Ferrari 2004!?

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
FO110K:
eikös Hoosein ole elokuvateatteri ketjun omistaja Intiasta joka vähän väliä istuu kisojen tuomaristossa? missäs välissä se on ehtiny lakimieheks tulla? Ja kuvahan on feikki...
Joo vitsihän toi koko juttu oli.. En luullut että kukaan ottaa tosissaan. Oli tarkoitus laittaa vähän esimakua siitä minkälainen nokka ensi vuoden ferrarissa olisi.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Katoinkin että on varjot hieman liian samoilla paikoilla. :D

Mielipiteeni Hoozeinista pysyy ennallaan kuitenniin!
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Tuon kuvan perusteella Ferrari on kehittänyt epäsymmetrisen nokan ilmeisesti radan kiertosuunnan mukaan. Vaihtoehtoisesti PhotoShopin käyttäjällä on tavanomainen epätarkka hiiri Wacom-kynän sijasta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Musta Pekka:
Sori tyhmää mutta mikä helvetti on joku köli ? siis kun puhutte jostain kaksois -ja kolmoisköleistä ? :confused: :(
on tästä puhuttu aiemminkin, mut vielä kerran:

Kölillä tarkoitetaan eturipustuksen kiinnityspistettä rungon alla, eli eturipustusten alimmaiset tukivarret kiinnitetään ns köliin/köleihin jotka ovat rungon ulokkeita... yleistyivät 90luvulla korkeiden keulien myötä kun piti saada kiinnityskohta ripustuksille... nimensä saanut kiinnityspisteen muodosta/määrästä... (eli muistuttavat ulkonäöltänsä purjeveneistä tuttua köliä...)
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
FO110K:
Musta Pekka:
Sori tyhmää mutta mikä helvetti on joku köli ? siis kun puhutte jostain kaksois -ja kolmoisköleistä ? :confused: :(
on tästä puhuttu aiemminkin, mut vielä kerran:

Kölillä tarkoitetaan eturipustuksen kiinnityspistettä rungon alla, eli eturipustusten alimmaiset tukivarret kiinnitetään ns köliin/köleihin jotka ovat rungon ulokkeita... yleistyivät 90luvulla korkeiden keulien myötä kun piti saada kiinnityskohta ripustuksille... nimensä saanut kiinnityspisteen muodosta/määrästä... (eli muistuttavat ulkonäöltänsä purjeveneistä tuttua köliä...)
No entäs mitä hyötyä niistä on jos niitä on enemmän tai vähemmän ? ja voisikko antaa jonkun kuvan missä olis "köli" jotenki näkyvissä selkeesti.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Jaa nyt taisin älytän jotain(vai älysinkö doubtful ) . Onko se, se keulan alla oleva "evä" minkä kautta menee osa eturipustuksesta ?
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Mielenkiintoista nähdä miten Ferrari ratkaisee lämpöongelmat jos autosta tehdään kompakti pakkaus vastaamaan Williamsin ja Mclarenin kehitystä. Luulisi että 2003Ga:n ennakoitua huonompi menestys pakottaa uudelta autolta tätä vuotta parempaa suorituskykyä, ja sitähän ei saavuteta jos auto ei ole "radikaali". Miten radikaaliksi se sitten uskalletaan tehdä että auton testaamiseen jää aikaa (Mäcci on jo testannut omaa autoaan), se jäänee nähtäväksi. Eiköhän 2004 ole jonkinmoinen kopromissi, ja suuret uutuudet piilevät melko maltillisten kuorien alla (maybe 2003 Williams look-a'like vähän pidemmälle kehitetyllä aerodynamiikalla).

Tai eihän sitä tiedä vaikka Ferrari olisi kaikessa hiljaisuudessa suunnitellut saman tyyppistä konseptia yhtä aikaa Mclarenin kanssa. Silloin ainut ongelma olisi riittävä testaus, Fioranokin kun saattaa olla kolean puoleinen talvella, vai sataakohan sinne pysyvää lunta? doubtful
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Musta Pekka:
Jaa nyt taisin älytän jotain(vai älysinkö doubtful ) . Onko se, se keulan alla oleva "evä" minkä kautta menee osa eturipustuksesta ?
On kyllä, muistaakseni hyvät puolet kaksoiskölillä on aerodynamiikan osalla kun saadaan ilma ohjaattua paremmin keulan alla...
(hyvää kuvaa en tähän hätään löytänyt...)
Kaksoiskölissähän siis eturipustus kiinnittyy rungon molemmilla puolilla omiin "eviinsä", jolloinka niiden väliin jää "tunneli"...

<small>[ 15-10-2003, 12:39: Message edited by: FO110K ]</small>
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Musta Pekka:
FO110K:
Musta Pekka:
Sori tyhmää mutta mikä helvetti on joku köli ? siis kun puhutte jostain kaksois -ja kolmoisköleistä ? :confused: :(
on tästä puhuttu aiemminkin, mut vielä kerran:

Kölillä tarkoitetaan eturipustuksen kiinnityspistettä rungon alla, eli eturipustusten alimmaiset tukivarret kiinnitetään ns köliin/köleihin jotka ovat rungon ulokkeita... yleistyivät 90luvulla korkeiden keulien myötä kun piti saada kiinnityskohta ripustuksille... nimensä saanut kiinnityspisteen muodosta/määrästä... (eli muistuttavat ulkonäöltänsä purjeveneistä tuttua köliä...)
No entäs mitä hyötyä niistä on jos niitä on enemmän tai vähemmän ? ja voisikko antaa jonkun kuvan missä olis "köli" jotenki näkyvissä selkeesti.
Yksinkertaistettuna yhden ripustusten kiinnitykseen tehdyn "kölin" ero on kahdella kölillä tehtyy se, että tuplassa on kuin ventura, tunneli johon ilma puristuessaan jopa tehostaa sen virtausta ja suunnattavuutta. Miksi tuplakölin yhdistäminen on vaikeaa kompaktiin perään - en osaa arvuutella. Mutta 1 tai 2 köliä muuttaa kokonaan pohjan ja etusiipienkin toimintaa.
 
Ylös