Ferrari 2025: Markkinoiden kovimman automyyjän ja testikuskin rantautuminen

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6073
Liekö Vasseurilla edes valtaa potkia kisainssejä pois. Ferrari on aina ollut hyvin konservatiivinen organisaatio ja suojatyöpaikkoja tuntuu riittävän korkeallakin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4909
Ei se nyt niin huonosti ole mennyt. Podiumilla on oltu ym ja pisteissä toisena. Jousitus meni auton suunnittelussa metsään ja auto on usein viimevuotista hitaampi, mutta siihen on tulossa korjaus. Jos se menee edelleen pieleen, niin sitten lienee parempi suunnata katse kokonaan ensi vuoteen
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4498
Liekö Vasseurilla edes valtaa potkia kisainssejä pois. Ferrari on aina ollut hyvin konservatiivinen organisaatio ja suojatyöpaikkoja tuntuu riittävän korkeallakin.
Kuljettajahan se on yleensä on inssille näyttänyt ovea., kisainssin "asiakas" on kuljettaja ei kukaan muu ja tästä syystä kemioiden toiminta on todella tärkeää. Hamilton olisi halunnut Bonon mukaansa Ferrarille mutta Bono päätti toisin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6073
Kuljettajahan se on yleensä on inssille näyttänyt ovea., kisainssin "asiakas" on kuljettaja ei kukaan muu ja tästä syystä kemioiden toiminta on todella tärkeää. Hamilton olisi halunnut Bonon mukaansa Ferrarille mutta Bono päätti toisin.
Kuljettaja voi potkia pois vain oman kuntovalmentajansa, joka on suorassa työsuhteessa kuskin kanssa. Kisainssit valitsee talli. Kyllä sitä Kiminkin aikaan tuskailtiin huonoa kisainssiä ja lopulta talli taisi joskus parin vuoden jälkeen vaihtaa miestä. Hamiltonin kisainssi on sama mies, joka oli Carlos Sainzin aisapari viime kaudella.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6569
Adamo on ollut Vettelin, Ricciardon, Liuzin, Buemin yms kisainssi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6467
Ferrarin sisäiset tilastot kymmenen kilpailun jälkeen. Olin Hamiltonille armollinen, enkä ottanut huomioon Kiinan GP:tä, josta molemmat kuskit hylättiin (ruutulipulla Leclerc 5, Hamilton 6). Milloinhan Hamilton alkaa nyt ottamaan sitä johtavan kuskin roolia, jota povailtiin, vai aikooko pelkästään sprinttien avulla olla Leclerciä parempi? Se jää nähtäväksi.

Aika-ajot: Leclerc 7-3 Hamilton
Kilpailut: Leclerc 8-1 Hamilton

Sprintin aika-ajot: Leclerc 1-1 Hamilton
Sprinttikilpailut: Leclerc 0-2 Hamilton
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4492
Carloksen tasolla ajaminen olisi ihan hyvin Hamiltonille. Ja eikös Carlos ihan alusta asti pärjännyt 4-6 suhteessa?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6569
Hyvin Lewis taisteli Russellia vastaan alkukierroksilla.
Renkaanhallinta vaan ei ole hanskassa ja kisavauhti huonoa Clerckiin verrattuna.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6068
Onko Ferrari nyt sitten rakennettu Leclercin ympärille, koska hän hanskaa levottoman perän ja Hamilton ottaa muistiinpanoja kuinka nuorempi kloppi sitä autoa ajaa?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4909
Onhan se ollut vuosikausia Lerkin ajotyylin mukainen. Kaveri on ollut tallin ykköskuski vuosikausia ja auto sopii äärettömän hyvin tämän ajotyyliin. Nytkin ollut ainakin pariin kertaan, että tämän ei tarvi aika-ajojen aikana juuri edes säätää mitään, kun auto sopii äärettömän hyvin perussäädöillään.

Kenenkäs mielen mukaiseksi se olisi voitu kehittää?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6068
Onhan se ollut vuosikausia Lerkin ajotyylin mukainen. Kaveri on ollut tallin ykköskuski vuosikausia ja auto sopii äärettömän hyvin tämän ajotyyliin. Nytkin ollut ainakin pariin kertaan, että tämän ei tarvi aika-ajojen aikana juuri edes säätää mitään, kun auto sopii äärettömän hyvin perussäädöillään.

Kenenkäs mielen mukaiseksi se olisi voitu kehittää?
Hamilton parka. 7-kertainen maailmanmestari ja joko hänet laitetaan koekaniiniksi tai joutuu opettelemaan hankalien autojen ajamista. Nuori Leclerc tuli aikoinaan Ferrarille yksi kausi Sauberia vyöllään ja alkoi laittamaan samantien Vetteliä pataan tälle rakentamalla autolla.

Minusta vähän tuntuu että nykyään ei ole tallikavereiden tasoeroa vaan aina esiin ponnahtaa seikat kenen auto on kenenkin jos tulee pataan.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4909
Hamilton parka. 7-kertainen maailmanmestari ja joko hänet laitetaan koekaniiniksi tai joutuu opettelemaan hankalien autojen ajamista. Nuori Leclerc tuli aikoinaan Ferrarille yksi kausi Sauberia vyöllään ja alkoi laittamaan samantien Vetteliä pataan tälle rakentamalla autolla.

Minusta vähän tuntuu että nykyään ei ole tallikavereiden tasoeroa vaan aina esiin ponnahtaa seikat kenen auto on kenenkin jos tulee pataan.
Eihän sitä kenenkään muun mieleiseksi edes ole voitu tehdä, niin aivan turhaa ulinaa. Ja varsinkin jankuttaa samoja asioita päivästä toiseen, jotka on jo käyty ehkä tuhat kertaa aiemmin läpi.

Hieman hitaasti Ham on mielestäni silti tottunut autoon, mutta eiköhän se sieltä ole tulossa, kun auto saadaan toimimaan ja oikealle ajokorkeudelle jolle se yleensäkin on suunniteltu.

Mutta tässä nyt vaikka viime viikonlopulta kommentti asiasta, mutta niitä on myös Lerkiltä itseltään tältäkin vuodelta useampia, ettei ole tehnyt muutoksia

"And I think edging closer in terms of performance to Charles, who's really, really used to the car, he hardly ever changes it. So I think that's really positive.”

https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-pleased-with-fantastic-ferrari-qualifying-at-f1-austrian-gp/10737297/
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6569
Onko Ferrari nyt sitten rakennettu Leclercin ympärille, ?
Ei välttämättä/tietenkään. Ferrarin moottori vaatii vain erilaista käyttöä kuin Mersu ja voi olla hankalampi niin päin. Toki Saintsikin valitteli, että on Mersukin outo ajaa Ferrarin jälkeen.
Saattaa nuorella klopilla olla muutama tuhat tuntia enemmän simuajoa Ferrarilla kuin Hämiksellä. Ja 160 GP:tä sesssioineen.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6068
Ei välttämättä/tietenkään. Ferrarin moottori vaatii vain erilaista käyttöä kuin Mersu ja voi olla hankalampi niin päin. Toki Saintsikin valitteli, että on Mersukin outo ajaa Ferrarin jälkeen.
Saattaa nuorella klopilla olla muutama tuhat tuntia enemmän simuajoa Ferrarilla kuin Hämiksellä. Ja 160 GP:tä sesssioineen.
Bottaksen mielestä moottorin vaihtaminen ei ole big deal ja siltähän se vaikuttikin kun Bottas vaihtoi Alfa Romeolle. Nämä nykymaailman moottoritottumiset ovat mielestäni vähän noloja että markkinoiden nimekkäimmät miljoonamiehet Hamilton ja Sainz purnaavat hankalista moottoreista eikä esim Oconilta ole kuultu mitään vaikeuksia ja ollut Haasilla hyvässä vauhdissa heti kauden alusta.
 
Ylös