Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
nyt jompi kumpi ei ymmärrä toistaan, mutta minä olen kutakuinkin samaa mieltä kanssasi paitsi tässä minkä lainasin tähän kommentistasi. Kimi siis Todtin aikana tappeli mestaruuden ja kun talli keskittyi Massaan ( Schumi ja Monte sekä Alonso/Santander -kortti takanaan ), silloinkin Kimi teki kiitettävää työtä. Tottakai 08 Kimikin oli ihmeissään tallin touhuista kun tukea ei tullut ja jotkut olettivat hänen kyllästyneen. Uskon kyllä, että kyllästyikin hieman - mutta vain tallin tunarointiin.
Pahoittelut, unohdin täysin vuoden 2007, kun kirjoitin viestiäni. Joten anteeksi töykeä kommentti! :) Jotenkin oli vain niin vaikea muistaa, että Kimi todellakin sai kunnon kohtelua Ferrarilla aikoinaan. Silloin olikin tosin asioista ymmärtävä johtaja Jean Todt tallissa.
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
Alonson omiin virheisiinsä menettämät pinnat:

Australia: 6-13 (Pyörähdys startissa)
Kiina: 6-13 (Varaslähtö)
Monaco: 7-17 (Kolaroi harjoituksissa, ei päässyt aika-ajoon)
Silverstone: 12-18 (Pahasti epäonnistunut lähtö)

Mistä voi räknätä Alonson menettäneen vähintään 31, mutta jopa yli 60 pistettä omiin tunarointeihinsa. Silverstonen menetykset olivat toki osin tuomariston hitauden aiheuttamia, mutta toisaalta normaalilla lähdöllä Fernando ei olisi koskaan ollut Kubican takana. Tuo 61 pistettä on laskettu sen mukaan, että Alonsolla olisi periaatteessa ollut näissä kisoissa saumaa kolmeen voittoon ja yhteen kakkossijaan. Tämä on toki hieman utopistista, mutta Alonsolla kyllä oli täydet saumat voittotaisteluun niin Australiassa, Kiinassa kuin Monacossakin.
Miten voi olla mahdollisuudet voittotaisteluun jos itse "pyörähtelee startissa", "ottaa varaslähdön" ym. Jos ja jos ja jos. Sennallakin olisi mahdollisuudet voittaa joka kisa jos ja jos ja jos. Miksei se "kuningas" Alonso voittanut näitä kisoja jos se niin pirun ylivoimainen on? Ihmeellistä logiikkaa!
Miksei se ottanut "normaalia lähtöä" jos sillä olisi välttänyt Kubican taakse jäämisen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miten voi olla mahdollisuudet voittotaisteluun jos itse "pyörähtelee startissa", "ottaa varaslähdön" ym. Jos ja jos ja jos. Sennallakin olisi mahdollisuudet voittaa joka kisa jos ja jos ja jos. Miksei se "kuningas" Alonso voittanut näitä kisoja jos se niin pirun ylivoimainen on? Ihmeellistä logiikkaa!
Miksei se ottanut "normaalia lähtöä" jos sillä olisi välttänyt Kubican taakse jäämisen?
En todella ymmärrä, mitä melskaat. Tarkoitus oli tarkastella, kuinka paljon pirun ylivoimainen kuningas Alonso on menettänyt pisteitä omaan typeryyteensä, enkä tiedä, millä muulla logiikalla tämä on mahdollista. Kuten ehkä parin hengenvedon päästä tajuat, mitä isompi luku, sen ikävämpi Alonsolle.
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
En todella ymmärrä, mitä melskaat. Tarkoitus oli tarkastella, kuinka paljon pirun ylivoimainen kuningas Alonso on menettänyt pisteitä omaan typeryyteensä, enkä tiedä, millä muulla logiikalla tämä on mahdollista. Kuten ehkä parin hengenvedon päästä tajuat, mitä isompi luku, sen ikävämpi Alonsolle.
Minä en taas ymmärrä kun puhutaan että Alonso on MENETTÄNYT pisteitä. Hän on saanut juuri sen verran pisteitä kuin ansaitseekin. Ihan niinkuin kaikki muutkin kuskit. Ehkä asia onkin niin että häntä pidetään parempana kuin mitä todellisuudessa on.
Eikä tarkoitus ollut melskata, kaiketi se vain vaikutti siltä. Tarkoitus oli vain kiinnittää huomio siihen että jos aletaan laskea pisteitä sillä perusteella mitä joku on tehnyt tai jättänyt tekemättä niin ei virallista pistelaskua tarvita ollenkaan, jokainen saa mieleisensä taulukon.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Alonson omiin virheisiinsä menettämät pinnat:

Australia: 6-13 (Pyörähdys startissa)
Kiina: 6-13 (Varaslähtö)
Monaco: 7-17 (Kolaroi harjoituksissa, ei päässyt aika-ajoon)
Silverstone: 12-18 (Pahasti epäonnistunut lähtö)

Mistä voi räknätä Alonson menettäneen vähintään 31, mutta jopa yli 60 pistettä omiin tunarointeihinsa. Silverstonen menetykset olivat toki osin tuomariston hitauden aiheuttamia, mutta toisaalta normaalilla lähdöllä Fernando ei olisi koskaan ollut Kubican takana. Tuo 61 pistettä on laskettu sen mukaan, että Alonsolla olisi periaatteessa ollut näissä kisoissa saumaa kolmeen voittoon ja yhteen kakkossijaan. Tämä on toki hieman utopistista, mutta Alonsolla kyllä oli täydet saumat voittotaisteluun niin Australiassa, Kiinassa kuin Monacossakin.
Sitten noissa on vielä se seikka, että jos olisi paremmin ajanut niin ne saavutetut pisteet (tai osa niistä) olisivat pois mahdollisesti kovaltakin kilpailijalta. Noin niinkun maailmanmestaruustilanteen kannalta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minä en taas ymmärrä kun puhutaan että Alonso on MENETTÄNYT pisteitä. Hän on saanut juuri sen verran pisteitä kuin ansaitseekin. Ihan niinkuin kaikki muutkin kuskit. Ehkä asia onkin niin että häntä pidetään parempana kuin mitä todellisuudessa on.
Eikä tarkoitus ollut melskata, kaiketi se vain vaikutti siltä. Tarkoitus oli vain kiinnittää huomio siihen että jos aletaan laskea pisteitä sillä perusteella mitä joku on tehnyt tai jättänyt tekemättä niin ei virallista pistelaskua tarvita ollenkaan, jokainen saa mieleisensä taulukon.
Minä olen kuvitellut, että tämä on itsestäänselvyys. Virheet ovat kuitenkin tulleet kilpailuissa, joissa hänellä oli ennakkoasetelmien perusteella parhaat mahdollisuudet pisteidenkeruuseen, jos näin voi muotoilla pitämättä Alonsoa parempana kuin hän on.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Väheksyt selvästi kimin saavutusta kyseinä kautena. Ymmärtääkseni kyllä talli antoi suurempaa tukea Massalle, kun Massa suorastaan säkenöi suorituksissaan ja Kimi senkuin vajosi tuloslistassa eli ei kyennyt .....
Josset pahastu, lainaan tuota signaturena hetkisen.:wink:





..
 
Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Pienet vastoinkäymiset eivät Alonsoa lannista, tosin ao. lainaus on mielestäni ristiriidassa sen tosiasian kanssa että Alonso ei antanut haastatteluja kilpailun jälkeen - ainakaan BBC:lle. En nyt muista kenen BBC-kommentaattorin mukaan Alonso oli "pahalla tuulella", tämä tuli myös kirjattua kisatoikkiin livenä.

Alonso on kuitenkin eräiden saittien mukaan pystynyt kokoamaan itsensä rangaistuksen aikaisesta närästyksestä (mm. radioliikenne seis) ja jäähdyttelykierroksella lausunut seuraavaa:

"OK guys, keep your heads up. We will win the championship," he told his team over the radio having just posted the fastest lap of the race.

"We are only halfway through the season and there is plenty of time to recover. We have a great car and we proved that to everyone this weekend and confirmed it with this fastest race lap. It is only the first half and we know we have to do better in the second one and we will do exactly that."
Selvästi mies on löytänyt sisäisen rauhan ja uskoo omaan itseensä sekä talliin ja jaksaa myös tuoda tämän julki. Sattuuko kenelläkään olemaan tätä nauhalla, ainakaan BBC:n lähetyksessä en tuota kuullut enkä tullut katsoneeksi Alonson onboardia ko. kierrokselta.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Pienet vastoinkäymiset eivät Alonsoa lannista... mies on löytänyt sisäisen rauhan...
Olisi vain tuon zeninsä löytänyt hieman aikaisemmin: talli kehotti kolmesti Alonsoa päästämään Kubica takaisin edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Olisi vain tuon zeninsä löytänyt hieman aikaisemmin: talli kehotti kolmesti Alonsoa päästämään Kubica takaisin edelleen.
:thumbdown


Ferrari sai kolmesti käskyn kehoittaa Alonsoa päästämään Kubica takaisin edelleen, mutta Alonsolle asti nämä käskyt eivät koskaan menneet.:rolleyes:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Aha - ok. Mikähän siinäkin oli, ettei talli kertonut Alonsolle heti kehotuksista. Toisaalta Alonsohan kyllä kertoi heti, että hänet puskettiin radalta.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Aha - ok. Mikähän siinäkin oli, ettei talli kertonut Alonsolle heti kehotuksista. Toisaalta Alonsohan kyllä kertoi heti, että hänet puskettiin radalta.
Tää on muistaakseni jo aikaisemmin jossain ketjussa mainittu, mutta onkohan noilla kuskeilla yleisemminkin tapana ilmoitella radiossa, että: "Jouduin ajamaan radalta ulos!". Vai harrastavatko sitä vain silloin kun samalla tekevät laittoman ohituksen ja ajattelevat, että valittamalla kiilaamisesta tms. saisivat pitää kyseisellä ohituksella saavuttamansa sijan?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Olisi vain tuon zeninsä löytänyt hieman aikaisemmin: talli kehotti kolmesti Alonsoa päästämään Kubica takaisin edelleen.
Hymyilyttää nämä Alonson-vihaajat, jotka lukevat uutisen hätäisesti ja heti laitetaan kaikki Alonson syyksi :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Hymyilyttää nämä Alonson-vihaajat, jotka lukevat uutisen hätäisesti ja heti laitetaan kaikki Alonson syyksi :D
No vaikka tästä vapautuikin, niin hieman kuormaa vielä jäi. Mutta voihan sitä huvittua ihan pienen-pienestäkin.

Tässä uutisessa ei juuri selitetä, miksi tietokatkos - jos sitä edes oli - katkesi tuomaristo kehotuksien suhteen tallin ja Alonson väliltä:
"Ferrari was told three times that Fernando Alonso should have let Robert Kubica through during the British Grand Prix, according to the FIA race director Charlie Whiting."

Alonso kun kaikesta huolimatta ei ole oma instituuttinsa vaan edelleen kuuluu Ferrari-talliin. Huvittavaahan tässä voisi olla se, kun jokut Alonso fanaatikot lukevat näitä kommentteja hätäisesti ja tulkitsevat kaikki heti Alonso-vihaajiksi.

Mutta Alonson kehuminen - se nyt vain osoittautuu todella vaikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tää on muistaakseni jo aikaisemmin jossain ketjussa mainittu, mutta onkohan noilla kuskeilla yleisemminkin tapana ilmoitella radiossa, että: "Jouduin ajamaan radalta ulos!". Vai harrastavatko sitä vain silloin kun samalla tekevät laittoman ohituksen ja ajattelevat, että valittamalla kiilaamisesta tms. saisivat pitää kyseisellä ohituksella saavuttamansa sijan?
Vähän samanlainen "totuuksien kertomatta jättämisen sävy" oli 2005 kanadan kisassa kun "autosta hajos jotain".

Jotenkin ylimielinen asenne Ferrarillakin, kun lehdistötiedotteissa sanovat että "tuomareiden mielestä meidän oli annettava sija takaisin". Niinku tuomareilla olisi vain mielipiteitä ja yhtä hyvin voi tehdä oman mielen, tai pikemminkin Alonson mielen mukaan. Ehkä Alonso on ottanut liikaa valtaa tallissa, eikä kisainssit/tallipäälliköt puhu hänelle järkeä edes sillon kun olis tarvetta. Mykkäkoulu tuskin parantaa vuoropuhelun toimivuutta jatkossakaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tallihan nimenomaan selitti, että odottivat tuomarien päätöstä - ja sitten sen noudattaminen oli jo muka liian myöhäistä. Ja Alonso mossotti heti, että hänet painettiin radalta - niin kuin se näkökantansa olisi ensin ilmoitettuna se painavin. Kuitenkin voidaan sanoa, että tuomaristo oli jopa pitkämielinen ja sovitteleva.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Alonso kun kaikesta huolimatta ei ole oma instituuttinsa vaan edelleen kuuluu Ferrari-talliin. Huvittavaahan tässä voisi olla se, kun jokut Alonso fanaatikot lukevat näitä kommentteja hätäisesti ja tulkitsevat kaikki heti Alonso-vihaajiksi.
Perun kommenttini koska tätä jarnaa voi jatkaa loputtomiin.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Perun kommenttini koska tätä jarnaa voi jatkaa loputtomiin.
Insinööri taivutti ratakiskoa paljain käsin. Miten se on mahdollista. Vastaus: fiksumpi taipuu. ;-)



Mutta päättelepä itse vaikka tästä Alonson osuus tuomariston ohjeisiin. Telegraph UK:

................
Fernando Alonso had a funny day on Sunday. His race was ruined once again by a safety car – the second time in two weeks after the “manipulated” (according to the Spaniard) result in Valencia. He then got changed into his football strip and watched his country win the World Cup from Ferrari’s motor home in the Silverstone paddock. I’m not sure whether he would have taken the first result to get the second but I was at Ferrari too, watching the Dutch kick lumps out of the Spanish, and I can tell you he was pretty excited by the footy…
Ferrari, and Alonso, were both clearly fuming about the safety car incident during the race. To recap, Alonso cut a corner and overtook Renault’s Robert Kubica. Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Alonso was then informed by race control that he had to serve a drive-through penalty which, with the introduction of the safety car which bunched the field, dropped him back to 16th. He eventually finished 14th, out of he points, and Ferrari briefly thought about appealing the decision. They argued that they heard nothing from the race director, and then Kubica retired and they couldn’t give back position even if they wanted to.
Charlie Whiting, the FIA’s race director, says it happened rather differently. He has come out and said he told Ferrari three times to allow Kubica back past and they failed to heed his warnings.
“We told Ferrari three times that in my opinion they should give the position back to Kubica,” Whiting said. “And we told them that immediately, right after the overtaking manoeuvre. On the radio, I suggested to them that if they exchange position again, there would be no need for the stewards to intervene.
“But they didn’t do that and on the third communication they said that Kubica was by then too far back to let him regain the position. It’s not true at all that the stewards took too long to decide. For us the facts were clear immediately: Alonso had gained an advantage by cutting the track.”
Ferrari team principal Stefano Domenicali saw it differently. “As soon as we received the information that in the opinion of the stewards, Fernando should have given back the position to Robert, Robert was already very far behind and Robert was really slowing down because he had a problem,” he said. “You can have a situation where immediately there is a possibility to give back the position to a driver if you feel that there is really an advantage that you gain. On our side we felt that was not the case otherwise we would have done it.”
Someone isn’t telling the truth.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös