Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Vaikka kuinka kaikki yrittävät jauhaa että Alonso on maksukuski, niin ei se sitä ole vaikka Santanderilta tulikin rahat pestiin.

Alonsohan vieraili Maranellossa jo tällä viikolla sovittamassa penkkiä ja tapasi myös tietenkin odotetusti tallipäällikkö Stefano Domenicalin sekä pääjohtaja Luca di Montezemolon ja insinöörejä.
Jostain syystä tää ei nyt mulla oikein taitu. Olisiko Alonso sitten maksukuski jos olisi vieraillut Maranellossa vasta ensi viikolla tai jos ei olisi sovittanut penkkiä tai jos ei olisi tavannut tallipäällikköä, pääjohtajaa ja insinöörejä? :doubtful:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mitä sä haluat tällä kertoa?
Se, että Banco Santander olisi Ferrarin sponsoriksi tullut jo muuten ilman mitään Alonsoja?
Mun mielestä sitä, että jos Santanderin värit eivät olisi Ferrarille sopineet niin ei olisi pankki päässyt tallin sponsoriksi.

Peter

Svedu
Mun mielestä sitä, että jos Santanderin värit eivät olisi Ferrarille sopineet niin ei olisi pankki päässyt tallin sponsoriksi.
No eikö tämä ole aika paljolti itsestään selvyys jos on edes kerran nähnyt Banco Santanderin logon? :D
Että siis miksi asiasta piti edes mainita?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Jostain syystä tää ei nyt mulla oikein taitu. Olisiko Alonso sitten maksukuski jos olisi vieraillut Maranellossa vasta ensi viikolla tai jos ei olisi sovittanut penkkiä tai jos ei olisi tavannut tallipäällikköä, pääjohtajaa ja insinöörejä? :doubtful:
Noihan on kaks eri juttuu siis Alonson maranellossa käynti ja maksukuski homma, eli jutut ei liity mitenkään yhteen, mutta itse en pidä Alonsoa maksukuskina vaikka hän olisi mennyt Santanderin rahoilla esim Brawnille.

Annoin asian ymmärtää väärin sorge.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
No eikö tämä ole aika paljolti itsestään selvyys jos on edes kerran nähnyt Banco Santanderin logon? :D
Että siis miksi asiasta piti edes mainita?
No itse asiassa täällä olisi aika vähän viestejä jos itsestäänselvyydet karsittaisiin. Esimerkiksi kaikki Kimiä kehuvat viestit voisi poistaa "Kimi Räikkönen - aikansa paras?" -ketjusta. :ahem:

Mangelo

Well-known member
Noihan on kaks eri juttuu siis Alonson maranellossa käynti ja maksukuski homma, eli jutut ei liity mitenkään yhteen, mutta itse en pidä Alonsoa maksukuskina vaikka hän olisi mennyt Santanderin rahoilla esim Brawnille.
Mitä sitten pidät maksukuskina?

Kyllä tuo minulle vaikuttaa harvinaisen selvältä että Santanderin rahat on vaikuttaneet suuresti siihen, että Ferrari kuski on nimenomaan Alonso. Miksei vaikka Räikkönen, Kubica, Button, Vettel,,, miksi juuri Alonso?

Ei mene selittelyt läpi.

Peter

Svedu
No itse asiassa täällä olisi aika vähän viestejä jos itsestäänselvyydet karsittaisiin. Esimerkiksi kaikki Kimiä kehuvat viestit voisi poistaa "Kimi Räikkönen - aikansa paras?" -ketjusta. :ahem:
Itsestään selvyys on se, että Kimi ei ole aikansa paras, joten on pakko mennä sinne toikkiin valaisemaan ihmisiä jotka eivät ole tajunneet itsestään selvyyksiä.

Peter

Svedu

Kyllä tuo minulle vaikuttaa harvinaisen selvältä että Santanderin rahat on vaikuttaneet suuresti siihen, että Ferrari kuski on nimenomaan Alonso. Miksei vaikka Räikkönen, Kubica, Button, Vettel,,, miksi juuri Alonso?

Ei mene selittelyt läpi.
Etkö tajua itsestään selvyyttä? Alonso on paras näistä kaikista vaihtoehdoista.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?

Niin ei Alonso ilman Santanderin rahoja olisikaan varmaan Ferrari miehiä, ja kaikkien meidän suomalaisten iloksi Räikkönen edelleenkin kuskaisi Maranellon ohjusta. Mutta en sanoisi Alonsoa maksukuskiksi vaikka Santanderin rahoilla Ferrarille pääsikin, eri asia on tietenkin Alex Yoong ja Mazzacane jotka joutuivat itse rahoittamaan paikkansa Minardilla ja Prostilla, tosin he eivät olleet edes huippukuljettajia.

Mangelo

Well-known member
Niin ei Alonso ilman Santanderin rahoja olisikaan varmaan Ferrari miehiä, ja kaikkien meidän suomalaisten iloksi Räikkönen edelleenkin kuskaisi Maranellon ohjusta. Mutta en sanoisi Alonsoa maksukuskiksi vaikka Santanderin rahoilla Ferrarille pääsikin, eri asia on tietenkin Alex Yoong ja Mazzacane jotka joutuivat itse rahoittamaan paikkansa Minardilla ja Prostilla, tosin he eivät olleet edes huippukuljettajia.
Kuljettajan kilpailukykyisyys on epäoleellista maksukuskitermissä. Aina se kuljettajan tasokin vaikuttaa edes vähän, suhteessa tarjolla olevaan rahamäärään. Monissa autourheiluluokissa parhaatkin on maksukuskeja. F1kkösissä huippupaikat eivät yleensä ole olleet ostettavissa, eikä sponsoriportfolioitakaan yleensä ole huipputalleissa muodostettu kuljettajien perusteella.

Joe Tanto

Well-known member
Sijainti
Katalanian laiva
Jos Kimin mukaan tärkein syy hänen syrjäyttämiseensä Ferrarilta olivat pankin rahat, niin miksi Alonso ei sitten ole maksukuski? Ferrarille olisivat ehkä kelvanneet rahat ja Räikkönen, mutta entä Alonso ilman pankin tukea? Ja jos Alonso ei olisi pelkillä taidoillaan talliin päässyt, mutta rahojen kanssa kyllä, niin minkälainen johtopäätös siitä tulisi muodostaa?

Palautui vain mieleen tuosta, että olihan Alonsolla se palkattu ammattifanikin. Miten siinä lopulta kävi? Saiko tyyppi työtä Alonson uran ajaksi, vai oliko jokin vuoden pätkätyö?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Jos Kimin mukaan tärkein syy hänen syrjäyttämiseensä Ferrarilta olivat pankin rahat, niin miksi Alonso ei sitten ole maksukuski? Ferrarille olisivat ehkä kelvanneet rahat ja Räikkönen, mutta entä Alonso ilman pankin tukea? Ja jos Alonso ei olisi pelkillä taidoillaan talliin päässyt, mutta rahojen kanssa kyllä, niin minkälainen johtopäätös siitä tulisi muodostaa?
Kyllä Alonso ilman Santanderin rahojakin olisi Ferrarille kelvannut, mutta vasta kaudeksi 2011. Täytyy muistaa myös kun Räikkönen tuli Maranelloon niin Jean Todt hänet halusi, Montezemolon valinta olisi ollut Alonso ja tuskin sillon Alonso olisi tullut Santanderin rahojen kanssa Ferrarille.

Nicole

Well-known member
Mitä sä haluat tällä kertoa?
Se, että Banco Santander olisi Ferrarin sponsoriksi tullut jo muuten ilman mitään Alonsoja?
Lue kommenttini uudestaan, jookos-kookos?

En ollut kertomassa sillä mitään ja tein sen mielestäni selväksi. Kunhan välitin tiedon.

Villeneuve - kiitos linkistä :thumbup:

Nicole

Well-known member
Varmaankin se menee niin, JPP :ahem:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kyllä Alonso ilman Santanderin rahojakin olisi Ferrarille kelvannut, mutta vasta kaudeksi 2011. Täytyy muistaa myös kun Räikkönen tuli Maranelloon niin Jean Todt hänet halusi, Montezemolon valinta olisi ollut Alonso ja tuskin sillon Alonso olisi tullut Santanderin rahojen kanssa Ferrarille.
Alonsohan tuli Ferrarille nimenomaan Santanderin rahojen myötä. Se, että tuli vuoden vielä etuajassa - tarkoitti vain lisää rahaa. Ja kun Santander vaikutti kuka ajaa heidän sponsoroimassa tallissa, maksaa tukea - jotta haluamansa kuskin palkka maksetaan ja vielä maksaa extraa jotta aiempi kuski saadaan pois alta niin kyllä se on nimenomaan maksukuski sellainen. Ei ole relevanttia miettiä olisiko Ferrari Alonson ottanut ilman Santanderin rahoitusta, koska sellaista ei ole tapahtunut. Toisaalta voidaan katsoa, että aiemmin Alonso ei ole kelvannut vaikka markkina-arvo on ollut suurempi - niin silloin ei ilmeisesti ole ollut Santanderin rahoja kyytipojaksi kylliksi tai Ferrari ei ole tarvinnut niitä rahoja. Nyt ensisijaisesti siis - rahat tarvitaan, mukana seuraa oletusarvoisesti kohtuukuski.

Nicole

Well-known member
Itsestään selvyys on se, että Kimi ei ole aikansa paras, joten on pakko mennä sinne toikkiin valaisemaan ihmisiä jotka eivät ole tajunneet itsestään selvyyksiä.
Sen voisi muotoilla näinkin: Voin mennä sinne esittämään oman mielipiteeni vaikka se olisikin vastakkainen mielipide.

Mieluiten muodostaisin itse ihan omat mielipiteeni ja arvostan muiden mielipiteitä.

Sanavalintasi 'pakko mennä sinne valaisemaan ihmisiä jotka eivät ole tajunneet itsestäänselvyyksiä' kertoo ihmisestä jolla on yksi absoluuttinen totuus ja joka ei siedä eriäviä mielipiteitä.

Onnea vaan sinne ylhäiseen yksinäisyyteen :rolleyes:

Saara

Faster Than You
Palautui vain mieleen tuosta, että olihan Alonsolla se palkattu ammattifanikin. Miten siinä lopulta kävi? Saiko tyyppi työtä Alonson uran ajaksi, vai oliko jokin vuoden pätkätyö?
Se oli ihan vaan vuoden pesti.

CCMK

Well-known member
Alonsolla on todellakin melkoinen riski kun parhaimmillaan voi nousta tähtiin ja mestaruuksiin tai pahimmillaan kapsahtaa katajaan:D. Vaihtoehdot ovat varsin selvät ja Alonsolla ei riitä kunnianhimo vain sille välille. Aikamme autonkehittäjää saattaa ahdistaa vain Schumin Massan paappominen ja mahdollinen auton huonous ja pahimmillaan Telenovella a la Santander tarvitsee jo seuraavaksi kaudeksi uutta pääosanesittäjää...:rolleyes: voidaan sanoa ,että hän ei ole tavallinen maksukuski vaan Rey-maksukuski eli kuningas. Tietysti pitäisi katsoa nämä pilipalitiimien maksukuskit ja niiden historia ennen kuin alkaa väittämään tällaista mutta aika lähelle veikkaus varmasti menee.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kun Briatore haastaa Maxin ja Fian siviilioikeuteen, niin saapa nähdä vieläkö Alonso onnistuu olemaan aivan tietämätön Piquet -casestä. Nimittäin Fian kanssa tehdyt syytesuojat ei enää niissä ympyröissä paina.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Kun Briatore haastaa Maxin ja Fian siviilioikeuteen, niin saapa nähdä vieläkö Alonso onnistuu olemaan aivan tietämätön Piquet -casestä. Nimittäin Fian kanssa tehdyt syytesuojat ei enää niissä ympyröissä paina.
Niin paha mennä sanomaan, eiköhän Alonso kiertelisi ja kaartelisi, tosin Briatore varmaan ajattelee koko ajan omaa parastan eikä ehkä niinkään haittaa jos vaikka paljastaisi jotain Alonsosta, ken tietää sen näkee sitten.

Toivottavasti Briatore palaisi ykkösiiin ja Alonsoakaan ei liitettäisi mitenkään juttuun, uskoisin että Briatore vaikka Jean Todtin avustuksella tulee takaisin F1 maailmaan, yleensä Briatore tunnettu vetämään pidempiä korsia asiassa kuin asiassa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.