Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
No vaikuttaa ne kuitenkin Alonson kykyyn harjoittaa ammattiaan (mikä on Santanderille investointiensa takia tärkeää) enemmän kuin takapuoli J-Lon tai rinnat Dolly Partonin tapauksissa.
:ahem: Ihan selkeä logiikka. Alonsolta pätkähtää peukut irti Modenan syrjäkujalla -> Santanders menettää rahaa, mutta eipä hätiä mitiä! Onhan se vakuutus! Vieläpä Santandersissa. -> Santanderssissa maksaa viulut.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Vaan Markkinointiahan tuo vain on ja ihan toimivaakin sellaista. Tuskin siellä Santadersissa oikeasti kylmänhiki otsalla mietitään, että entäpä jos siltä Fernandolta napsahtaa peukut poikki.
Kyllähän tuommoinen pr-tempaus on vähän toista luokkaa herättämään huomiota, kuin se, että Kimi käy heiluttamassa kättä lavalla ja sanomassa "Tag Heuer is ok".

Edit: Ja anteeksi, että sotkin Kimin tähänkin toikkiin. Ei tämän enempää hänestä. Kävi vain hyvänä vertauksena.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
:ahem: Ihan selkeä logiikka. Alonsolta pätkähtää peukut irti Modenan syrjäkujalla -> Santanders menettää rahaa, mutta eipä hätiä mitiä! Onhan se vakuutus! Vieläpä Santandersissa. -> Santanderssissa maksaa viulut.
Ei kai Santander vakuutusyhtiö kuitenkaan ole, vakuutuksen ottaja (maksaja) vain.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ei kai Santander vakuutusyhtiö kuitenkaan ole, vakuutuksen ottaja (maksaja) vain.
Ferrari-kuljettaja Fernando Alonso on maanantaina tehnyt uuden henkilökohtaisen sponsorisopimuksen Santanderin kanssa.

Alonsolla oli jo aiemmin sopimus Santanderin pankkipuolen kanssa, mutta nyt hän teki sponsorointisopimuksen myös Santanderin vakuutuspuolen kanssa.

Osana sponsorisopimusta Santander vakuuttaa Alonson peukalot 10 miljoonalla eurolla.
.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Eipä tuohon voi juuri muuta sanoa kuin :dunno:
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
No vaikuttaa ne kuitenkin Alonson kykyyn harjoittaa ammattiaan (mikä on Santanderille investointiensa takia tärkeää) enemmän kuin takapuoli J-Lon tai rinnat Dolly Partonin tapauksissa.
True true. Kuka se oli joka vakuutti säärensä? Ja hiuksetkin on joku vakuuttanut...
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
On kyllä niin väsynyttä läppää tuo Alonson autonsuunnittelu. Varsinkin kun kukaan ei ole sellaista koskaan vakavissaan väittänyt.
Eikö tuo juttu ole lähtenyt alunperin siitä, kuten muistaakseni mm. Coulthard sen ihan vakavissaan tiivisti, että Ferrarin tulisi hommata laiskapoika-Kimin tilalle joku sellainen kuski joka tosissaan panostaa auton kehittämiseen, kuten esim. kokonaispaketti-Alonso. Ja taustalla myös sellaiset väitteet, kuten Alonson oma heitto että kun hänet palkataan talliin, kaupan päälle tulee automaattisesti 0.6s nopeammaksi kehitetty auto...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikö tuo juttu ole lähtenyt alunperin siitä, kuten muistaakseni mm. Coulthard sen ihan vakavissaan tiivisti, että Ferrarin tulisi hommata laiskapoika-Kimin tilalle joku sellainen kuski joka tosissaan panostaa auton kehittämiseen, kuten esim. kokonaispaketti-Alonso. Ja taustalla myös sellaiset väitteet, kuten Alonson oma heitto että kun hänet palkataan talliin, kaupan päälle tulee automaattisesti 0.6s nopeammaksi kehitetty auto...
Tai Alonson ahkerasta sähköpostiraportoinnista insinööreille. Epäilemättä. Mutta niistä on aika pitkä loikka auton suunnitteluun.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kyllähän se Alonso ihan vakavissaan väitti Mclarenille tullessaan, että teki ensimmäisenä testipäivänään autosta 0,6-0,8s nopeamman(en muista kumpi lukema oli eksakti Alonson esittämä fakta). Tämän voi tietysti tulkita monella tavalla. Alonso on myös itse antanut ymmärtää, että ehkäpä toisin kuin "joku muu", hän antaa tallin ja auton kehittämisen eteen 110% panoksensa.

Vaikka tätä Alonson autonkehittämismantraa enemmän hokevatkin entiset tallipäälliköt ja muut suurisuut ynnä tietysti foorumilaiset, niin kyllä se Alonso on mielestäni ihan itse tämän maineensa retoriikallaan luonut ja ympärilleen sädekehän lailla loistamaan asettanut. Alonso ei pelkää ottaa myöskään muiden teknisiä ongelmia omiksi ansioikseen -tämä mainittakoon kuriositeettina miehen terveestä itsetunnosta.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Voisiko joku viisaampi selittää tämän artikkelin lyhyesti eli jos FIA antaa luvan tähän niin silloin Alonsolla olisi erilaiset moottorit käytössä loppukauden ajan - vai ymmärsinkö tämän aivan väärin?

Onko tällaisia päätöksiä tehty aikaisempina vuosina?

http://www.ts.fi/f1/uutiset/127543.html
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllähän se Alonso ihan vakavissaan väitti Mclarenille tullessaan, että teki ensimmäisenä testipäivänään autosta 0,6-0,8s nopeamman(en muista kumpi lukema oli eksakti Alonson esittämä fakta). Tämän voi tietysti tulkita monella tavalla.
Luultavasti Alonso viittasi vain ajotaitoihinsa, ei mihinkään autonkehitykseen (varsinkaan, jos tosiaan sanoi tuon heti ensitestin jälkeen, jolloin mitään muuta kuin säätömuutoksia ei edes oltaisi voitu tehdä). Mutta olisi mielenkiintoista nähdä tuo sitaatti alkuperäisenä, jotta palautuisi mieleen mistä tämäkin legenda on lähtenyt.
Voisiko joku viisaampi selittää tämän artikkelin lyhyesti eli jos FIA antaa luvan tähän niin silloin Alonsolla olisi erilaiset moottorit käytössä loppukauden ajan - vai ymmärsinkö tämän aivan väärin?

Onko tällaisia päätöksiä tehty aikaisempina vuosina?

http://www.ts.fi/f1/uutiset/127543.html
Luotettavuuteen tähtääviä muutoksia saa FIA:n luvalla tehdä moottorijäädytyksenkin aikana. Muutkin kuin Ferrari. :D
 
Viimeksi muokattu:

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
Voisiko joku viisaampi selittää tämän artikkelin lyhyesti eli jos FIA antaa luvan tähän niin silloin Alonsolla olisi erilaiset moottorit käytössä loppukauden ajan - vai ymmärsinkö tämän aivan väärin?

Onko tällaisia päätöksiä tehty aikaisempina vuosina?

http://www.ts.fi/f1/uutiset/127543.html
Vastasin jo Kullallekin, että hänellä on väärää tietoa Ferrarin moottorimääristä, mutta (asiallista) vastaustani on näemmä sensuroitu mm. linkin osalta, josta löytyvät FIA:n tiedot käytetyistä moottoreista ja siitä, ketkä käyttivät Kiinassa uusia moottoreita.

Mutta itse kysymykseesi, niin Renault sai talvikauden aikana luvan muuttaa moottoreitaan luotettavuussyistä, mutta se oli vaatinut kaikkien tallien hyväksynnän. En oikein tiedä, että miten nyt MM:n taiston roihutessa muut tallit suhtautuvat pyyntöön. Ferrari on kuitenkin varteenotettava uhka heille jo nyt, vaikka heillä moottoriongelmia onkin puhumattakaan parannetuista moottoreista.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Luultavasti Alonso viittasi vain ajotaitoihinsa, ei mihinkään autonkehitykseen (varsinkaan, jos tosiaan sanoi tuon heti ensitestin jälkeen, jolloin mitään muuta kuin säätömuutoksia ei edes oltaisi voitu tehdä). Mutta olisi mielenkiintoista nähdä tuo sitaatti alkuperäisenä, jotta palautuisi mieleen mistä tämäkin legenda on lähtenyt.
Jostain arkistoistahan tuo olisi kaiketi kaiveltavissa, mutta en jaksa nähdä vaivaa.

Mitä hän sitten kommentilla tarkoittikaan, niin onhan se aika banaalisti todettu. Loogisia vaihtoehtoja:
1. Olen 0,6s nopeampi kuljettaja kuin Kimi
2. Pystyin heti tekemään autosta 0,6s nopeamman, kuin Kimi koko viime kauden säätämisen jälkeen
3. Sain autosta itselleni 0,6s nopeamman kuin mitä se itselleni oli kun aloitin säätämisen.

Tämä viimeinen kommentti on sen tähden älyvapaa, että ilman muuta kuljettaja testatessaan pyrkii säätämään autonsa sopivammaksi ajotyylilleen ja olisi aika ikävää, jos vierasta autoa ei saisi säädettyä selvästi nopeammaksi. Eli siis miksi nostaa asiassa itseään jalustalle?

Itse ajattelen koko prosessista, että Alonso oli saanut tehtyä tempun nro 3. mutta hän kuvitteli tehneensä tempun nro 1. tai 2. ja siitä olikin sitten hyvä rinta rottingilla jakaa lausuntoa ja vähän piikkiä autolla aiemmin suhailleille. Asia on tietenkin puhtaasti spekulatiivinen, mutta näin sen näen ja Alonson aiempien epärealististen kommenttien valossa(esim. ranskan ympäriajoesimerkit) skenaario on hyvinkin mahdollinen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös