Ferrari maksoi Kimin mestaruudesta 50 miljoonaa Euroa!

Törni

Well-known member
Citrix sanoi:
FAZ:n verkkoliitteissä ei muutoin kyseistä kolumnia ollut nähtävillä, isä-ukko fanaattisena Schumi-fanina skannasi vapaasti käännetyn kolumnin meiliin...
Tuolta verkkoliitteestä minäkin sitä etsin. Laita nyt se isäukkosi skannaus myös tänne.

Sue_me

Well-known member
Mustiskuusviis sanoi:
Se että tulee sinuksi ajettavan auton kanssa ja sillä että osaa kehittää ja rakentaa autoa alusta loppuun ja ymmärtää tekniikkaa on kuule iso ero. Ja koko alkukauden Kimi räpelsi sen ajettavuuden kanssa, kun Massa ajoi voittoja ja paaluja.
Ja uuteen tiimiin siirtyminen sujuu aina kuten tanssi, vai? Chris Dyer sanoi että auto muutettiin jo Monacoon, mutta erinäisten sattumuksien vuoksi vasta Indyssä alkoi orastaa tuleva menestys vauhdin puolesta.

Make79

Well-known member
Mustiskuusviis sanoi:
"Näinköhän oli...

Ferrarilla ovat kuitenkin eri mieltä sinun kanssa, joten enköhän minäkin uskalla olla."

Ole hyvä vaan. Kysyppä itseltäsi millaista kommenttia odotit oman tallin väeltä, kuskista joka on juuri tuonut mestaruuden talliin? Vaikka toisten rakentamalla autolla... Se että tulee sinuksi ajettavan auton kanssa ja sillä että osaa kehittää ja rakentaa autoa alusta loppuun ja ymmärtää tekniikkaa on kuule iso ero. Ja koko alkukauden Kimi räpelsi sen ajettavuuden kanssa.

Mutta makuasioista on turha kiistellä sanoi koira kun....
Kimin alkukauden vaikeudet olivat aikalailla samanlaiset, kuin Alonsolla McLarenilla.
Minun tietääkseni Insinöörit rakentavat auton ja kuskit testaavat niitä, sekä kertovat mihin suuntaan autoa pitää muuttaa, että saavat siitä itselle mieleisen.
Tunnet varmaan Kimin hyvinkin, kun nuin hyvin pystyt hänen työtaidoista kertomaan.
Voi sitä kuskia muutenkin ylistää, ei olisi tarvinut Brawn erikseen kehua:

"- Vaikuttavaa oli tapa jolla hän työskenteli insinöörien kanssa, ymmärsi asiat ja sai tilanteen haltuunsa. Kaiken tämän hän teki aivan kuin Michael (Schumacher), tallin sisällä, Brawn vertaa."

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/10/575029

No pakkohan sitä jostakin on moittia, makunsa kullakin. :alppu:

hikkaveks

Well-known member
Sijainti
Helsinki
No onpas taas roskaa. Syitä miksi tämä ei voi olla totta.

1. summa on liian suuri Ferrarillekin, heille kuitenkin
merkitsee merkkimestaruus enemmän.

2. kiinnijäämisriski ja sanktiot tästä ovat liian suuret.

3. alonsoa ei varmasti saa mukaan tähän hommaan,
joten viimeistään tähän se kaatuu.

4. hamiltonin voitto olisi ollut böörnille mieleen enemmän
koska olisi saanut kiiltokuvapojan markkinoimaan f1:siä.

joten pelkkää pahansuopaista valetta.....

Mustiskuusviis

Well-known member
Juuu

"Ja uuteen tiimiin siirtyminen sujuu aina kuten tanssi, vai? Chris Dyer sanoi että auto muutettiin jo Monacoon, mutta erinäisten sattumuksien vuoksi vasta Indyssä alkoi orastaa tuleva menestys vauhdin puolesta."

Aika hyvinhän tuo Hamiltoninlta onnistui, vai mitä. Ja tuo pitää paikkansa, auto muutettiin Monacossa, mutta voi kysyä olisiko Schumilla kestänyt niin kauan tajuta missä vika?

"Minun tietääkseni Insinöörit rakentavat auton ja kuskit testaavat niitä, sekä kertovat mihin suuntaan autoa pitää muuttaa, että saavat siitä itselle mieleisen."

Totta, mutta eri kuskit perehtyvät (ja ymmärtävät) eri tavalla auton tekniikkaan ja tomintaan, ja siinä ei ole Schumin voittanutta. Jos kuski ymmärtää jotain tekniikasta, niin kyllä se kummasti helpottuu se kehitystyön tekeminen. Ja niin kauan kun Kimi ei vietä koko päiväänsä Maranellossa tai muuta sinne, minulla ei ole syytä uskoa että Kimi olisi yhtä omistautunut kuin Schumi.

Ja jos haluaa etsiä muita samalla tavalla Kimin omistautuneisuudesta ajattelevia, tsekkaa vaikka Jackie Stewartin kommentit. Toki voitte olla samaa mieltä Maxin kanssa ja pitää Jackieta kylähulluna :)

Ja onhan se on tiedossa että että Kubica, Alonso ja Kimi "eivät sopeutuneet uudella tavalla käyttäytyviin renkaisiin", ajotyyli liian agressiivinen. Tässä olen Samaa mieltä Peter Windsorin kanssa: jos ei tuon tason kaverit siihen pysty sopeutumaan, heidän kannattaisi vaihtaa lajia.

Mutta mielipiteensä jokaisella kuten sanottua.

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Erkka sanoi:
1 Summista Ferrarilla kukaan ei tiedä, oikeesti.
2. ai mitä ja kenet saadan kiinni ei ainakaan ferristä
3 alonso mies espanjasta, härkä taistelukin on suositumpi
4. neekeri voittaa vain kerran, ei ratissa.. liikaa nappeja
Nyt kaljanjuonti seis ja nukkumaan. Huomenna on koulupäivä :p

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Mustiskuusviis sanoi:
"Tuolla periaatteella tämän vuoden McLarenissa näky Kimin kädenjälki, ei paha..."

Heh.. tuskin olit tosissasi...? Tunnettu fakta on se että DC, de la Rosa olivat ne autonkehittäjät, ei niinkään Kimi. Ja Mäkilla on sellanen ihme tapa että joka toinen vuosi autolla on taistelu mestaruudesta, seuraavalla kaudella ryvetään pohjamudissa (2003-2004 2005-2006, 2007-2008?). Mistähän sekin johtuu.. eikä se aina voi olla Mersun kone, vai voiko??:wink:

Toki, jos Ferrarin suorituskyky pysyy hyvänä myös tulevina kausina olen valmis muuttamaan käsityksiäni ja myöntämään että olin väärässä Kimin kehitystaitojen suhteen. Toki onhan siellä Massa ja Gene ja Badoer,jotka kaikki oli Schumin opissa :thumbup:

Ja noihin salaliittoinin; F1 maailmassa KAIKKI on mahdollista. Tuo Hamiltonin epäonni on ollut sen verran uskomatonta... Etenki se napin painelu ja rengassähläys Kiinassa.

jaapajaa, onhan maikkeli asiansa osaava kaveri ja pätevimpiä kuin kukaan koskaan, mutta ei se mikään jumala ole.
Ja puhut kuin taitoja ei olisi kenelläkään muulla siellä (ollut tai tule olemaan), totuushan on että siellä on koko tiimi äärimmäisiä ammattilaisia, jokainen oikeassa paikassa, luuletko että maikkeli kerkesi jokaista briiffata että "keitä nyt se kahvi helvetti vähän vahvempana tälläkertaa", kyllä siellä jokaisen täytyy erikseen sanomatta osata tehdä työnsä, tiimin eteen kokonaisuutena.
Kuljettaja on vain 1 osa erittäin isoa kokonaisuutta, ja joidenkin tuntuu olevan vaikea käsittää sitä, en tarkoita tällä sitä etteikö se olisi tärkeimpiä osia siitä kokonaisuudesta, tarkoitan tällä vain sitä ettei se ole se ainoa ratkaiseva osa.

ihan naurettavaa puhua jostain ennaltakirjoitetuista tuloksista, luuletteko että ne tosiaan on siellä verhojen takana sumplineet porukalla että joo.. tehdäämpä nain! ei tämä nyt ole mikään vaajakosken jokkismestaruudet (jokkista yhtään dissaamatta, tiedän että kilpailu on sielläkin erittäin asianmukaista ja TARKKAA).

Ja mitä tulee tuohon hämyyn, oma mielipide on että erittäin lahjakas kaveri pääsi suoraan, ajamaan huippu autoon ilman minkäänlaisia paineita, mielestäni vaikutti siltä että hämyllä oli aivan mieletön keskittyminen kauden alussa, halusi oppia kaiken kaikesta, ja tekikin sen hyvin, opettajana oli eräs espanialainen, kun muut vielä painivat kaikenlaisten ongelmien parissa, pääsi tämä rookie korjaamaan potin melkein kokonaan, vasta kauden lopuilla rupesi näkymään paineet ulospäinkin, veikkaan että jos kalusto antaa myöten, on Britti todella kova, tulevina vuosina.

Erkka

Member
jaahas

Törni sanoi:
Nyt kaljanjuonti seis ja nukkumaan. Huomenna on koulupäivä :p
Huonenna ei muuten ole koulupäivä, mutta työpäivä kylläkin. Kaljaa en saa juomalla loppumaan...

Mustiskuusviis

Well-known member
totta

"...puhut kuin taitoja ei olisi kenelläkään muulla siellä (ollut tai tule olemaan)"

Tarkennetaan: ilman Schumia Brawn Bryne ja kumppanit eivät olisi ikinä saavuttaneet vastaavaa menestystä ja ilman loistavaa taustajoukkoa Schumi ei olisi ikinä ollut niin ylivoimainen. En ikinä ole väittänyt että kuski olisi ratkaiseva osa, vaan vertasin Schumia muihin kuskeihin. Schumilla oli ilmiömäinen kyky saada tuo Ferrarin dream-team a) kasaan b) puhaltamaan yhteen hiileen.

F1 on tiimityötä ja Flavio on oikeassa siinä että jokainen osa ketjussa on korvattavissa, myös kuljettajat. Mutta jotkut kuljettajat on vaikeampi korvata kuin toiset.

Törni

Well-known member
Tinppa sanoi:
ihan naurettavaa puhua jostain ennaltakirjoitetuista tuloksista, luuletteko että ne tosiaan on siellä verhojen takana sumplineet porukalla että joo.. tehdäämpä nain!
Minä en luule. Mutta vastauksena kysymykseesi seuraavaa:

Sinä et ole postausmääristä päätellen kauaa tällä foorumilla ollut. Mutta saatko uskottua, että täällä on aikaisemmin vuositolkulla uskottu juuri tuohon sumplimiseen mitä pidät naurettavana.

Ja noita uskomuksia on pirun voimakkaasti tuotu esille jo pitkin tätäkin kautta. Eikä itse asiassa ole kovin montaa viikkoa siitä kun viimeksi ;)

Erkka

Member
Siis häh?

Mustis ja Tinppa!

Kenen mestaruudesta työ puhutte, jonkun minariittipatsasmiehen vai Kimin? Schumi on historiaa ja niin on kalsaritkin. Kimi on sopupelin nappula, kuten Vaajakosken UA:n mahtikäskyn alaisuuteen joutuneet Mynämäen UA:n heebot syyskuussa 1995!

Sitä paitsi, Jokkismestaruutta Vaajakoskella arvostetaan kuten karaokeiltamien ykköstä Ukkohallassa lauantai-iltaisin. Ei Tinppa muutoin sun tuunaamas fiattis olis säilynyt pajallas vuodesta jos toiseen.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Miten minusta tuntuu, että mitään Walter Zuggleria ei ole olemassakaan ja Citrix jonkun antipatioissaan avautuneen kaksoisnikki?

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
kouvotsvoni sanoi:
Miten minusta tuntuu, että mitään Walter Zuggleria ei ole olemassakaan Citrix jonkun antipatioissaan avautuneen kaksoisnikki?
Tässä vaiheessa enemmän kuin todennäköistä. Hoaxi (jos se sellainen on) on kuitenkin puraissut jo aika hyvin.

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Törni sanoi:
Minä en luule. Mutta vastauksena kysymykseesi seuraavaa:

Sinä et ole postausmääristä päätellen kauaa tällä foorumilla ollut. Mutta saatko uskottua, että täällä on aikaisemmin vuositolkulla uskottu juuri tuohon sumplimiseen mitä pidät naurettavana.

Ja noita uskomuksia on pirun voimakkaasti tuotu esille jo pitkin tätäkin kautta. Eikä itse asiassa ole kovin montaa viikkoa siitä kun viimeksi ;)
Joskus ihmiset kuvittelee että, mitä enempi puhuu sitä vakuuttavampi ja todenmukaisempi asia on..

itse olen enempi linjalla "vähän mutta asiaa" (harvoin kyllä sitä asiaa kuitenkaan:alppu: ) siksi ehkä postausten määräkin on aika rajattu, :)
yleensä olenkin paljon mielummin seurannut keskusteluja, ja lukenut tarinanpätkiä, kaikilla kun monesti on se oma mielipide. Tulee helposti erimielisyyksiä, ja kukaanhan ei halua menettää kasvojaan täällä, pidetään omasta mielipiteestä kiinni vaikka se olisi kuinka epätodellinen. En tarkoita siis että jokaisessa toikissa olisi jotain paskaa, mutta jos vertaa 2000-luvun alun F1-foorumia nykyiseen, täytyy valitettavasti sanoa että ei ole enää niin hyvä. Aikanaan tämä oli mielestäni todella, asiantunteva/asia foorumi, ON SE vieläkin sitä, mutta ei ehkä enää samoissa määrin kuin ennen..... huoh:wink:

sorry ot.

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Erkka sanoi:
Mustis ja Tinppa!

Kenen mestaruudesta työ puhutte, jonkun minariittipatsasmiehen vai Kimin? Schumi on historiaa ja niin on kalsaritkin. Kimi on sopupelin nappula, kuten Vaajakosken UA:n mahtikäskyn alaisuuteen joutuneet Mynämäen UA:n heebot syyskuussa 1995!

Sitä paitsi, Jokkismestaruutta Vaajakoskella arvostetaan kuten karaokeiltamien ykköstä Ukkohallassa lauantai-iltaisin. Ei Tinppa muutoin sun tuunaamas fiattis olis säilynyt pajallas vuodesta jos toiseen.
:D

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Törni

Well-known member
Tinppa sanoi:
itse olen enempi linjalla "vähän mutta asiaa" (harvoin kyllä sitä asiaa kuitenkaan:alppu: ) siksi ehkä postausten määräkin on aika rajattu, :)
yleensä olenkin paljon mielummin seurannut keskusteluja, ja lukenut tarinanpätkiä, kaikilla kun monesti on se oma mielipide. Tulee helposti erimielisyyksiä, ja kukaanhan ei halua menettää kasvojaan täällä, pidetään omasta mielipiteestä kiinni vaikka se olisi kuinka epätodellinen. En tarkoita siis että jokaisessa toikissa olisi jotain paskaa, mutta jos vertaa 2000-luvun alun F1-foorumia nykyiseen, täytyy valitettavasti sanoa että ei ole enää niin hyvä.
Vähän mutta asiaa on tosiaan ollut ohjenuorasi, jos olet seitsemässä vuodessa postannut 26 kertaa :p

Itse en ole juuri tällä foorumilla pyörinyt 2000 -luvun alussa. Muilla kylläkin. Mutta jos olet tätä foorumia seurannut noin pitkään, niin kyllä sinä olet näitä "salaliittoteorioita" täällä lukenut paljon minua enemmän. Olet myös varmaan huomannut, että nuo "kulissien takana sovitut jutut" osuvat kirjoittajien pirtaan aina tietyissä vaiheissa. Ja sitten taas tietyissä vaihessa ne ovat naurettavia. Nyt eletään jostain kumman syystä :rolleyes: sitä vaihetta, että ne ovat naurettavia.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Kertoo jotain tämän forumin tasosta :rolleyes:

Tinppa

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Joo, useita vuosia sivusilmällä kävin jotain aina lukemassa kunnes herranvuonna 2005 uskalsin jopa rekisteröityäkkin, ajattelin josko mulla olisi jotain sanottavaa.. mutta eipä sitä ole hirveästi ollut..:)