Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam the Man

Registered Yes-man
Jos Ferrarilla oltaisiin osattu olla meedioita ja arvattu Kobayashin taktiikka ja tulppanaolo, niin toki silloin olisi kannattanut pysyä radalla. Mutta kun eivät ole, niin pelasivat varman päälle.
Eihän tuo Koban tulppa vaikuttanut mitenkään heikentävästi Alonson tulokseen. Ei se olisi kuitenkaan päässyt ohi edellä uusilla renkailla ajavista. Juuri tämä seikka teki Sauberin taktiikasta niin nerokkaan. Uusilla renkailla oli hyvä iskeä lopussa. Kyllä oli heti kisassa nähtävissä että tämä taktiikka ei ainakaan toimi - ei ainakaan tällä radalla.

Mutta mites se Button sai tosiaan tilanteen käännettyä niin hyvin...? Pitäisi vissiin katsoa kisaa uudelleen...

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Mutta mites se Button sai tosiaan tilanteen käännettyä niin hyvin...? Pitäisi vissiin katsoa kisaa uudelleen...
SC tuli radalle juuri silloin kun Button oli viimeisellä sektorilla, eli pääsi todella nopeasti varikolle, kun taas esim. Ferrarit menettivät aikaa siinä kun jäivät turva-auton taakse. Kubicasta Button pääsi ohi sen takia, että Renaultilla oli Petrovin renkaat valmiina, Viipurin raketti kun oli tulossa varikolle muutenkin siltä kierrokselta.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Se paistaa läpi, etenkin Valencian jälkeen. Menee uskottavuus koko tiimiltä kohta jos Alonson tunteenpurkauksia aletaan toistamaan pyhänä totuutena :rolleyes:
Mikä uskottavuus? Kimikin käveli tallipäällikkö domen yli, kun ei meinannut ryhtiä tulla touhuun ( mm saderengasvaihtosekoilut ). Piti monten oikein tulla muutamaan kisaan katsomaan, ettei schumi vain pääse valitsemaan renkaita. Nyt ilmeisesti Alonso on heivannut domen ihan leimasimen rooliin ja kilauttelee kesken kisankin, että Hamilton katosi horisonttiin - nyt kiukuttaa.

Felibe-babyn lohduksi jäi vai AKK - kovempaa ei oo. Perheellinen kun on. Seuraa hommaa mieli maassa ja reikä päässä. Sekä soppari taskussa ja pirusti santander-rahaa tilillään. Alistus, aalistuuus.
http://www.youtube.com/watch?v=PUKrJ7pEaNM

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Massa ainakin näyttää jo hiljaiselta, vain seuraavaa kisaa odottavalta kaverilta Alonson rinnalla. Mennyt meni miten meni ja uutta usvaa putkeen vaan...

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
- Montezemolo puhelimessa.
- No Fernando tässä moro.
- Mitä - ei kuulu, kuka?
- Fernandoo - Santander - GP ja sillai. No minä - Alonso!
- Mitä sinä noin kiukkuisena ja eikös sun pitäis olla kilpailemassa. Just katsoin telkusta - keskeytitkö?
- Et keskeyttänyt, minä soitin sinulle. Olen, siis - mukana kisassa. Tässä nyt on vaan taas aikaa. Kuule - ja odotas. Toi f-ducti - no ni. Mulla on asiaa. Niin kun minä näin, että Massan sopimuksessa lukee, että hänellä on ykköskuskin asema. Sellainen lukee minunkin papereissani! Kuuluuko sinne?
- Juu, ei mitään huolta - ajoiko muuten Kobayashi juuri ohitsesi? On telkkari tässä.
- No ei ajanut. En ainakaan huomannut. Mutta se sopimus!
- Ei siinä mitään huolta ole. Massa tietää asemansa. Oletko muuten sijalla 12. Äsken olit 11.
- No olen olen - mutta lähdin 16. ruudusta. Älä häiritse kun vastaa tuo sopimusasia. ...Dome - ei nyt. Puhun juuri Monten kanssa.
- Yrittikö Dome läpi... niin, Massalle on luvattu, itseasiassa sen edellisen mest... kuskin aikana tasavertainen asema ja...
- Ei oo totta, minulle on ykköskuskin status ja...
- Älä, älä hermostu. Ajoiko Massa muuten nurmikolle.
- Ei kun minä poikkesin. Sanoinhan - tätä autoa pitäisi kehittää. No radalla ollaan - kerro nyt.
- Oliko tuo sama mutka kuin sinulla aika-ajossa. Nyt olet sijalla 16 taas?
- Älä nyt sekaannu tähän ajamiseen - ja oli se. Auto menee siinä suoraan jostain syystä. Hitaampia oli taas edessäni. Se sopimus?
- Niin Massa tietää, että sinulla on ykköskuskin asema luvattu ensimmäisenä. Ehdit niinku ensin. Tuohon pitäisi muuten keksiä jotain. Ei hitaammat saisi ajaa ensin.
- Tä... Miten niin ensin.
- Hei sinä saat sen nipun kiinni Fernando. Upeaa.
- Se sopimus, miten niin ensin. Ja siellä on safetycar.
- Aha, niinpäs onkin - kun Massa saa olla ykköskuski aina sitten sinun jälkeesi. Sinä ehdit ensin. Miksei Dome muuten ilmoittanut turva-autosta?
- Minä olen ensin?
- Niin´in, sinä ensin. Onko renkaasi muuten kunnossa?
- No kun eivät ole. Olen kovilla.
- Tottakai, ymmärrän - olet kovilla, rauhallises...
- Ei kun renkaat on kovat!
- Niin renkaat... Massa tulee aina vasta sinun jälkeesi mutta on myös ykköskuski. On siis aivan saman arvoinen mutta sinä vain ehdit ensin. Turva-auto lähti. Ajoiko Massa taas nurmelle?
- Ei kun minä - olen siis ensin.
- Massahan on sijalla 10? Haa. Hän ei ole käynyt vielä rankaanvaihdossa.
- Ei kun olen ensin sopimuksissa.
- juu olet ensin. Teidän pankin väkikin katsoi ne paperit - kaikki kunnossa. Ajoiko Massa muuten taas nurmikolle?
- Ok, kaikki kunnossa sitten. Eikä Massa ajanut nurmikolle - on renkaanvaihdossa.
- Aha - joku toinen Ferrari sitten. Kuule lopetettaisiinko. Saisit keskittyä, Hamiltonkin muuten pääsi kärkeen.
- tuut, tuut tuut.
Alonso, Alonsooo - ajoiko Massa taas nurmikolle?? Televisiossa...

Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Massa ainakin näyttää jo hiljaiselta, vain seuraavaa kisaa odottavalta kaverilta Alonson rinnalla. Mennyt meni miten meni ja uutta usvaa putkeen vaan...
Massa on muuten yllättävänkin hiljaa? :confused: Joko jousi vaikuttaa tai sit heppu harmittelee ku ei kulje ja myhäilee vieressä, että on tuo Alonso kohtuu omituinen tapaus.

Luultavaa on, että Ferrari uran jälkeen Massalta tulee kohtuu imartelevaa kommenttia Kimin suuntaan.

Toisaalta Felibe-baby voi vetää jätskiä ja limua rauhassa ku Alonso vie kaiken huomion. Felibella jalat pöydällä, soppari taskussa, odottelee rentona sitä Brasilian kisaa missä saa taas näyttää kykynsä :D Ehkä Massa oppi Kimiltä tämän ei kiinnosta asenteen vai menikö motivaatio? :cool:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Massa on muuten yllättävänkin hiljaa?
Jos Massa on tajunnut, että Alfonso ajaa itseään umpikujaan tallin sisällä. Lobbaa (=työskentelee) kaikessa hiljaisuudessa sen puolesta, että autoon tehtäisiin häntä helpottavia parannuksia.

Ihan vaan spekulaatiota, mutta se on tunnettua, että kylähullun vieressä yksinkertaisempikin kaveri vaikuttaa helposti nerolta, kun ymmärtää vain pitää suunsa kiinni.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Jos Massa on tajunnut, että Alfonso ajaa itseään umpikujaan tallin sisällä. Lobbaa (=työskentelee) kaikessa hiljaisuudessa sen puolesta, että autoon tehtäisiin häntä helpottavia parannuksia.
Voi hyvinkin olla mahdollista. Valencian aika-ajoissa, vaikka lopulta hävisikin hieman Alonsolle, niin kakkososion Massan aika oli kuitenkin nopeampi kuin Alonson kolmossession veto.

Joten ehkä Massa tässä pikku hiljaa alkaa päästä sinuiksi kärryn ja renkaiden kans tai sit muutokset toimivat hieman paremmin Massan kohdalla tai sit oli vaan näitä viikonloppuja millon Massa sai auton toimimaan. Jää nähtäväksi.

Ihan vaan spekulaatiota, mutta se on tunnettua, että kylähullun vieressä yksinkertaisempikin kaveri vaikuttaa helposti nerolta, kun ymmärtää vain pitää suunsa kiinni.
:D

WebSlave

Trackman
Eihän tuo Koban tulppa vaikuttanut mitenkään heikentävästi Alonson tulokseen.
Eihän siitä ollut kysekään, vaan siitä jos Ferrarit olisivat jääneet radalle, Koba olisi ollut heidän takanaan tulppana, jolloin Ferrarit olisivat pystyneet vetämään kaulaa varikkokäyntiä varten (niin pitkään kuin renkaat olisivat kestäneet). Mutta tätä Ferrari siis ei osannut ennustaa.

Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
On tää niin hauskaa:

maikkari: Ferrarin F1-kuljettaja Fernando Alonson tyyli on muuttunut sovittelevammaksi Euroopan GP:n jäätyä muutaman päivän taakse.

Espanjalainen ruoski Valencian kisan jälkeen kovin sanoin tuomaristoa herjaten kilpailua "manipuloiduksi". Alonso ei edelleenkään pyydä anteeksi sanomisiaan, mutta kuvailee antaneensa kilpailun jälkeen lausuntoja tunnemyrskyssä.

Alonso hermostui, kun McLarenin Lewis Hamilton hyötyi turva-auton sääntöjenvastaisesta ohittamisesta, kun hän itse kärsi turva-autosäännön noudattamisesta.

- Olimme epäonnekkaita ajoituksessamme turva-auton tullessa radalle, Alonso pyöritteli Ferrari-tallin nettisivuilla.

- Asioiden märehtimisellä ei saavuteta mitään, mutta tietenkin olen nyt paljon rauhallisempi kuin heti kisan jälkeen. Tuolloin toimin tunteideni mukaan ja silloin tulee sanottua asioita sävyllä, joka voidaan käsittää väärin ja tulkita, että tarkoitin jotain mitä en tarkoittanut.

Kilpailun kahdeksanneksi jäänyt Alonso puhuu nyttemmin tuomareista varsin nöyrään sävyyn.

- Ymmärrän, että tuomariston työ on vaikeaa ja heidän täytyy tehdä päätöksiä, jotka eivät ole helppoja.

- Tarkoitin, että kaltaisemme kuljettajat, jotka noudattivat sääntöjä, kärsivät paljon enemmän kuin kuljettajat, jotka eivät niitä noudattaneet, vaikka heille annettiin rangaistuksia.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Tarkoitin, että kaltaisemme kuljettajat, jotka noudattivat sääntöjä, kärsivät paljon enemmän kuin kuljettajat, jotka eivät niitä noudattaneet, vaikka heille annettiin rangaistuksia.
Onkohan tämä Fernandolta universaali vai spesifi referenssi?

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
- Vain happamia kommentteja. Fernandolle on erittäin epätavallista joutua Sauberin ohittamaksi, joten hän on ollut aivan muissa maailmoissa, kommentoi Hamilton brittiläisen The Sun -sanomalehden mukaan.

Hamiltonilla ei luonnollisesti ollut kisan tuomaroinnista mitään pahaa sanottavaa. Brittikuski uskoo Alonson vain purkaneen pettymystään omaan suoritukseensa.

- FIA tekee upeaa työtä, koska he antavat meidän ajaa tänä vuonna kilpaa. En voi ymmärtää sitä, että olisin vaikuttanut niin paljon hänen kilpailuunsa. Kaikilla on kuitenkin oikeus mielipiteisiinsä. Alonson täytyy olla pettynyt omaan tulokseensa, mutta minä en tehnyt hänelle mitään, vakuutti Hamilton.

(MTV3)
Heh, Lewis kuittailee asiallisesti takas Alfonsolle :D

IWE

Well-known member
Itse en näe tässä muuta huumoria kuin sen kenenkä suusta teksti on, mutta katsotaan sitten uudestaan kun joku muu lipsauttaa ohi turva-autosta jossain tilanteessa ja seuraavaksi havaitsee mustan lipun ja varikolle palattuaan käteen työnnetään virallista kirjettä FIA:lta, jossa ilmoitetaan ettei hänen tarvitse vaivautua paikalle pariin seuraavaan kilpailuun.:thumbdown

Toki tilanne tällaisenaan oli uusi, muttei se siltikään ole oikein että rikkeestä noin älyttömästi hyödytään ja päälle annetaan merkityksettömän "rangaistuksen".

-

Ja mitä Alonson osittain naurettavuuksiin meneviin kommentteihin tulee, niin kyllähän se varmaan v*tuttaa yrittää vielä roikkua mestaruustaistossa mukana, kun sarjan kärjelle annetaan lahjaksi pisteitä.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Tuosta koko tapauksesta on Alonson ja Ferrarin huutelujen vuoksi tehty ihan turhan suuri haloo.

Se oli yleensäkkin paristi metristä kiinni, tekikö Lewis virhettä. Turha toki jossitella mut jos Lewis olisi ollut liikkeellä sekunnin aikaisemmin, eikä olisi hidastanut turva-auton kohdalla, niin mitään rikettä ei olisi tapahtunut.

Ei Lewis tuossa tilanteessa mitään vaaratilannetta aiheuttanut minkä seurauksena mustalippu, yms olisivat aiheellisia. Eli ei nyt mennä liian pitkälle latinojen huutelujen takia. Keskittyisivät kilpailuihin ja jättäisivät tuon pelleilyn vähemmälle.

Hookah

Elämäntapaintiaani
mikæl sanoi:
Katsotaan vaan, niin vielä jostain kisasta ne unohtaa toisen auton starttaavan koko kisaan.
Tästä tuli mieleen legendaarinen kausi 2002, jolloin kakkoskuskin kyykyttäminen vietiin aivan uusiin ulottuvuuksiin. Barrichellon autohan unohdettiin lopulta Schumin henkkoht tittelin ratkaisseessa Ranskan osakilpailussa tunkin päälle autojen lähdettyä lämmittelykierrokselle, eikä siitä enää alas saatu. Rubinho oli rata-alueelta poistuessaan käsittääkseni ehtinyt bookata lentoliput ja lähdössä himaan, mutta talli käski suolaa haavoihin hieroten pojan takaisin pilttuuseen vähän juhlimaan tallikaverin mestaruutta. Urbaania legendaa, mutta teamin toimintavat tietäen ei lainkaan mahdotonta.

Eikä ollut edes ensimmäinen kerta; myös Espanjassa Barrichello ei päässyt lainkaan liikkeelle, tuolloin tosin syynä tekninen vika. Sinänsä kyllä hieman outoa, että tallin ykköskuski ajaa joka kisassa podiumille ja tallikaverilla on jatkuvasti jotain pientä häikkää autossaan.

ToukoPouko

Member
Sijainti
Oulu
Alfon kyrsintä

Kulmiksen "laatikossa" on ja jatkossa surisee hänen Mc-historia. Kilpailuhenkisenä varmasti laskeskelee MM-määriä, joita olisi hieman coolimpana voinut saada. Tarjolla olisivat olleet 2007, 2008, jotka omalla tasapainoisella suorituksella olis McLarenilla saatu.

Perustelut:
2007 ilman omia häsellyksiä MM-olis ollu Alonson, mut lähti "ryssimään" ku "kuistiape" vähän höykytti. MM+tallipaikka.

2008 Mestaruus olis tullu, jos olis ollu tallissa. Auto olis rakennettu Alonson toiveiden mukaisemmin.

Tämä olis näkyny palkkapussissa logaritmisesti suurempana. Perinteiseen Alonsotapaan syntipukki tälle epäonnelle juuri Hamilton

Mangelo

Well-known member
Kulmiksen "laatikossa" on ja jatkossa surisee hänen Mc-historia. Kilpailuhenkisenä varmasti laskeskelee MM-määriä, joita olisi hieman coolimpana voinut saada. Tarjolla olisivat olleet 2007, 2008, jotka omalla tasapainoisella suorituksella olis McLarenilla saatu.
Buttonmaisella ajolla saattais nyt Ferrarillakin olla hieman paremmissa MM-asemissa... oliks se ihan tarpeen esim. kiilata Massaa varikkosuoralla? Alonsolle tuntuu olevan paljon tärkeämpää tallikaverin nujertaminen kuin oma taikka tallin maksimaalinen menestys.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.