Ferrarismia by Brawn

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Minäpä luen, saattaa vierähtää tovi.

Mutta painotan nyt sitä että minulle ei ole ensisijaisen tärkeää se että suosikkikuskini tai tallini voittaa. Mielestäni pitäisi vain olla iloinen että tällä kaudella voidaan edes kiistellä ja arvuutella mestaria toisin kuin edelliskaudella.

Mutta nyt lukuhommia..

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Formulanomi:
Minusta tässä on paljonkin kädenväännön arvoista. (ehkei kuitenkaan meidän kesken) wink

Laitan tähän pari toikkia historian hämärästä.

...

Lueppa ne (edes osa) ja kerro sitten mikä mättää ?
Luettu on mutta ei tuolta mitään niin erikoista löytynyt. Ehkä yllättävintä ole sinun Ferraripositiiviset kommentit.

Kyllähän niitä kädenväännön aiheita löytyy, mutta minä ainakin toivoisin hieman "suvaitsevampaa" linjaa näihin keskusteluihin. Oltaisiin valmiita tinkimään omasta objektiivisesta näkökannasta ja myöntämään kun ollaan väärässä, minä ainakin olen valmis myöntämään.

Mielipideasiathan on tietenkin aina asia josta voi tehdä jos jonkinmoista numeroa, mutta edelleen sitä suvaitsevaisuutta voisi lisätä. Ei se elämä siihen kaadu jos toinen on eri mieltä. Pahalta voi tuntua mutta kunnon rehti suomalainen nielee kiukkunsa ja säilyttää kunniansa.

Joten se siitä?? Takaisin aiheeseen? Minä väännän kyllä edelleen sen puolesta että tuskin tämä rengasasia etenee kabinetteja pitemmälle mutta jos niin käyn niin myönnän olleeni väärässä.

<small>[ 15-09-2003, 17:05: Message edited by: Zanthic ]</small>

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Zanthic:
Et sitten ollut riittävän terävä ymmärtääksesi..

Ehkäpä tämä ON ennemminkin "henkilökohtainen f1-kriisi" ja siksi toisten on hankala ymmärtää...*tokihan minua nyt hiukan potuttaa täydellinen takinkääntö ja se, että olen turhaan puolustellut/todistellut Ferrarin puolesta*

Olen varsin pitkään yrittänyt tarkastella asioita varsin objektiivisesti. Rengasfarssin yhteydessä kuitenkin naksahti - ja pahemman kerran! On niitä läheltä piti tilanteita on ollut ennenkin.
Rengastoikki sivu 8:
Asioita voidaan tehdä monella tapaa ja Ferrarin/Fian menettelytavat saavat karvat nousemaan pystyyn. En yhtään enää ihmettele, että em. vihataan niin laajasti. Mosleyn ja Brawnin ristiriitaiset kommentit ovat hyvä esimerkki, siitä kuinka asioita hoidetaan salamyhkäisesti toisten selän takana.

Brawn/Ferrari tuntuvat tosiaan haluavan pistää koko formulamaailman sekaisin. Toivottavasti he saavat tästä kaudesta mitä ansaitsevat. On se vaan kumma, että näissä pahimmissa konflikteissa punainen tiimi nimeltä Ferrari on AINA yhtenä osapuolena ja AINA joudutaan spekuloimaan FIA:n ja Ferrarin kytköksillä.
Mitäkö tällä kaikella yritän sanoa. Saatan olla malliesimerkki siitä miten niitä anti-Ferraristeja/Shumeja syntyy...

Niin että perätkääpä, Ferrari -fanit, vielä kerran sitä objektiivista keskustelua. :D

<small>[ 15-09-2003, 17:24: Message edited by: Formulanomi ]</small>

Kenny

Thö spesölist
Sijainti
tampere, finland
En kovin usein täällä kirjoittele mutta nyt on taas pakko vähän oikaista...

Joka kerta kun Ferrarista levitetään vääristeltyjä totuuksia niin asialla on ehkä maailman eniten MUTUlla vetävä paskatoimittaja Heikki K.

Jos Puppet osaisi lukea lehdistötilaisuuden sananvaihdon oikein (ikävä kyllä englantia eikä Suomen turussa suomennettua) niin tajuaisivat että Brawn ei ole uhkaillut ja kun kysyttiin mahdollisesta protestista, ilmoitti hän sen olevan Ferrarin hallituksen hommia jos sellaista ikinä tehdäänkään.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Taas vain yksi esimerkki siitä mihin urheilu on mennyt kun raha rulaa, ei itse urheilu.

Pypystä! frown

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Formulanomi:
Zanthic:
Et sitten ollut riittävän terävä ymmärtääksesi..

Ehkäpä tämä ON ennemminkin "henkilökohtainen f1-kriisi" ja siksi toisten on hankala ymmärtää...*tokihan minua nyt hiukan potuttaa täydellinen takinkääntö ja se, että olen turhaan puolustellut/todistellut Ferrarin puolesta*

Olen varsin pitkään yrittänyt tarkastella asioita varsin objektiivisesti. Rengasfarssin yhteydessä kuitenkin naksahti - ja pahemman kerran! On niitä läheltä piti tilanteita on ollut ennenkin.
Rengastoikki sivu 8:
Asioita voidaan tehdä monella tapaa ja Ferrarin/Fian menettelytavat saavat karvat nousemaan pystyyn. En yhtään enää ihmettele, että em. vihataan niin laajasti. Mosleyn ja Brawnin ristiriitaiset kommentit ovat hyvä esimerkki, siitä kuinka asioita hoidetaan salamyhkäisesti toisten selän takana.

Brawn/Ferrari tuntuvat tosiaan haluavan pistää koko formulamaailman sekaisin. Toivottavasti he saavat tästä kaudesta mitä ansaitsevat. On se vaan kumma, että näissä pahimmissa konflikteissa punainen tiimi nimeltä Ferrari on AINA yhtenä osapuolena ja AINA joudutaan spekuloimaan FIA:n ja Ferrarin kytköksillä.
Mitäkö tällä kaikella yritän sanoa. Saatan olla malliesimerkki siitä miten niitä anti-Ferraristeja/Shumeja syntyy...

Niin että perätkääpä, Ferrari -fanit, vielä kerran sitä objektiivista keskustelua. :D

Minä olen kyllä jo hukannut keskustelun koko pointin. Yritin yllä nyt vain ajaa takaa että vaikka eri tallien kannattajia täällä on niin ei silti tarvitse olla sodassa. Mielestäni tämä Ferrarikohu on monesti median nostamaa paskan jauhantaa. Mutta silti, en sulje pois sinun vaihtoehtoasi.

SIllä voihan olla mahdollista että näiden juttujen seurauksena minusta tulee vielä anti-ferraristi, sen näyttää tulevaisuus.

:rolleyes:

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Formulanomi:

.........

Joo, nyt vasta hokasin. Ikävää että näin on päässyt käymään. Mitäpä tuohon sanoisi.

Liputan objeksiivisen keskustelun puolesta :D

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Voisiko joku laittaa tänne ihan sitaatteja Brawnilta. Nämä Heikki Kullan väsäämät tekstit eivät oikein vakuuta meikäläistä. Voi hyvin olla, että sillä kuuluisalla "tulkinnalla" on vähän otettu sieltä täältä sanoja ja nivottu niistä valheellinen kokonaisuus. Hyvin mahdollista, että keskustelu on mennyt tyyliin "Aiotteko tehdä protestin, jos menetätte mahdollisuuden mestaruuteen" Brawn : "On liian aikaista puhua asioista ja se on johdon asia". Sitten HK on kikkaillut oman versionsa tapahtumista.

No eipä silti. Huhut näköjään kertovat, että misukoilla rikotaan testikieltojakin ja täällä panetellaan yhä Brawnia. Totuudelta on helppo sulkea silmänsä wink

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
toleranssisiipi. Se oli tarkoitettu provo/huumori heittoksi. On vaikea uskoa, että Ferrari yrittäisi tehdä jotain sellaista, joka ei ole kaiken järjen mukaan mahdollista. Mikä on todennäköisyys, että protesti menisi lävitse ja koko kauden tulokset muutettaisiin. Jos Brawn on noin edes sanonut, on se varmaankin tarkoitettu heitoksi, jolla saadaan herätettyä epätietoisuutta.

<small>[ 15-09-2003, 18:31: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>

molde

Well-known member
Eikös Minardi-talli joskus kitissyt protestoivansa alkukauden kolmea ensimmäistä kisaa, koska tuolloin ajettiin säännöillä, joita kaikki tiimit eivät olleet hyväksyneet (eli se itse)? Tuossahan olisi Ferrarille toinen salainen ase, mikäli rengasprotesti ei mene läpi! Tosin tämä toimii vain mikäli Kimi voittaisi mestaruuden, sillä hän keräsi alkukauden kisoista selkeästi eniten pisteitä.

Mutta enpä halua uskoa, että Ferrari lähtee mitään raukkamaista tekemään, tai että Brawn on millään protestilla oikeasti edes uhkaillut. Mitälie Heikin juttuja...

Muussa tapauksessa anti-Ferrarismillani ei ole rajoja! :mad:

Observer

Well-known member
Rasvapallero Brawnhan yritti perjantain lehdistötilaisuudessa vierittää vastuun mahdollisesta protestista Ferrarin johtokunnalle. Paskapuhetta sanon minä, Ross Brawn on Jean Todtin kanssa keskeisessä asemassa kun noista asioista päätetään.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Jep. Teknisen vastaavahan se aina päättää oikeusjutuista ja laittaa konserneissa juridiset dokkarit kuntoon. Mies toimii myös syyttäjänä ja tuomarina, jolloin saadaan kaikkia osapuolia tyydyttävä tulos.

Observer

Well-known member
ITV:

TODT STILL CONSIDERING PROTEST
2003-09-15 14:29:00
Ferrari boss Jean Todt is refusing to rule out the possibility of the team protesting past race results.

The world champions are still considering their options in the wake of the Michelin tyre controversy that rocked the sport in the run up to the Italian GP.

Asked about the possibility of an appeal, Todt replied: "It's a possibility which is open to us.

"We can use it until the 30th of November. We prefer to win on the track but then how could I lower myself to tell you if we can win it? First we need to decide if we decide to apply this possibility and then challenge.

"We know we can do it if we want. Whether we will succeed or not, that we don't know, but we will make the decision after having analysed whether it's worth doing it or not - and it is not a decision we take easily.

"Sometimes you have hard decisions to take in one sense or another, so after having thought very carefully at the highest level of our company then we will have to decide which way we want to go."

:mad: yuck

Tuollaisesta mahdollisuudesta puhuminen on jo sinällään säälittävää mutta en ole enää pitkään aikaan ollut yllättynyt Ferrarin tekosista.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Ilman muuta toivon että kausi saataisiin päätökseen muutaman alemman lakituvan ja lopulta Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen päätöksen kautta. Ja onhan mahdollista että Euroopan oikeusasiamies ottaa asiaan myös kantaa... yuck yuck yuck

No ei, eiköhän tässä valituksessa Ferrari naulaisi oman arkkunsa kannen lopullisesti kiinni. En haluaisi olla Schummeli tuossa tapauksessa (jos nyt en muutenkaan), vaikka olisihan se myös historiallisen uran kuudes maailmanmestaruus ja samalla uran loistava lopetus :D

Tuo jo nähty pelleily palkintopallilla oli jo liikaa yleisölle, mutta mitähän tämä saisi aikaan? Pelkästään tuosta oikeusjutusta voisi tulla melkoiset reaktiot ottamatta edes kantaa sen tulokseen. En usko että kukaan sponsori haluaisi olla tuollaisessa mukana.

FO110K

Banned
Ferrari 4ever:
Mies toimii myös syyttäjänä ja tuomarina, jolloin saadaan kaikkia osapuolia tyydyttävä tulos.
no näin tuntu mies olettavan kun kerran ilmoitti FIA:lle misukoiden olevan laittomat ja niillä ajettut kisat pitäis diskata... eli aika hyvin osuit tuossa lauseessa oikeeseen :D

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Minua kyllä raivostuttaa perin pohjaisesti tuo Ferrarin suunnaton ylimielisyys. Heti uhataan protestilla jos ei mestaruutta voiteta. Jean Todtkin vielä KEHTAA väittää että he voittavat mieluummin radalla. Ferrari on sellainen talli joka ei nykyään ajattele mitään muuta kuin omaa etuaan, toisin kuin väittävät. Mennään vaikka raastupaan että saadaan se mestaruus! Jos minä olisin FIAn pomo niin uhkaisin Ferraria sarjasta sulkemisella jos käytös ei muutu. Kyllä ne voivat olla helkutin huonoja häviäjiä. Jos Ferrarin kuskina olisin niin eroaisin tallista prostestina noin raukkamaiselle käytökselle. Siis tuon tallin menestys on pilannut täysin.

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Voi Kristus!!! eek! eek! eek!
Olen mietinnöissäni tullut tulokseen että en tarvitse huumeita elämässäni, vaan tosiaan riittää se että luen näitä kirjotuksia. Onko aivopesu onnistunut täydellisesti ja saanut aikaan SUOMI FINLAND SINIRISTILIPPU HYVÄ - FERRARI ja SCHUMACHER PAHOJA asetelman estäen samalla järkevän valkoisen miehen ajattelun? Kohta sekoan itsekin ja hairahdan epäterveelliseen uskoonne. Eikö keskustelu voisi olla vain keskustelua sen sijaan että joka ainoasta mahdoliseseta töllön työstä vittuillaan naapurille ankarasti? :)

Oli miten oli, kohta poistun nukkumaan hokien mielessäni: huumoria huumoria se vain oli huumoria jne. :D

entso

Guest
KnowHow:
Mitäpä tuohon voi kommentoida? Jos ei mestaruus tule voittamalla niin käräjöimällä sitten. Paljastipahan ainakin karvansa- niin Brawn kuin Ferrari.
Nyt tais tulla kylmää vettä "nouhaulle", eiköhän se Ferrarilla ole Montezemolo joka sanoo mitä tehdään ja Ferrari on aina pelannut reilua peliä ja niin pelaa jatkossakin. :p

MAIKKARIN SIVUILTA
Ferrarin F1-talli ei aio protestoida kauden osakilpailujen tuloksista. Asiasta kertoi toimitusjohtaja Luca di Montezemolo.

Ferrari uhkasi aikaisemmin, että se saattaisi protestoida kaudella jo ajettujen kisojen tuloksista vedoten siihen, että Michelinin rengastamien tallien eturenkaat ovat olleet kilpailun jälkeen liian leveät.

- Emme aio kaivella vanhoja. Haluamme katsoa vain eteenpäin, di Montezemolo kumosi protestiuhan Motorsport Aktuell -lehdessä.

- Olisimme voineet jättää protestin Unkarin GP:n jälkeen, mutta se olisi vahingoittanut MM-sarjaa. Tämä oli ainoa syy, miksi emme protestoineet, di Montezemolo jatkoi.
MTV3

Kun vaan jatkossa mäklärenIN Nyyvvikin pelaisi reilua peliä, niin kaikki olisi hyvin. wink