FIA aikoo palauttaa F2-sarjan!

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kalenterista ja tekniikasta

Jonathan Palmerin mukaan luokkaa pyritään viemään joidenkin suurempien kisojen kylkiäisiksi, mutta myös vain F2:lle pyhitettyjä tapahtumia tullaan järjestämään. Ainakin WTCC ja DTM ovat haluttujen kumppanien joukossa, F1-viikonloppuina luokkaa sitä vastoin tuskin nähdään.

Tekniikasta sen verran, että kuljettajalle arvotaan auto koko kaudeksi. Mikäli kuski kokee, että auton suorituskyky ei ole muiden tasolla, hänellä on mahdollisuus testauttaa auto ja vaihtaa menopeliään. Moottoreista otetaan 400-500 hv ja autoissa tulee olemaan myös jonkunlainen push-to-pass-järjestelmä. Monokokkien valmistajaa ei ole vielä valittu, Williams vastaa vain suunnittelusta. Turvallisuussäännöt vastaavat vuonna 2005 F1:ssä käytettyjä.

Sikäli kun Adam Carroll on avauskauden kuljettajien joukossa, olen vakuuttunut luokan tarpeellisuudesta maailmalle.

Astraali

Well-known member
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Jos tarkoitat minun postaustani, sanoin vain että tällaisilla kuljettajilla on jälleen mahdollisuus ajaa kokonainen kausi hyvällä tasolla jne, eli jos en ole missannut jotain, Carroll ei ole ilmoittanut ajavansa sarjassa. Toki Carroll heitti DTM-pestinsä mäelle tavoitellakseen vielä formulauralleen nostetta joten saattaa olla...

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos tarkoitat minun postaustani, sanoin vain että tällaisilla kuljettajilla on jälleen mahdollisuus ajaa kokonainen kausi hyvällä tasolla jne, eli jos en ole missannut jotain, Carroll ei ole ilmoittanut ajavansa sarjassa. Toki Carroll heitti DTM-pestinsä mäelle tavoitellakseen vielä formulauralleen nostetta joten saattaa olla...
Ei tuolla ollut mitään yhteyttä viestiisi. Olen vaan fani ja toivoisin Carrollin formulauralle jatkoa muuallakin kuin A1GP:ssä.

Astraali

Well-known member
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Tällä sarjalla kuitenkin saattaa olla vähän tekemistä kuljettajien kanssa, tyrkyllä on kuitenkin FPA:n ikämiehet, Aasian/Lähi-Idän rikkaat ja kädettömät apinat ja näin poispäin. Toisaalta, jos lähtöruudukossa on puolet Carrollin ja muiden tapaisia kuljettajia ja puolet nuorempia lupauksia, niin luvassa on mielenkiintoinen sarja. Ja mieluiten näkisin F2:set DTM:n kylkiäisenä.

Ja jos talakem puhut tämän kauden Suomen mestareista, käsittääkseni ainakin Vähämäki ja Krohn ovat menossa ADRF:n kalustolla Saksan F3-sarjaan ja Honkavuoren rahatilanteesta ei ole tietoa, ehkä ajaa Suomen Kolmosia/Relluja.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tällä sarjalla kuitenkin saattaa olla vähän tekemistä kuljettajien kanssa, tyrkyllä on kuitenkin FPA:n ikämiehet, Aasian/Lähi-Idän rikkaat ja kädettömät apinat ja näin poispäin.
Miksi FPA:sta olisivat vain ikämiehet nousemassa ylöspäin? Jos katselee tämän kauden pisteitä, niin vanhin kuljettaja kymmenen parhaan joukossa on 23-vuotias Paul Rees ja keski-ikä kärkikympissä 18,6...

Oli miten oli, itse näen kohtalaisen varmana sen, että F2-kisoihin osallistuu ainakin Jolyon Palmer :p