Kommunikaatio-ongelma on nimeltään Dome.Selkeästi Whitingin ja Ferrarin tiimin päällystön välille tarvitaan jonkinlainen hotline, kun näitä kommunikaatio-ongelmia on nyt ollut enemmän ja vähemmän viime vuosina. Onko siellä joku tulkki välissä, vai mistä tämä johtuu?!
Muistuu mieleen mm. 2007 Fujin sähköpostisekoilut.
Niin, kyllähän Lonso selvästi heti tiesi rikkoneensa sääntöjä, ei noita muulloin ole tarvetta tuolla lailla selitellä. Meinasi vaan että nyt on niin hyvä tekosyy että jospa ei tarvitse rangaista.Tää on muistaakseni jo aikaisemmin jossain ketjussa mainittu, mutta onkohan noilla kuskeilla yleisemminkin tapana ilmoitella radiossa, että: "Jouduin ajamaan radalta ulos!". Vai harrastavatko sitä vain silloin kun samalla tekevät laittoman ohituksen ja ajattelevat, että valittamalla kiilaamisesta tms. saisivat pitää kyseisellä ohituksella saavuttamansa sijan?
Kerrankin voi olla Alonson kanssa samaa mieltä.http://www.thescuderia.net/forums/showthread.php/27149-Testing-ban-makes-F1-stale-Alonso
Fernando Alonso on hieman huolissaan siitä että nykyään on testikielto ja mitään uusia ideoita ei voi testata radalla, hänen mielestä on myös ikävää nähdä Fioranon rata tyhjillään jne.
Toisaalta kilpailu on paljon tasaisempaa. Suuret tallit voivat suuremman budjettinsa turvin toki tehdä parempia simulaatioita tietotekniikan avulla. Toki testikiellolla on haittojakin, mutta itse näen hyödyt suuremmiksi paremman ja tasaisemman kilpa-autoilun vuoksi.http://www.thescuderia.net/forums/showthread.php/27149-Testing-ban-makes-F1-stale-Alonso
Fernando Alonso on hieman huolissaan siitä että nykyään on testikielto ja mitään uusia ideoita ei voi testata radalla, hänen mielestä on myös ikävää nähdä Fioranon rata tyhjillään jne.
Ihan hyvä ettei autoja testata kierroskaupalla radalla. Ei niitä vanhoina aikoinakaan paljon testailtu. Autot rakennetaan tehtaalla ja sitten kisoissa katsotaan miten toimii. Pari testipäivää riittää ennen kauden alkua, että voidaan varmistua autojen teknisestä toimivuudesta. Mieluummin näkee innovatiivisesti suunniteltujen autojen menestyvän kuin niiden, joilla on varaa testata paljon.http://www.thescuderia.net/forums/showthread.php/27149-Testing-ban-makes-F1-stale-Alonso
Fernando Alonso on hieman huolissaan siitä että nykyään on testikielto ja mitään uusia ideoita ei voi testata radalla, hänen mielestä on myös ikävää nähdä Fioranon rata tyhjillään jne.
Ja jos ei varmistuta, niin se on moro moro sille kaudelle ennen kauden alkuakaan. Toki esim. McLarenin kokoinen talli voi saada ilmeisesen susipaskankin auton voittovauhtiin asti, mutta liian pitkään siinä meni viime vuonna.Pari testipäivää riittää ennen kauden alkua, että voidaan varmistua autojen teknisestä toimivuudesta.
Tuskin Ecclestone oli, testit kun ei sitä varmaan kiinnosta paskaakaan.Olikohan Bernie, joka aikoinaan ehdotti testipäiviä järjestettäväksi kilpailujen jälkeen samalla radalla. Tosin ehdotuksen järkevyys kyllä saa epäilemään, että idean isä oli sittenkään Mr. €cclestone.
Heh, kimille sattui pari mokaa 2008, Spassa ja Singaporessa seinään. Alonso on suoriutunut yhdestä kisasta kunnialla, jonka olisi jotenki luullu vielä vieneen pahimmat paineet harteilta. Ei olla ihan samalla viivalla, ku toinen tekee ensimmäisten kisojen aikana yhtä paljo mokia ku Kimi koko uransa aikana ykkösissä. Tässä kannattaa myös ottaa huomioon se, että toisessa tapauksessa auto on tehty täysin kuskin toiveiden mukaisesti, toisessa ei. Toinen on turhautumisvaiheessa kun alkukaudella tulee perään ajoa ja erinäisiä epäonnen tapahtumia jotka ei mene omaan piikkiin. Toinen turhautuu heti ensimmäisen kisan jälkeen, jonka vielä menee ja voittaa, vaikkakin tuurilla.No eihän tuo Alonso ole sen pahemmin vielä sekoillut kun Räikkönenkään 2008 loppupuoliskolla. Osa voidaan myös pistää tiimin piikkiin, en esim. oikeasti ymmärrä mikä logiikka oli Alonsoa Kubican edellä pitää, kun kerran tuomaristolta saivat kehoituksen korjata tilanne. Odotellaan nyt vielä tuo kauden toinen puolisko, ennen kuin tuomitaan.
Kuitenkin, en ymmärrä miksi Alonson "huonoa tuuria" on niin kauheasti voivoteltu. Jos joku on ollut epäonnen soturi viime kisoissa, niin se on kyllä Felipe Massa. Ei oikeastaan sen suuremmin voi kisat riippumasta itsestään mennä metsään, mitä hänellä on mennyt.