Ferrari teki oman jatkosopimuksen !

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Toistaiseksi vaikuttaa kuitenkin siltä että tietty epäsopu vallitsee:

MTV3:

Kuilu Kansainvälisen autoliiton FIA:n, Ferrarin ja muiden F1-tallien välillä syveni perjantaina, kun vain italialaistalli lähetti edustajansa FIA:n järjestämään tapaamiseen, jossa oli tarkoitus keskustella sarjan tulevaisuudennäkymistä. Muut tallit ovat näreissään siitä, että Ferrari allekirjoitti äskettäin FIA:n kanssa sopimuksen F1-sarjan toimintakehykset määrittelevän Concorde-sopimuksen jatkamisesta vuoteen 2012 asti.

Mosleyn mielestä se ei paljon haitannut ??? koska hänen mielestään:

"Yhden tallin kanssa on paljon helpompi keskustella. Meillä oli myös kunnia keskustella tallin kanssa, joka on osoittanut suurta ymmärrystä formula ykkösten toimintaperiaatteista, menestyksen vaatimuksista ja myös kustannustasosta"

:confused:

Felix

Well-known member
"suurta ymmärtämysta kustannustasosta"...Jos Mosley liittää Ferrarin tuohon lauseeseen hänen täytyy olla joku naivi tai tyhmä, tai jopa molempia :D

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ottaen huomioon sen, että Fia:a on aika ajoin syytetty ferrarin suosimisesta, niin on kyllä Mosleyltä aika käsittämätön kommentti. Tämä siitäkin huolimatta että se on suunnattu pieneksi piikiksi muita talleja kohtaan.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
miika sanoi:
Luulenpa Toyotan olevan seuraava Concorden allekirjoittaja:
TS:n mukaan näin olisi nyt käynyt:
Hubbertin johdolla GPWC teki rajuimman mahdollisimman vastavedon, kun sai Hondan ja Toyotan liittymään joukkoonsa.
Suurimmaksi osaksi kyse on tietysti politikointia, mutta kun epäsopu kasvaa tarpeeksi suureksi niin paluuta ei todellakaan ole.

Sopimuksen sisällötkin ovat spekulaatiota kuten tämä:
Ecclestone tarjoaa jakoon vuosiksi 2008-2012 yhteensä kaksi miljardia euroa, 400 miljoonaa vuodessa. Tästä summasta Ferrarille on luvattu jo 120 miljoonaa eli muille yhdeksälle jäisi jaettavaksi vain 280 miljoonaa.
Onkohan Heikki Kulta päässyt sopimuspapereita lukemaan?

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Observer sanoi:
Onneksi tuo ehdotus on vessapaperin arvoinen. :ahem:
Onneksi - alkaa tosiaan tulla vähän liian monta noita FIAERRARI yhteishankkeita - luulisi että olisivat edes vähän varovaisempia mutta näyttää siltä että menestys sokaisee. Jos näin jatkuu niin riski että kohta muuttuu koko Formula ykkönen - Ferrari ykköseksi sen kun vain kasvaa.. :(

Felix

Well-known member
Observer sanoi:
Onneksi tuo ehdotus on vessapaperin arvoinen. :ahem:
Hmm...Jos FIA on jossain asiassa samaa mieltä kuin Ferrari niin sehän on jo lähes varmaa sääntö.

berra67

Well-known member
MTV3:sen sivuilla hyvä juttu Stoddardin tutkimustuloksisa...on muuten rankkaa luettavaa... Tuon takia pitäisi koko FIA räjäyttää taivaan tuuliin ja rakentaa ihan uusi organisaatio, oikeudenmukainen ja tasaveroinen kaikille..

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
berra67 sanoi:
MTV3:sen sivuilla hyvä juttu Stoddardin tutkimustuloksisa...on muuten rankkaa luettavaa... Tuon takia pitäisi koko FIA räjäyttää taivaan tuuliin ja rakentaa ihan uusi organisaatio, oikeudenmukainen ja tasaveroinen kaikille..
Lukekaa myös vastine Stoddartin kitinään niin asia ei enää olekaan niin kamala ja räikeä ;)

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
General FUp sanoi:
Lukekaa myös vastine Stoddartin kitinään niin asia ei enää olekaan niin kamala ja räikeä ;)
Joo Stoddart "kitisee" kun ei rahat riitä. :mad_old:

Meinaa että 100 000 000 dollarin pitäisi riittää parinkymmenen kilpailun läpi viemiseen. Ja sitten häntä vielä kismittää se että Minardin ja muiden tallien on (hänen omien sanojensa mukaan) täytynyt jopa "maksaa" jonkinlaista (olisko tuo hyvänmiehen lisää) Ferrarille. Hän kysyykin että

"Why do all the other teams pay money, real chequebook-out money, to Ferrari every year, under the Concorde Agreement "?

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=31906

Kova ukko kitisemään ??

Tai olisko tuossa sittenkin jotain perää ??

:confused: :confused: :confused:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ketä nyt kiinnostaa joku Ferrari?:confused:

Mä olen jo kaksi kautta seurannut F1siä ilman että Ferrari millään tavalla pilaa mun päivää. Totta kai se voittaa kun itse tekee säännöt ja pulaa FIAn kanssa.

Ihan hyvää ja mielenkiintoista kisailua oli viime kaudellakin BARin ja Rellun välillä. Eikä edes etukäteen tiennyt miten kisassa käy.

Mulle Shumin mestaruudet aiheuttaa lähinnä haukottavan vaikutuksen. Ihan keskivertokuski jonka Bernie ja Ferrari vaan on nostanut jalustalle. Benettonillakin jo vähän 'kierreltiin' sääntöjä.

Kokeilkaa, huomaatte että saatte ihan uusia ulottuvuuksia formuloihin. Ja extrana vielä ne hetket kun Ferrari mokaa...:D

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Jones sanoi:

Ihan hyvää ja mielenkiintoista kisailua oli viime kaudellakin BARin ja Rellun välillä. Eikä edes etukäteen tiennyt miten kisassa käy.

Mulle Shumin mestaruudet aiheuttaa lähinnä haukottavan vaikutuksen. Ihan keskivertokuski jonka Bernie ja Ferrari vaan on nostanut jalustalle. Benettonillakin jo vähän 'kierreltiin' sääntöjä.

Kokeilkaa, huomaatte että saatte ihan uusia ulottuvuuksia formuloihin. Ja extrana vielä ne hetket kun Ferrari mokaa...:D
Mä näin viime yönä unta että FIARRARI oli ruvennut käyttämään samoja kumeja kun toiset, oli antanut Rubensille luvan ruveta ajamaan kilpaa jopa Schumin kanssa, oli yhtä mieltä muiden kanssa testi määristä, moottoreista, rahan jaosta j.n.e.
Schumi ja Stoddart istu strippi klubissa kaljalla ja kaikilla oli niin mukavaa että teki melkein mieli olla mukana ....

Vaikka se oli tietty vaan unta, mitta ei haukkottanut yhtään ennen kuin vasta aamulla kun heräsin .. :D

patriot

Foorumin senaattori
Siis voiko tuo Stoddartin väite, että muut tallit maksavat Ferrarille "historia" lisää pitää paikkaansa? Ihmettelen suuresti! Jos näin on niin enpä ihmettele yhtään miksi GPWC liittymä perustettiin. Vittan uusi sarja pystyyn tai sitten F1 totaaliseen uudistukseen. Max pihalle ja kaikille rahaa. Ei siis vain Bernielle ja Ferrarille!:mad_old:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
On se totta. Onhan Ferrari ja ETENKIN Schumacher sen arvoisia... :yuck: :yuck: :yuck:

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Karpow sanoi:
On se totta. Onhan Ferrari ja ETENKIN Schumacher sen arvoisia... :yuck: :yuck: :yuck:
Niin tuntuu olevan - nythän se selvisi että Ferrari on saanut jo etukäteen hyvän miehen lisän (reilut 100 000 000 $) kun allekirjoitti yksinään jatko sopimusksen.

Siis on aivan mahdotonta kutsua Formula ykkös kilpailuja moottori URHEILUKSI. Sanoisin että siinä on kysymys enemmänkin moottori BISNEKSESTÄ. :rolleyes:

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Nyt se sitten selvisi .. :D

Max Mosley selvittelee "tasapuolisuutta" ehdotetussa 2008 Concorde Agreementissa.

When asked: How could you (FIA) sign this Concorde Agreement with just FOM and Ferrari and without consulting the other teams?

"We haven’t signed the 2008 Concorde. It has not yet been drafted. "
We have simply confirmed to Ferrari that if they continue to compete in the World Championship and/or enter into a new Concorde Agreement from 2008, they will continue to enjoy their current rights and privileges. ...

We have made it clear that the same applies to all the other teams.”
If they compete in the Formula One World Championship after 2008, they will retain the rights and privileges they currently enjoy under the Concorde Agreement .

Terävä kaveri :D :D

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jones sanoi:

Mä olen jo kaksi kautta seurannut F1siä ilman että Ferrari millään tavalla pilaa mun päivää. Totta kai se voittaa kun itse tekee säännöt ja pulaa FIAn kanssa.

...ja mitäpä F1 olisi ilman Toisen maailman uutisia, Rubenseja, F1-forumin teorioita/huomioita ym?