kuin tallimääräys. Ferrari on tällä hetkellä tuplasti parempi kuin yksikään muu talli. Tai ainakin Alonson auto. Eihän niiden laittomuuksia ole edes tutkittu.
Niin, olisikohan siinä ihan peräti automaatti- ja/tai kauko-ohjaus? Siellähän voi montemolo ajella vaikka motorhomesta käsin sitä Alonson autoa.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Bahrainin jälkeen veikkasin Alonson vievän mestaruuden,ja siltä se nyt näyttää.Ikävä kyllä.No jaa...hyvinhän tuo ajaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Osaa olla katkeraa tekstiä:D Ensimmäisen kisan jälkeen tuntui, jotta kauden avaus oli poikkeus, mutta hyvää työtä tehneet Ferrarilla ainakin Alonson auton kanssa. Lisäksi osaa ajaakin, vieläpä todella lujaa. Ansaittu voitto oli sunnuntainenkin:thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Alonso teki myös ei ihan jokapäiväisen tempun, eli paalu, nopein kierros, voitto ja johto lähdöstä maaliin. Erään RASF1-kirjoittajan mukaan tämä on viimeksi tapahtunut 2004 Schumacherin toimesta.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Alonso teki myös ei ihan jokapäiväisen tempun, eli paalu, nopein kierros, voitto ja johto lähdöstä maaliin. Erään RASF1-kirjoittajan mukaan tämä on viimeksi tapahtunut 2004 Schumacherin toimesta.
Oli Alonson ensimmäinen. Tilastoja tosin vääristää vuodet jolloin ajettiin aika-ajo täysillä tankeilla.

Kummallista, että edelleen Valitetaan Ferrarin kilpailukyvystä, vaikka kisanopeudessa se on ollut jo jonkin aikaa ihan kärjessä. Ihan alkuvuoden tapaan. Kuskien ja taktiikoiden toimesta potentiaalia ei vain ole nähty käytännössä.

Kun RB hieman sössi aika-ajon, Macin Hamilton myöskin - niin Alonso sai paalun. Ja ilman virheitä se useimmiten katuradalla tarkoittaa myös voittoa.

Kun pää lopulta nyt pysyy kylmänä ( Alonson - Massaahan ei tunnu enää olevankaan ), niin varmasti Ferrari on mm-taistossa mukana. Alkuvuoden aikana hajotetut moottorit ja Alonson omat virheet vain taitavat tulla liian kalliiksi vaikka nyt mielen hallinta onkin löytynyt.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9315
Enempi nuo välitankkaukset yleensä vääristävät, sillä usein kävi niin että joku kävi johtamassa sen pari kierrosta siinä välissä ja se on varmaan yleisin syy miksi tuo on jäänyt saamatta.

Alonsolle hattutemppu oli viides, ja niissä edellistä Monzan kisaa lukuunottamatta muut ovat johtaneet vain varikkoruljanssin aikaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Enempi nuo välitankkaukset yleensä vääristävät, sillä usein kävi niin että joku kävi johtamassa sen pari kierrosta siinä välissä ja se on varmaan yleisin syy miksi tuo on jäänyt saamatta.

Alonsolle hattutemppu oli viides, ja niissä edellistä Monzan kisaa lukuunottamatta muut ovat johtaneet vain varikkoruljanssin aikaan.
Tuohon ensimmäiseen kappaleeseen olen samaa mieltä. Tosiaan näin - täysin hyödytön tilasto. Toinen kappale hattutempusta. No en harrasta tilastoja mutta esim tuore TS kirjoittaa näin: Alonson ensimmäinen Grand Slam -voitto.

Tuota luettu siis eri tavoin ( kompensaatio varikkokäynneistä puuttunee ).

http://www.ts.fi/f1/uutiset/162209.html
 
Viimeksi muokattu:

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Joo, ansaitut voitot nää viime kisat. Mut älkää nyt vielä mistään mestaruudesta nähkö päiväunia, uskosin että kauden viimeinen kisa sen vasta kertoo kuka sen pytyn pokkaa.
En totisesti haaveile vielä mistään, parempi aina varautua pahimpaan niin ei tarvitse pettyä niin pahasti. Olen samaa mieltä että vasta viimeisessä kisassa mestaruus ratkeaa, saa nähdä kuinka monta miestä on vielä kamppailussa mukana.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Saa nähä miten Ferrari kulkee ihan vikoissa kisoissa. Käsittääkseni isompia uudistuspaketteja ei autoon enää tule. Mikähän on RBR:n ja McLarenin tilanne? Mun mielestä siellä tehdään vielä duunia auton eteen, tosin ensi kauden autoakin on pidettävä silmällä. Saattaahan olla, että Maranellossa nyt vähän mieli muuttuu, kun Alonso on oikeasti niin lähellä ykkössijaa ja aletaan satsaamaan tähän kauteen pikkuisen enemmän ensi kauden kustannuksella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuohon ensimmäiseen kappaleeseen olen samaa mieltä. Tosiaan näin - täysin hyödytön tilasto. Toinen kappale hattutempusta. No en harrasta tilastoja mutta esim tuore TS kirjoittaa näin: Alonson ensimmäinen Grand Slam -voitto.

Tuota luettu siis eri tavoin ( kompensaatio varikkokäynneistä puuttunee ).

http://www.ts.fi/f1/uutiset/162209.html
Hattutemppu ja Grand Slam ovat vähän keinotekoisesti toisista lajeista tuotuja termejä ja siksi niitä varmaan käytetään kuka mitenkin.. Sikäli toki yhtäläisyyttä alkuperäisiin merkityksiin (tässä tapauksessa) on, että hattutemppuun vaaditaan kolme suoritusta (paalu, voitto, nopein kierros), Grand Slamiin neljä (koko kisan johto lisäksi).

Kun varikkostopeista tuli arkipäivää, tuli koko kisan johtamisesta harvinaisempaa, mistä syystä se erityisesti noteerataan. Toki se ei sinällään ole kummoinenkaan saavutus, jos se riippuu puhtaasti siitä millaisilla taktiikoilla tiimit ovat liikkeellä. Vain siinä tapauksessa, että johtaja ajaisi horisonttiin ja pystyisi johtamaan koko kisan riippumatta muiden taktiikoista voitaisiin puhua saavutuksesta. Sekin tietysti kertoo enemmän autosta kuin kuskista.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Kulmis on melkoista eteenpäin menoa Ferrarin osalta verrattuna Sössöä hitaampaan entiseen "ykkös"kuskiin.

Vaikka vaikeuksia on ollut, niin Kulmis on edelleen isku etäisyydellä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3850
Kulmis on melkoista eteenpäin menoa Ferrarin osalta verrattuna Sössöä hitaampaan entiseen "ykkös"kuskiin.

Vaikka vaikeuksia on ollut, niin Kulmis on edelleen isku etäisyydellä.
Ja vertailun vuoksi entinen tasapäinen Ferrarikuski voitti mestaruuden ilman ykköskuski-statusta.

Eroaa aikalailla siitä että on vielä taistelussa mukana, vaikka on selvä ykköskuski.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Ei kestä koneet loppuun asti ja sössii homman kun joutuu ottamaan penalttia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös