Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Taisi Turkissa käydä vain jotain odottamatonta. Ferrari oli kuitenkin hyvässä vauhdissa harjoituksissa, aina lauantain harjoituksiin saakka. Sitten tuli romahdus jostain syystä. On näitä nähty silloin tällöin muiltakin. En usko että talli tai auto ovat yhtäkkiä esim. Williamsin takana ja tasoissa BMW:n kanssa, vaan nyt jotain odottamatonta tapahtui. Ehkäpä rataolosuhteet muuttuivat siten että ne menivät Ferraria vastaan ja hyödyttivät Williamsia ja BMW:tä. Varsinkin BMW olikin ihmeen hyvässä vauhdissa aika-ajoissa ja kisassakin, mutta veikkaan että eivät jatkossa pääse samaan. Jo perjantaina mielestäni puhuttiin, että Turkissa rataolosuhteet muuttuvat jatkuvasti ja siksi on vaikeaa löytää oikeat säädöt jne.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Taisi Turkissa käydä vain jotain odottamatonta. Ferrari oli kuitenkin hyvässä vauhdissa harjoituksissa, aina lauantain harjoituksiin saakka. Sitten tuli romahdus jostain syystä. On näitä nähty silloin tällöin muiltakin. En usko että talli tai auto ovat yhtäkkiä esim. Williamsin takana ja tasoissa BMW:n kanssa, vaan nyt jotain odottamatonta tapahtui. Ehkäpä rataolosuhteet muuttuivat siten että ne menivät Ferraria vastaan ja hyödyttivät Williamsia ja BMW:tä. Varsinkin BMW olikin ihmeen hyvässä vauhdissa aika-ajoissa ja kisassakin, mutta veikkaan että eivät jatkossa pääse samaan. Jo perjantaina mielestäni puhuttiin, että Turkissa rataolosuhteet muuttuvat jatkuvasti ja siksi on vaikeaa löytää oikeat säädöt jne.
Eikös Bemarilla ollut Turkissa aero-paketti, joka sisälsi myös mm. tupladiffuusorin? Itse epäilen juuri, että tuo on Ferrarin vauhti tällä hetkellä. Monaco antoi liian hyvän kuvan Ferrarista kuten myös McLarenista. Normaaleilla moottoriradoilla taitavat olla vielä reilusti perässä...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Se missä Domin puheiden mukaan mennään taas kovaa niin Nurrella ja Unkarissa.
Kuten Alonsokin totesi, puheet on vain lupauksia puhuttaessa vauhdin parantumisesta. Muiltakin talleilta tulee uusia päivityksiä, joten ottaako Ferrari kiinni kärkeä, se jää nähtäväksi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kuten Alonsokin totesi, puheet on vain lupauksia puhuttaessa vauhdin parantumisesta. Muiltakin talleilta tulee uusia päivityksiä, joten ottaako Ferrari kiinni kärkeä, se jää nähtäväksi.
Tämä Domi taisi puhua autoon sopivista radoista eikä päivityksistä joista Alonso taisi puhua vastauksena Flaviolle.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Eikös Bemarilla ollut Turkissa aero-paketti, joka sisälsi myös mm. tupladiffuusorin? Itse epäilen juuri, että tuo on Ferrarin vauhti tällä hetkellä. Monaco antoi liian hyvän kuvan Ferrarista kuten myös McLarenista. Normaaleilla moottoriradoilla taitavat olla vielä reilusti perässä...
Juu pitää paikkansa - BMW:llä oli uusia kauan odotettuja osia. Tämän valossa BMW:n vauhti oli pieni pettymys, mutta ehkä seuraavassa kisassa sitten kun ovat vähän oppineet säätämään "uutta" autoa.
Ehkä Ferrarille kävi vähän 'vanhanaikaisesti' kuten Kovalaisellekin - "ajeleeko muut pintakaasulla siellä harjoituksissa".
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Eikös Bemarilla ollut Turkissa aero-paketti, joka sisälsi myös mm. tupladiffuusorin? Itse epäilen juuri, että tuo on Ferrarin vauhti tällä hetkellä. Monaco antoi liian hyvän kuvan Ferrarista kuten myös McLarenista. Normaaleilla moottoriradoilla taitavat olla vielä reilusti perässä...
Minusta ihan ansiokasta tekstiä Calvinilta. Kannattaa ottaa huomioon, että aika-ajoissa Ferrari oli ajoittain hyvinkin kärkivauhdissa mukana, puhuttiin lähinnä parin kolmen kymmenyksen eroista kun kaikki veteli kevyellä. Ja tosiaan kevyemmällä bensalastilla Kimi olisi todennäköisesti ollut vielä lähempänä kärkeä ratkaisevassa vedossa. Nämä seikat voisivat puhua olosuhteiden tuomista eroista -kuten Calvin teoretisoi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eikös Bemarilla ollut Turkissa aero-paketti, joka sisälsi myös mm. tupladiffuusorin? Itse epäilen juuri, että tuo on Ferrarin vauhti tällä hetkellä. Monaco antoi liian hyvän kuvan Ferrarista kuten myös McLarenista. Normaaleilla moottoriradoilla taitavat olla vielä reilusti perässä...
Älä unohda että Kimi jäi jumiin Kubican taakse eikä päässyt ajamaan omalla vauhdillaan. Massan vauhti oli varmaan aika totuudenmukainen, mutta Kimi olis siitä vetäny vielä hitusen kovempaa. Tavallisilla moottoriradoilla ei olla vielä Red Bullin tasolla, Toyotan ja Williamsin kanssa riittää painimista, ja Brawni on selvästi karussa. Renault ja Sauber ovat takana mutta pystyvät tekemään kiusaa.

Brawniin oli selvä ero Espanjassa, Monacossa ja Turkissa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eikös Bemarilla ollut Turkissa aero-paketti, joka sisälsi myös mm. tupladiffuusorin? Itse epäilen juuri, että tuo on Ferrarin vauhti tällä hetkellä. Monaco antoi liian hyvän kuvan Ferrarista kuten myös McLarenista. Normaaleilla moottoriradoilla taitavat olla vielä reilusti perässä...
Niin, Monaco on toki poikkeava rata, mutta Ferrarihan kulki erittäin mukavasti myös Barcelonassa, jonka perusteella odotettiin sen kulkevan myös Turkissa. Turkissa myös auto kulki harjoituksissa odotettuun malliin, eikä kuitenkaan ajettu kevyellä bensakuormalla.

Mikä totuus sitten onkin, niin eiköhän se tässä muutaman kisan sisään selviä.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ehkä KERS oli sittenki väärä valinta turkkiin, molemmat tiimit millä oli KERS käytössä oli hitaampia kisavedossa. Vaikka siitä oli taatusti hyötyä suorilla saatto se olla huonompi valinta painopisteeltään kun aattelee ton radan suurinopeuksisia mutkia ja korkeuseroja.

Ferrariltahan ainakin kerrottiin olevan ongelmia renkaiden kanssa.. oisko ollu just tuosta johtuvaa.

Tää oli sitten ihan mutua... :D
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Milloinka on seuraavat "isot" päivitykset tulossa?
Ja mitens nuo vaihdelaatikot?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ehkä KERS oli sittenki väärä valinta turkkiin, molemmat tiimit millä oli KERS käytössä oli hitaampia kisavedossa. Vaikka siitä oli taatusti hyötyä suorilla saatto se olla huonompi valinta painopisteeltään kun aattelee ton radan suurinopeuksisia mutkia ja korkeuseroja.
Hyvä huomio. Paras ohituspaikka on juuri nopean mutkan jälkeen, eikä kers kuskit päässeet lähellekään yrittämään ohitusta. On siinäkin ohitusapu :frank:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Hyvä huomio. Paras ohituspaikka on juuri nopean mutkan jälkeen, eikä kers kuskit päässeet lähellekään yrittämään ohitusta. On siinäkin ohitusapu :frank:
No ei se nyt siitä kiinni ollut. Tuon nopean mutkan pystyi kaikki Kers-autotkin vetämään helposti täysillä. Vai meinaatko loivahkoa shikaania ennen tätä Kers-suoraa?

Itseasiassa shikaanin jälkeenhän lähdettiin vääntämään ylämäkeen, joten siinä kohtaa taatusti oli Kersistä apua. Tietty jos shikaanin läpivedossa paljon hävisi, niin se on sitten suoran lopussa vähän fifty-sixty...
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
No ei se nyt siitä kiinni ollut. Tuon nopean mutkan pystyi kaikki Kers-autotkin vetämään helposti täysillä....
Tuolla kasimutkan onboard-kuvaa Kimin autosta q3:ssa. Joutuu selvästi nostamaan, vaikka vetää mutkan kutosvaihteella. http://www.formula1.com/video/
Seurasin paikan päällä pe-la tuota kurvia ja kyllä ero edelleen Red Bulliin ja Brawniin oli huima.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuolla kasimutkan onboard-kuvaa Kimin autosta q3:ssa. Joutuu selvästi nostamaan, vaikka vetää mutkan kutosvaihteella. http://www.formula1.com/video/
Seurasin paikan päällä pe-la tuota kurvia ja kyllä ero edelleen Red Bulliin ja Brawniin oli huima.
Enhän mä kasimutkasta puhunut. Vaan siitä loppusuoran "mutkasta" jonka alussa KERSiä käytettiin. Kasimutkaa ei kai muut vedä täysillä kuin Vettel. Red Bullissa täytyy olla mahtava downforssi nopeissa mutkissa. Tai sit Button on vaan lussu.

muoksmuoks jne.
 
Viimeksi muokattu:

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Ferkkuun tulossa uudistuksia joilla pyritään saamaan yhden kierroksen aika-ajo iskuun. Eli jo VUOSIA vaivanneet renkaan lämpiämis ongelmat kuriin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ohhoh, mtv3:n mukaan Ferrari on joutunut jopa uusimaan törmäystestin autoon tehtyjen muutoksien myötä.

Artikkelissa Ferrari hekumoi jopa ajatuksella, että vuosikausia vaivannut renkaiden lämpenemisongelma olisi jotakuinkin ratkaistu. :eek!:

Ja etupäähän lisää pitoa! Voisiko enää paremmalta Kimin kannalta näyttää?

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/06/901240

edit. hidas
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kuvaavaa kyllä, että todella kauan Kimi on joutunut vetämään vastentahtoisesti aliohjaavalla autolla. Jos tilanne nyt siis on korjaantunut. Jonkinlainen auton ajettavuusfilosofinen ristiriita näinkin sinnikkäässä vaivassa - ja sitkeydessään maallikolle vaikeasti ymmärrettävissä.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Voisi.

Taisi olla retorinen kysymys?
Ehkä retorinen, muttei kuitenkaan sarkastinen. Jälkimmäinenkin voisi tulla mieleen, mutta siinä on aivan tarpeeton negatiivinen sävy. Tunnustetaan realiteetit, ja ollaan vaikka onnellisia niistä harvoista valonpilkahduksista, joita tämä kausi toivottavasti tuo lisääntyvällä forssilla tullessaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös