Maranelloman sanoi:
Ja kauan eläköön autioitunut "GPWC-foorumi". Tai kai täällä joku McLada fani edelleen jaksaa vääntää jostain kaksoiskölistä? Mutta jos nyt oletetaan, että vähintään puolet tämän foorumin kirjoituksista koskee tavalla tai toisella joko Ferraria tai Schumia (lähes riippumatta siitä mikä on otsikko keskustelu kääntyy aina ennemmin tai myöhemmin näihin), niin melko hiljaista tulee olemaan. Mutta voipahan sitten tämänkin "Räikkös-uskovaisten" kokoontumispaikan unohtaa lopullisesti.
Aika suuret luulot pitää olla itsestään jos luulee lähes jokaisen urheilulajin seuraajan lähtevän pois yhden tallin vetäydyttyä
Mikään ei ole ikuista hei, ei edes Ferrari. Uusia talleja tulisi melko varmasti nopeasti tilalle ja Ferrari siirtyisi tavalliseksi autonvalmistajaksi Aston Martinin, Jaguarin ja muiden vastaavien seuraksi. Patrick Headin sanoja lainaten, F1 elää tässä ja nyt, vanhat asiat jäävät hienoista muistoista huolimatta aina nopeasti historiaan uuden kauden alkaessa.
Se riittää kun kisoissa on vain jäljellä moottoriurheilun taika, kilpa-autoilun syntyaikoina Peugeotin, Mercedes-Benzin, Autounionin, Alfa Romeon ja monien muiden toimesta syntynyt kilpailun henki. Katsojat pitivät siitä, ja ihme olisi, jos eivät pitäisi tulevaisuudessa. Ferrarille tyypillinen kattilan kolistelu ja kiristys kertoo vain siitä, että talli on alkujaan epävarma omasta asemasta ja maineesta ja haluaa saada äänekkyydellä lisää väkeä puolelleen. Toisten autourheilussa jo pitempään mukana olleiden ei sitä tarvitse tehdä, riittää kun tuovat vain esille oman mielipiteensä ja tarvittaessa poistuvat kilpa-radoilta. Joskus tulevaisuudessa, olosuhteiden ollessa hyvät, merkki saattaa palata radoille uudestaan. Sitä on moottoriurheilun henki. Se ei häviä vuosikymmenessä eikä vuosisadassakaan.
edit: Ferrarin nascar-puheet ovat pelkkää höpöhöpöä. Ei Ferrari ole sinne enää menossa. Montezemolon on vain pitänyt keksiä peukaloruuvi-neuvotteluihin jokin toinen näkyvyydeltään suuri autourheilusarja, sillä kukaan ei kuitenkaan uskoisi Ferrarin pärjäävän nykyisellä tavalla ilman laajamittaista mainosta, mitä se on tähän asti kiistämättä F1:ssä saanut. Nyt Ferrari on mitä todennäköisimmin laskenut F1:stä tulevan hyödyn olevan suurempi kuin F1:sistä vetäytymisen aiheuttamat pitkäaikaiset kulut. 1+1=2. Ferrarilla oli oikeasti vain yksi rahakas vaihtoehto ja puheet sen mukaiset. Jos Ferrarilla olisi ollut rahallisesti katsottuna laajat mahdollisuudet tehdä mitä tahansa, talli olisi odottanut GPWC:n kehittymistä. Mutta nyt kun oli vain yksi varmahkolta tuntuva vaihtoehto, F1, Ferrarin oli taloudellisista syistä pakko tarttua siihen. Kattilan kalistelu sopii siihen strategiaan
Sillä tavalla talli välttää GPWC:n kohtuu suuret riskit, mutta pitää vielä oven auki F1:sten jatkoon kaudesta 2007 alkaen. Talli häviää pahimmillaankin 0€ (+mainonnan aiheuttama hävikki ja liikevaihdon lasku, mutta se olisi totta kaikille F1:ssä jos sarja kaatuu), saman verran mitä jäädessä suoraan sarjasta pois 2007, mutta pitää itsellään option rahakkaista kausista 2007 eteenpäin (+mainonnan jatkuvuudesta ja yrityksen lihavista ajoista), jos F1 sittenkin jatkuu. Ferrarilla on yksityistalleista kaikkein parhaimmat lähtökohdat.