Ferrari teki oman jatkosopimuksen !

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ferrarihan luulee, että voi toimia omilla säännöillään alkaen testirajoituksista piittaamattomuudesta.

Talli elää ihan hybriksessään, jossa vain voitto on tärkeintä- ei kilpailu eikä tapa millä voitetaan. Ei ihme, että muut tallit kyllästyvät moiseen menoon.

Kohta kyllästyy yleisökin.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
KnowHow sanoi:
Ferrarihan luulee, että voi toimia omilla säännöillään alkaen testirajoituksista piittaamattomuudesta.

Talli elää ihan hybriksessään, jossa vain voitto on tärkeintä- ei kilpailu eikä tapa millä voitetaan. Ei ihme, että muut tallit kyllästyvät moiseen menoon.

Kohta kyllästyy yleisökin.
Aika pokkaa Ferrari pelaa, valmistajista ainoa, jolle F1 on edes liki ydinliiketoimintaa, ainoa joka ei voi lähteä sarjasta suunnilleen viidentoista sekunnin varoajalla, todellisuudessa tuskin on yhdenkään valmistajan todellinen kilpailija F1:ssä, koska on autovalmistajana marginaalinen, ja silti kuvittelee voivansa sanella muille ehdot... Nyt jos muut valmistajat sovittaa kunnon melonin nenään ja vetäytyy kuolee koko sirkus nykymuotoisena pystyyn ja syntyy tai on syntymättä udestaan jonain muuna...
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Hiukka alkaa touhu kiristyä. Vaikkapa Max Mosleyn kommetti kun tallit pyysivät siirtämään tapaamista:"Tapaaminen pidetään vaikka yksinään Ferrarin kanssa". Noh, pääsevät sopimaan hyvin sääntömuutoksista keskenään avoimesti jos muita ei ole paikalla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ferrari testaa
elokuussakin

F1-sähkeet 26.1.
Yhdeksälle tallille riittää tässä vaiheessa tiistaina sovittu testirajoitus. Ferraria lukuunottamatta kaikki muut tallit ajavat MM-kauden aikana maksimissaan vain 30 testipäivää.
Maranellon miehistö kieltäytyy jyrkästi hyväksymästä testien vähentämistä. Ferrari vetoaa siihen, että se on ainoa Bridgestonen renkaita kehittävä talli, kun Michelinillä on leirissään seitsemän tallia rengastestejä jakamassa.
Ferrari katsoo, että muiden tallien käytös antaa sille vapauden testata omien tarpeidensa mukaan.
Tiistain julkilausuman jälkeen tallipäällikkö Jean Todt korosti, että tämän jälkeen Ferrari voi testata myös kesälomalla elokuussa ja kauden päätyttyä marraskuussa, kun se muuten olisi kunnioittanut herrasmiessopimuksella tehtyjä testitaukoja.
TS/Heikki Kulta
Alkaakohan tuo Ferrarin pikku-Napoleon mennä jo hieman sekaisin tuosta vallan ja voiton tunteesta?!? Ei äijältä paljon ymmärrystä eikä varsinaista tukea irtoa mihinkään suuntaan? Päinvastoin, miehen aivoitukset alkavat näyttää jo siltä ettei edes Ferrari katso kohta hyvällä näitä lausuntoja!

Siis oikeesti tuosta alkaa kärsiä se vähäinenkin Ferrarin jäljellä oleva legendaarinen maine! Enzo parka pyörii tuskissaan kun joku ranskalainen vara-napoleon tuhoaa hänene suuren unelman! :nope: :jaska:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
tmoi sanoi:
Vittu mikä valopää. Eiköhän tollaset asiat "yleensä" sovita kaikkien osapuolten kesken eikä niin että yksi mennä viuhtoo puoliksi muilta salaa. Yhtenäisestä rintamasta karanneet ammuttiin sodan aikana eikä sama taktiikka nytkään olisi pahitteeksi.
Yleensä ja yleensä... Ja tuo rintama kun muutenkin on ollut niiiiiiiin yhtenäinen :rolleyes: Ainahan tallipäälliköt samaa mieltä keskenään ovat olleet, paitsi siis Ferrarin :D

Suosittelisin muuten jättämään vitut ja muut vastaavat fantasioihisi eikä Formula 1 -puolen juttuihin. :p
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
"Maranellon miehistö kieltäytyy jyrkästi hyväksymästä testien vähentämistä. Ferrari vetoaa siihen, että se on ainoa Bridgestonen renkaita kehittävä talli, kun Michelinillä on leirissään seitsemän tallia rengastestejä jakamassa."

Turhaan marisevat. Tätähän Ferrari on halunnutkin, eli renkaat, jotka valmistetaan yksinoikeudella heille. Hieman tyhmempikin kyllä ymmärtää, etteivät muut Bridgestonen asikkaat kauaa sellaista touhua katsele, vaan vaihtavat rengasmerkkiä! :nope:
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Karpow sanoi:
"Maranellon miehistö kieltäytyy jyrkästi hyväksymästä testien vähentämistä. Ferrari vetoaa siihen, että se on ainoa Bridgestonen renkaita kehittävä talli, kun Michelinillä on leirissään seitsemän tallia rengastestejä jakamassa."

Turhaan marisevat. Tätähän Ferrari on halunnutkin, eli renkaat, jotka valmistetaan yksinoikeudella heille. Hieman tyhmempikin kyllä ymmärtää, etteivät muut Bridgestonen asikkaat kauaa sellaista touhua katsele, vaan vaihtavat rengasmerkkiä! :nope:
Niin ja testirajoituksessa, vedottaessa "säästöihin" ei ole mitään muuta tarkoitusta, kuin iskeä juuri tähän Ferrarin rengastestaamiseen. Koko sinänsä nerokas toimi, on hienosti muiden tallien taholta markkinoitu suurelle yleisölle säästämisenä, näin Ferrarista saadaan taas syyllinen ja muista pyhimyksiä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Oletkos ajatellut asiaa sillä tavalla, että rajoituksen astuessa voimaan Michelin tallit todennäköisesti testaisivat renkaita suhteessa vähemmän kuin aikaisemmin Bridgestone leiriin nähden. Pikkutalleista ei ole ollut Ferrarille juurikaan apua tähänkään mennessä.

Mutta ei... Eihän asia voi tietenkään millään olla niin, vaan Ferrari on joka asiassa aina kärsijän roolissa... :tongue:
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Karpow sanoi:

Mutta ei... Eihän asia voi tietenkään millään olla niin, vaan Ferrari on joka asiassa aina kärsijän roolissa... :tongue:
Sovitaan niin:wink:
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
miika sanoi:
Niin ja testirajoituksessa, vedottaessa "säästöihin" ei ole mitään muuta tarkoitusta, kuin iskeä juuri tähän Ferrarin rengastestaamiseen. Koko sinänsä nerokas toimi, on hienosti muiden tallien taholta markkinoitu suurelle yleisölle säästämisenä, näin Ferrarista saadaan taas syyllinen ja muista pyhimyksiä.
No, sellainen muu tarkoitus voisi olla 9:n muun tallin merkittävä kustannusten lasku. Eli se on markkinoitu säästämisenä ja on säästämistä jos lasketaan kaikkien tallien budjetit yhteen.

Ferrari on ainoa talli jolle maksetaan testaamisesta, joten he luonnollisesti häviäisivät diilissä. Eli tehdäänkö asioita 90% parhaaksi vai niin että 10% saa edun puolelleen. Sen lisäksi Ferrari on ainoa talleista jota ei haittaa suuresti pieni hyödyn menetys, kilpailullisesti olisi vain hyvä jos kärki tasoittuisi.
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Toni_V sanoi:
No, sellainen muu tarkoitus voisi olla 9:n muun tallin merkittävä kustannusten lasku.
Ei se niille ole kovin merkittävää säästämistä, persaukinen Minardi esim tuskin olisi testannut muutenkaan yli tälläisen määrän, sitäpaitsi kausi on niin tiivis, että ilman omaa rataa noita päiviä tuskin montaa edes joudutaan karsimaan. "Säästöt" ovat minimaalisia tallien budjetteihin nähden, luultavasti McLarenin paragonin puutarhanhoito / lattiakiillotus / työvaatteiden silitys ja pesu kustannusten luokkaa.
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Kyllä Verrarin legendaarisuus karisee kovaa vauhtia, kun nykyään tallille bisnes on kaikki kaikessa. Tallin mielestä kaikki sääntöehdotukset ja säästökeinot ovat ainoastaan juonittelua heitä vastaan, ja niihin ei millään voida suostua. Samaan aikaan väsätään muiden selän takana rahakkaita sopimuksia kahdenkeskisissä neuvotteluissa.

Talli voisi palata takaisin perusasioihin, eli kilvanajoon. Racing please.
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
thInk sanoi:
Kyllä Verrarin legendaarisuus karisee kovaa vauhtia, kun nykyään tallille bisnes on kaikki kaikessa. Tallin mielestä kaikki sääntöehdotukset ja säästökeinot ovat ainoastaan juonittelua heitä vastaan, ja niihin ei millään voida suostua. Samaan aikaan väsätään muiden selän takana rahakkaita sopimuksia kahdenkeskisissä neuvotteluissa.

Talli voisi palata takaisin perusasioihin, eli kilvanajoon. Racing please.
Ainahan F1 on ollut peliä myös radan ulkopuolella, mutta kilvanajoon "palaaminen" voisi alkaa esim. sillä, että sarjassa olisi vain yksi rengasvalmistaja, näin järjettömistä rengastestauksiin uppoavista rahamääristä ainakin osa menisi hyödyllisempään käyttöön, ja samalla paljon puhutut nopeudet laskisivat ainakin taas aluksi.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Mikäli mä olen mitään ymmärtänyt on rengastestaus ylivoimaisesti suurin yksittäinen testauskustannusten aiheuttaja, koska tulosten saaminen edellyttää paljon kilometrejä, paljon aikaa ja paljon kuluvia osia, joista monia ei voi testata rinnan renkaiden kanssa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
miika sanoi:
Ainahan F1 on ollut peliä myös radan ulkopuolella, mutta kilvanajoon "palaaminen" voisi alkaa esim. sillä, että sarjassa olisi vain yksi rengasvalmistaja, näin järjettömistä rengastestauksiin uppoavista rahamääristä ainakin osa menisi hyödyllisempään käyttöön, ja samalla paljon puhutut nopeudet laskisivat ainakin taas aluksi.
No kohta sillä on vaan yksi talli, muut ajavat omassa sarjassaan, ja kaikesta huolimatta edes Ferrari ei kykene kumartamaan yhteen suuntaan pyllistämättä toisaalle....... Kyse on kohta siitä onko Ferrari yksin, ilman muita, enemmän kuin muut yhteensä yhdessä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Oho sanoi:
No kohta sillä on vaan yksi talli, muut ajavat omassa sarjassaan, ja kaikesta huolimatta edes Ferrari ei kykene kumartamaan yhteen suuntaan pyllistämättä toisaalle....... .
Joo. Kohta pitää todellakin paikkansa että F1=Ferrari, kun muut ajaa toisessa sarjassa.
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
tmoi sanoi:
Joo. Kohta pitää todellakin paikkansa että F1=Ferrari, kun muut ajaa toisessa sarjassa.
uuteen sarjaan ei varmaan loppupeleissä usko "erkkikään", mutta jos 9 tallia haluaa jonkun sellaiseen vaihtoehtoon uskovan, niin ainakin Paul Stoddartilta pitäisi vaatia joko vaitiolovelvollisuus tallien tapaamisista, tai Paul Stoddart pitäisi pitää poissa tapaamisista. :D

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:1002:0:0,4:34:1:1:2005-01-26;4:35:1:0:0;4:36:1:0:0,4:279634,1:0:0:0:0:

Ja siitä testikiellosta:
Formula 1's much-heralded testing limitation agreement is still facing a serious chance of collapse, autosport.com can exclusively reveal...
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
miika sanoi:
uuteen sarjaan ei varmaan loppupeleissä usko "erkkikään",
Voi olla mutta nykyinen saattaa kuolla ennen vuotta 2007, tarkalleen ottaen se kuolee vuodessa siitä kun valmistajat vetäytyvät ja Ferrarin sooloilu on omiaan lisäämään toiveita vetäytymisestä.... Jos BMW lähtee, Mersun lähtö on lähellä (tai päinavastoin), jolloin Toyotalla ei oikeasti ole ketään voitettavana jolloin sekin saattaa vetäytyä mikä jäättää Hondan ja Rellun, jotka varmaankin molemmat alkaisvat pohtimaan touhun mielekkyyttä ja nostaisivat kytkintä.....

Jäljelle jäis Ferrai ja koko joukko rullaavia alustoja ilman koneita......
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Saapa nähdä miten tuo vaikuttaa jatkossa tuomioihin jos tulee kiistakysymyksiä FIA:n kanssa jossa osapuolina ovat Ferrari ja GPWC:hen liittoutumassa oleva tiimi. Taitaa olla vielä nykyistäkin puolueellisempia päätöksiä tiedossa. :dunno:
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Luulenpa Toyotan olevan seuraava Concorden allekirjoittaja:

Toyota team boss Tsutomi Tomita denies that his company's participation in Wednesday's meeting with the GPWC members is a sign that Toyota has joined the breakaway group.

After Ferrari shocked Formula 1 by declaring its allegiance to Bernie Ecclestone's Formula One Management organisation until at least 2012, the remaining GPWC founders – Renault, Mercedes and BMW – met with Toyota and Honda to agree a response, the Japanese manufacturers having yet to formally side with either faction. autosport.

"Toyota and Honda to agree a response, the Japanese manufacturers having yet to formally side with either faction"
 
Ylös