Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Ihan kysymyksenä että montako kertaa Kimi F1-urallaan itki radiossa tuomaristoa apuun? VRT. esim. suuri ja mahtava mestari Oviedosta?
Toiset tekee toiset itkee....:jaska:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Selkeästi Whitingin ja Ferrarin tiimin päällystön välille tarvitaan jonkinlainen hotline, kun näitä kommunikaatio-ongelmia on nyt ollut enemmän ja vähemmän viime vuosina. Onko siellä joku tulkki välissä, vai mistä tämä johtuu?!

Muistuu mieleen mm. 2007 Fujin sähköpostisekoilut. :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Selkeästi Whitingin ja Ferrarin tiimin päällystön välille tarvitaan jonkinlainen hotline, kun näitä kommunikaatio-ongelmia on nyt ollut enemmän ja vähemmän viime vuosina. Onko siellä joku tulkki välissä, vai mistä tämä johtuu?!

Muistuu mieleen mm. 2007 Fujin sähköpostisekoilut. :eek:
Kommunikaatio-ongelma on nimeltään Dome.
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Tässä tapauksessa on kaksi mielenkiintoista pointtia: toisaalta Alonso aloitti radiossaan välittömästi itkemään että Kubica puski hänet pihalle, kenties siksi että tiesi itse tehneensä väärin. Toisaalla tiimi taasen jätti huomioimatta CW:n suorat ja välittömät kehoitukset antaa positio takaisin. Ja kun drive through lopulta tuli, tiimillä olisi ollut vielä aikaa ajattaa Alonso (tosin juuri ja juuri) varikon läpi ennen turva-auton tuloa radalle.

Juuri näin Fernando! Juuri näin Ferrari! :alppu:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tää on muistaakseni jo aikaisemmin jossain ketjussa mainittu, mutta onkohan noilla kuskeilla yleisemminkin tapana ilmoitella radiossa, että: "Jouduin ajamaan radalta ulos!". Vai harrastavatko sitä vain silloin kun samalla tekevät laittoman ohituksen ja ajattelevat, että valittamalla kiilaamisesta tms. saisivat pitää kyseisellä ohituksella saavuttamansa sijan?
Niin, kyllähän Lonso selvästi heti tiesi rikkoneensa sääntöjä, ei noita muulloin ole tarvetta tuolla lailla selitellä. Meinasi vaan että nyt on niin hyvä tekosyy että jospa ei tarvitse rangaista.

Todellista jääräpäisyyttä olla välittämättä tuomariston useista huomautuksista asiasta. Emmehän muuten tiedä välittikö talli tiedon Alonsolle, että tuomaristo on kehottanut antamaan sijan takaisin. Tämä tieto valaisisi tiimin dynamiikkaa: mihin asti tieto kulki, kulkiko se vain Domenicalille tai Dyerille, vaiko peräti Stellalle ja Alonsolle asti? Kuka päätti ja mitä? Kuka tallissa luuli että rangaistusta ei tule jos vaan pistetään kädet korville ja lauletaan la-la-la-laa niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
http://www.thescuderia.net/forums/showthread.php/27149-Testing-ban-makes-F1-stale-Alonso
Fernando Alonso on hieman huolissaan siitä että nykyään on testikielto ja mitään uusia ideoita ei voi testata radalla, hänen mielestä on myös ikävää nähdä Fioranon rata tyhjillään jne.
Toisaalta kilpailu on paljon tasaisempaa. Suuret tallit voivat suuremman budjettinsa turvin toki tehdä parempia simulaatioita tietotekniikan avulla. Toki testikiellolla on haittojakin, mutta itse näen hyödyt suuremmiksi paremman ja tasaisemman kilpa-autoilun vuoksi.
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Alonso kaipaa takaisin aikoihin jolloin Ferrarin ylivertaisella budjetilla ja hillittömillä testimäärillä pidettiin ruputallit kurissa ja nuhteessa. Aikoihin jolloin kauden alun sysipaskaa autoa pystyttiin muuttamaan ja parantamaan sitä mukaa kun saatiin innovaatioita kopioitua muilta. Okei, en kannata totaalista testikieltoa, mutta onhan se aika naurettavaa jos palattaisiin noihin 2000-luvun alun aikoihin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
http://www.thescuderia.net/forums/showthread.php/27149-Testing-ban-makes-F1-stale-Alonso
Fernando Alonso on hieman huolissaan siitä että nykyään on testikielto ja mitään uusia ideoita ei voi testata radalla, hänen mielestä on myös ikävää nähdä Fioranon rata tyhjillään jne.
Ihan hyvä ettei autoja testata kierroskaupalla radalla. Ei niitä vanhoina aikoinakaan paljon testailtu. Autot rakennetaan tehtaalla ja sitten kisoissa katsotaan miten toimii. Pari testipäivää riittää ennen kauden alkua, että voidaan varmistua autojen teknisestä toimivuudesta. Mieluummin näkee innovatiivisesti suunniteltujen autojen menestyvän kuin niiden, joilla on varaa testata paljon.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Testauskielto on omasta mielestäni keinotekoinen tapa tasoittaa suorituskykyeroja.

Kauden aikana voisi olla muutama sallittu testipäivä, joilloin tiimi saisi testata haluamallaan radalla niin paljon kuin huvittaa. Näin uudet tallitkin saisivat paremman mahdollisuuden viilata kalustoa kuntoon ja uudet kuljettajat mahdollisuuden kehittyä.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Olikohan Bernie, joka aikoinaan ehdotti testipäiviä järjestettäväksi kilpailujen jälkeen samalla radalla. Tosin ehdotuksen järkevyys kyllä saa epäilemään, että idean isä oli sittenkään Mr. €cclestone.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Pari testipäivää riittää ennen kauden alkua, että voidaan varmistua autojen teknisestä toimivuudesta.
Ja jos ei varmistuta, niin se on moro moro sille kaudelle ennen kauden alkuakaan. Toki esim. McLarenin kokoinen talli voi saada ilmeisesen susipaskankin auton voittovauhtiin asti, mutta liian pitkään siinä meni viime vuonna.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kohtuushan se pitäisi olla testirajoituksissakin. Kuitenkin jos Alonso olisi sarjajohdossa, niin ei hän näitä murehtisi. Samaten kun Ferrari aikoinaan jauhasi loputtomasti omaa testirataansa, niin ei homma kovin tasapuolista ollut. Ei toki täysin tarvitsekaan olla, mutta kilpailukykyisiä talleja sarja silti tarvitsee eikä kustannuskierrettä.

Mutta niin kuin sarjassa yleensäkin - heilahdusliike lyö aina yli.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Olikohan Bernie, joka aikoinaan ehdotti testipäiviä järjestettäväksi kilpailujen jälkeen samalla radalla. Tosin ehdotuksen järkevyys kyllä saa epäilemään, että idean isä oli sittenkään Mr. €cclestone.
Tuskin Ecclestone oli, testit kun ei sitä varmaan kiinnosta paskaakaan.

Idea oli, että kaikilla talleilla (myös pienillä) olisi resursseja ajaa testejä. Ei tarvis pari päivää putsailla rataa, ei tarvis raahata kalustoa kauempaa jne. Vois rehisti ajaa minkä lystää kun ratakin on kondiksessa. Hyvä idea mun mielestä, halpaa puuhaa ja testikiellon ideahan oli ettei suuret testaa ja pienet mieti..
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Alonso viime maalis-huhtikuun vaihteessa:

- Tässä ( F1 ) on kyse teknologiasta, tarkasta ajamisesta sekä kaiken pitämisestä kontrollissa varikolla, radalla ja tehtaalla.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
No eihän tuo Alonso ole sen pahemmin vielä sekoillut kun Räikkönenkään 2008 loppupuoliskolla. Osa voidaan myös pistää tiimin piikkiin, en esim. oikeasti ymmärrä mikä logiikka oli Alonsoa Kubican edellä pitää, kun kerran tuomaristolta saivat kehoituksen korjata tilanne. Odotellaan nyt vielä tuo kauden toinen puolisko, ennen kuin tuomitaan.

Kuitenkin, en ymmärrä miksi Alonson "huonoa tuuria" on niin kauheasti voivoteltu. Jos joku on ollut epäonnen soturi viime kisoissa, niin se on kyllä Felipe Massa. Ei oikeastaan sen suuremmin voi kisat riippumasta itsestään mennä metsään, mitä hänellä on mennyt.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No eihän tuo Alonso ole sen pahemmin vielä sekoillut kun Räikkönenkään 2008 loppupuoliskolla. Osa voidaan myös pistää tiimin piikkiin, en esim. oikeasti ymmärrä mikä logiikka oli Alonsoa Kubican edellä pitää, kun kerran tuomaristolta saivat kehoituksen korjata tilanne. Odotellaan nyt vielä tuo kauden toinen puolisko, ennen kuin tuomitaan.

Kuitenkin, en ymmärrä miksi Alonson "huonoa tuuria" on niin kauheasti voivoteltu. Jos joku on ollut epäonnen soturi viime kisoissa, niin se on kyllä Felipe Massa. Ei oikeastaan sen suuremmin voi kisat riippumasta itsestään mennä metsään, mitä hänellä on mennyt.
Heh, kimille sattui pari mokaa 2008, Spassa ja Singaporessa seinään. Alonso on suoriutunut yhdestä kisasta kunnialla, jonka olisi jotenki luullu vielä vieneen pahimmat paineet harteilta. Ei olla ihan samalla viivalla, ku toinen tekee ensimmäisten kisojen aikana yhtä paljo mokia ku Kimi koko uransa aikana ykkösissä. Tässä kannattaa myös ottaa huomioon se, että toisessa tapauksessa auto on tehty täysin kuskin toiveiden mukaisesti, toisessa ei. Toinen on turhautumisvaiheessa kun alkukaudella tulee perään ajoa ja erinäisiä epäonnen tapahtumia jotka ei mene omaan piikkiin. Toinen turhautuu heti ensimmäisen kisan jälkeen, jonka vielä menee ja voittaa, vaikkakin tuurilla.

Talli taas mokaili ja mokailee koko ajan kummankin sekä Massan kohdalla oikein urakalla.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Massalla sitä huonoa tuuria nyt on selkeästi ollut. Massa ei ehkä ihan yhtälailla vauhdissa ole ollut mitä parhaina päivinään mut eipä tuo juuri omia virheitä ole tehnyt verrattuna ykköskuskiin joka pilaa kakkosenkin mahdollisuudet vetämällä vaikka kylkeen, että pääsee tilastoissa korkeammalle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös