Speed12
Laiska Jäsen
Näin uutisoi Heikki Kulta:
Liikkuva
rengaskulma
Ferrarin
uusin ase
F1-sähkeet 5.5.
Ferrari varautuu yhä rajumpaan voittotaisteluun.
Tallilla on valmiina uusi kehitysversio 053-moottorista, mutta ennen kaikkea salaisena aseena uudet erikoisripustukset, jotka automaattisesti kontrolloivat rengaskulmaa.
Näin kampperikulmaa säädellään eripituisilla akselitangoilla, joita tarpeen mukaan vedetään sisäänpäin.
- Tutkimme Bridgestonen kanssa järjestelmiä, joilla renkaat toimisivat paremmin. Nyt käskyt tulevat auton alustasta, pääsuunnittelija Rory Byrne paljasti Auto Sprint -lehdessä.
TS/Heikki Kulta
Näin äkkiseltään ajateltuna camber-kulmien ajonaikainen muuttuminen toisi pitoa huomattavasti lisää mutkiin. Auto istuisi helpommin melkein rataan kuin rataan ja olisi myös säädettävissä helpommin... Tai ehkä auton balanssi löytyisi näillä keinoin helpommin. Ferrarissahan tunnetusti on nytkin huono balanssi...
Taitaa Mersulla tuotekehittely junnata paikoillaan, koska se kuitenkin esitteli ehkä "vastaavan" systeemin jo kolmisen vuotta sitten...
2001 Mercedes-Benz F 400 Carving Concept:
http://www.supercars.net/cars/2001@$Mercedes-Benz@$F 400 Carving Conceptg.html
Liikkuva
rengaskulma
Ferrarin
uusin ase
F1-sähkeet 5.5.
Ferrari varautuu yhä rajumpaan voittotaisteluun.
Tallilla on valmiina uusi kehitysversio 053-moottorista, mutta ennen kaikkea salaisena aseena uudet erikoisripustukset, jotka automaattisesti kontrolloivat rengaskulmaa.
Näin kampperikulmaa säädellään eripituisilla akselitangoilla, joita tarpeen mukaan vedetään sisäänpäin.
- Tutkimme Bridgestonen kanssa järjestelmiä, joilla renkaat toimisivat paremmin. Nyt käskyt tulevat auton alustasta, pääsuunnittelija Rory Byrne paljasti Auto Sprint -lehdessä.
TS/Heikki Kulta
Näin äkkiseltään ajateltuna camber-kulmien ajonaikainen muuttuminen toisi pitoa huomattavasti lisää mutkiin. Auto istuisi helpommin melkein rataan kuin rataan ja olisi myös säädettävissä helpommin... Tai ehkä auton balanssi löytyisi näillä keinoin helpommin. Ferrarissahan tunnetusti on nytkin huono balanssi...
Taitaa Mersulla tuotekehittely junnata paikoillaan, koska se kuitenkin esitteli ehkä "vastaavan" systeemin jo kolmisen vuotta sitten...
2001 Mercedes-Benz F 400 Carving Concept:
http://www.supercars.net/cars/2001@$Mercedes-Benz@$F 400 Carving Conceptg.html
Viimeksi muokattu: