Sepä siinä ihmetyttääkin, että miten Alonso ei ole leadershippeineen, tiimin motivointeineen ja auton kehittämistaitoineen saanut autoa kuin hitaammaksi viimevuodesta. Vaikka sanoi ensitestissään viime vuoden autosta jotain tähän tyyliin(yksi suosikeistani )Pade_ sanoi:Alonso on tuonut mukavasti väriä lähtöruudukon paremmalle puolelle. Umpisurkealla Renaultilla ei taida vaan tänä kautena olla podiumille asiaa, ei vaikka sataisi. Ens vuonna sitten. :alppu:
Eipä sitä Alonsoa kannata ihan maanrakoon hakata. Onhan hän ajanut tällä kaudella muutaman todella hyvän aika-ajon. Siis on sekoittanut kuuden nopeimman pakkaa normaalillakin bensakuormalla. Mutta kisat on tietysti menneet vähän miten sattuu, eihän sitä huonolla autolla voi muuta kuin ottaa riskejä, ja sitten napsahtaa. :wink:formulastara sanoi:Sepä siinä ihmetyttääkin, että miten Alonso ei ole leadershippeineen, tiimin motivointeineen ja auton kehittämistaitoineen saanut autoa kuin hitaammaksi viimevuodesta. Vaikka sanoi ensitestissään viime vuoden autosta jotain tähän tyyliin(yksi suosikeistani )
"Testi oli hyvin antoisa, ratkoin autoa vaivannutta ongelmaa, ja löysimme hyvin mielenkiintoisia asioita, sain ajasta noin sekunnin nipistettyä tässä testissä."
Mikä tässä ei nyt oikein täsmää?
Alonsohan on sen Alonso-efektin verran nopeampi kuin tallikaverinsa.formulastara sanoi:Mikä tässä ei nyt oikein täsmää?
Muut kuskit nipistivät kaksi sekuntia ajastaan.formulastara sanoi:"Testi oli hyvin antoisa, ratkoin autoa vaivannutta ongelmaa, ja löysimme hyvin mielenkiintoisia asioita, sain ajasta noin sekunnin nipistettyä tässä testissä."
Mikä tässä ei nyt oikein täsmää?
Jos nyt oikein muistan, niin Alonsolla oli kauden loputtua yksi mm-piste ja kaksi voittoa vähemmän kuin Kimillä, eli ei yksi piste olisi auttanut.petrolhead sanoi:Rupesin huvikseni jossittelemaan..
Jos Alonso olisi saanut viime kaudella yhden pisteeen enemmän, hän olisi vienyt kolmannen MM:n putkeen. Alonson tämän kauden vaikeudet laitettaisiin varmasti enemmän auton piikkiin kuin nyt.
Pointti? Kun/jos mies saa taas nopeimman tai toiseksi nopeimman auton niin hän osoittaa ettei ajonlahjat ole mihinkään hävinneet.
Sellaista tuli mieleen, että kun heppu on kehunut nipsaisseensa auton kierrosajasta sekunnin pois yhdessä testissä, mutta tämän kauden tulokset ovat kutakuinkin samaa luokkaa Kovalaisen viime kauden tulosten kanssa, niin puhuuko se paskaa vai eikö se ole niin hyvä kuski kuin kertoo olevansa, vai hiukan molempia, vai jotain muuta.petrolhead sanoi:Rupesin huvikseni jossittelemaan..
Jos Alonso olisi saanut viime kaudella yhden pisteeen enemmän, hän olisi vienyt kolmannen MM:n putkeen. Alonson tämän kauden vaikeudet laitettaisiin varmasti enemmän auton piikkiin kuin nyt.
Pointti? Kun/jos mies saa taas nopeimman tai toiseksi nopeimman auton niin hän osoittaa ettei ajonlahjat ole mihinkään hävinneet.
Mediahypessä vain unohtuu, että kuljettaja voi olla vain tasan niin nopea kuin auto on. Tuulitunnelit ja insinöörit tuovat sekunnit, kuljettajat enintään kymmenykset.JPP sanoi:Sellaista tuli mieleen, että kun heppu on kehunut nipsaisseensa auton kierrosajasta sekunnin pois yhdessä testissä, mutta tämän kauden tulokset ovat kutakuinkin samaa luokkaa Kovalaisen viime kauden tulosten kanssa, niin puhuuko se paskaa vai eikö se ole niin hyvä kuski kuin kertoo olevansa, vai hiukan molempia, vai jotain muuta.
Insinöörit voivat vain suunnitella ja kehittää nopean auton. Jonkun pitää sitten löytää sen auton limitit ja ajaa siellä. Se on kuljettaja.Felix sanoi:Mediahypessä vain unohtuu, että kuljettaja voi olla vain tasan niin nopea kuin auto on. Tuulitunnelit ja insinöörit tuovat sekunnit, kuljettajat enintään kymmenykset.
No siis, Renaulthan rakensi auton joka on kierroksella 1½ sekuntia kärkeä hitaampi ja näkeehän sen sokeakin että Alonso on ottanut sen sekunnin pois omasta autostaan :thumbup:JPP sanoi:Sellaista tuli mieleen, että kun heppu on kehunut nipsaisseensa auton kierrosajasta sekunnin pois yhdessä testissä, mutta tämän kauden tulokset ovat kutakuinkin samaa luokkaa Kovalaisen viime kauden tulosten kanssa, niin puhuuko se paskaa vai eikö se ole niin hyvä kuski kuin kertoo olevansa, vai hiukan molempia, vai jotain muuta.
Ehkäpä tuossa on kirjoittajansa mielestä jotain järkeä, mutta en kyllä oikein ymmärrä mistä moinen päättely? Jos ihan vaan tuloksia katsotaan niin viime vuoden Renault oli lopputuloksissa kolmas Ferrarin ja BMW:n jälkeen eli olisi ollut neljäs jos Mclaren olisi saanut pitää pisteensä. Tällä hetkellä Renault on vasta seitsemäs tallien sarjassa, niin että mistä johtuu VM toimittajan käsitys että Renault alkoi heti kuroa eroa umpeen muihin talleihin kun Alonso käveli ovesta sisään?TIMOMIES sanoi:"10/10. Loistavalla tasolla. Väittää itse tuoneensa viime vuonna McLarenille 0,6 sekuntia hyvää/kierros. Sitä voi hyvin uskoa, sillä heti kun Alonso palasi Renaultille, alkoi talli kuroa muiden etumatkaa umpeen. Motivoi hyvin työkavereitaan ja osaa antaa heille myös merkittävää palautetta teknisellä puolella. Näissä asioissa Alonso on koko porukan paras.
Samaa itse hymyilin. Nyt on pari-kolme tallia lisää mennyt ohi tai ainakin tasoihin. Keskikastin talleilla on vain ollut varaa kehittää autojaan enemmän, kuin kärkitalleilla jotka jo viime vuonna olivat lähempänä optimia suorituskyvyssä. Vissiin ensi kaudeksi voimasuhteet taas saattavat sääntömuutoksin heilahtaa enemmänkin.herb sanoi:...mistä johtuu VM toimittajan käsitys että Renault alkoi heti kuroa eroa umpeen muihin talleihin kun Alonso käveli ovesta sisään?
Vaikken itsekään pidä moista näkemystä kovin oikeutettuna, pelkkiin tallipisteisiin tuijottaminen on kyllä tässä vertailussa harhaanjohtavaa. Se ei liene Renaultin tai Alonson vika, että Piquet on töpeksinyt oman osuutensa pisteidenkeruusta.herb sanoi:Tällä hetkellä Renault on vasta seitsemäs tallien sarjassa, niin että mistä johtuu VM toimittajan käsitys että Renault alkoi heti kuroa eroa umpeen muihin talleihin kun Alonso käveli ovesta sisään?
Alonso on kyllä ajellut ylempänä ja taistellut paremmista sijoituksista, mutta virheet ja tekniset ongelmat ovat syöneet 10-15 pistettä. Alonso ei tyydy vain kurvailemaan joukon jatkona.WebSlave sanoi:Mutta eipä tuo Alonsokaan ole kyennyt rellukuskien viimevuotisiin tuloksiin. Kahdeksan kisan jälkeen Fisicolla oli viime vuonna 16 pistettä, Heikillä 12. Fernando on kerännyt tähän mennessä vasta 10.
CamoN sanoi:Eipä sitä Alonsoa kannata ihan maanrakoon hakata. Onhan hän ajanut tällä kaudella muutaman todella hyvän aika-ajon. Siis on sekoittanut kuuden nopeimman pakkaa normaalillakin bensakuormalla. Mutta kisat on tietysti menneet vähän miten sattuu, eihän sitä huonolla autolla voi muuta kuin ottaa riskejä, ja sitten napsahtaa. :wink:
Minä olen pitänyt tuota lähinnä taktiikan ansiona. Espanjasta lähtien, jolloin Renaultin "nousu" alkoi Alonso on ollut Q3:ssa ja siis myös kisan alussa kevyellä autolla liikkeellä. Kisan edetessä meno on sitten hiipunut. Tosin Espanjan jälkeisistä kisoista vain Turkki on mennyt joten kuten normaaleissa merkeissä Alonson osalta. Sielläkin hän oli ensimmäinen tankkaamaan tullut, mutta pystyi ajamaan kuudenneksi Ferrarien, Hamiltonin ja BMW:den takana. Eli pitkälti juuri sillä paikalla kuin Renault oli viime vuonnakin.Zaikom sanoi:Alonso on kyllä ajellut ylempänä ja taistellut paremmista sijoituksista, mutta virheet ja tekniset ongelmat ovat syöneet 10-15 pistettä. Alonso ei tyydy vain kurvailemaan joukon jatkona.
Aika-ajomenestys on polttoainekysymys. Mitä pistesijoille ajamiseen tulee, niin tilannehan on sama kaikilla keskikastin talleilla, kun ensimmäiset 6 sijaa on "varattu" kolmelle kärkitallille. Se talli, joka useimmin onnistuu niille jämäpisteille nousemaan on sitten tallien MM-sarjan neljäs.Viime vuonnahan Heikkin ja Fisin pistesijoille yltäminen muutamia poikkeuksia lukuunottamatta edellytti, että joku edeltä keskeytti. Ja aika-ajossa kympin joukkoon pääsyä sai yleensä jännätä. Alonso ajaa sinne aina.
Kyllä, ja uskoisin että ykkösistä löytyy aika läjä kuljettajia, jotka ne rajat voi löytää. Alonso tuskin on siinä mielessä mitenkään poikkeus. Jos puhutaan rajojen ylittämisestä, tilanne on toinen.Zaikom sanoi:Insinöörit voivat vain suunnitella ja kehittää nopean auton. Jonkun pitää sitten löytää sen auton limitit ja ajaa siellä. Se on kuljettaja.
Kyllähän niitä liuta nimiä löytyy... Toiset vaan osaa ajaa limitillä ja toiset eivät! Itse näkisin, että se onkin yksi tekijä kärkikuljettajissa. (Hamilton, Alonso, Kovalainen, Räikkönen, Massa..)formulastara sanoi:Kyllä, ja uskoisin että ykkösistä löytyy aika läjä kuljettajia, jotka ne rajat voi löytää. Alonso tuskin on siinä mielessä mitenkään poikkeus. Jos puhutaan rajojen ylittämisestä, tilanne on toinen.