FIA:n seuraava presidentti?

JRantajoki

Well-known member
Ei hän halua tulla muistetuksi miehenä joka tyretti maineensa natsikepposissa, melkein tuhosi formulat, ajautui vain vaivoin kompromissiin ja sai muiden haukut alleen.
Tuo perustuu yhteen olettamukseen nimittäin siihen että Max Mosley hirveästi välittää siitä mitä muut ajattelevat, kaikki eivät tosiaan ihan oikeasti välitä.. ja kyllä se aika tavalla vaikuttaa siltä ettei Max setääkään juurpal kiinnosta muiden mielipiteet.
:)

JRantajoki

Well-known member
Liekkö enemmän "perkeleet uskaltavat uhitella!" tyylinen itkuraivari.
:)

Vilkku

Not member anymore
Tarviiko siellä olla aina jonkun kukkona tunkiolla?
Nimenomaan, nykyisin kaivataan yhteistyökykyisiä henkilöitä.
Hyvä johtaja teettää työt alaisillaan, antaa vastuuta ja ottaa
vastuuta :tongue:
Nyt on tilaus sellaiselle henkilölle.

Aikaisemman yksinvaltiaan tilalle tarvitaan nyt erityyppistä
henkilöä.
Mitä se FIA:n johtomies yksin päättää. Johtaa puhetta, kun
asioista päätetään.

WebSlave

Trackman
FIA:n puheenjohtajakilpa Vatasen ja Todtin välinen @ MTV3
Onkos kummallakaan kokemusta järjestötoiminnasta? Saati minkään järjestön johtamisesta?

Omasta mielestäni FIA:n johtajan täytyy olla vahva hahmo, jonka tehtävä on ajaa FIA:n etuja. Mutta samalla olen sitä mieltä, että urheilupuoli pitäisi erottaa omaksi yksikökseen ja sillä pitäisi olla oma johtajansa, joka hoitaisi käytännön hommat sillä saralla. Mikään lapanen ei tietysti hänkään saa olla.

CARTer

Well-known member
Mutta samalla olen sitä mieltä, että urheilupuoli pitäisi erottaa omaksi yksikökseen ja sillä pitäisi olla oma johtajansa, joka hoitaisi käytännön hommat sillä saralla.
Eli Mosley sitten kämmäsi tämänkin? Hänhän se oli kovasti ajamassa FISAa eli FIA:n urheilupuolta yhteen itse pääjärjestön kanssa 90-luvun alussa. Eihän FIA nyt voi kaivaa CSI/FISAa haudastaan, kun senkin Johtaja itse varmasti ottaisi äärimmäisenä henkilökohtaisena loukkauksena :D

Ja jottei jää epäselväksi, niin olen tässä asiassa kanssasi täysin samaa mieltä.

Peter

Svedu
Eiköhän se ole se Kyllösen Matti, kun asiantuntemusta löytyy.

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Onko täällä jollakin oikeasti kehittävää kritiikkiä sitä vastaan, miksi Vatanen ei olisi hyvä FIA-pomo? Tuntuu olevan ennemmin tunnepitoista möyhötystä, kuten että Tappara on parempi kuin Ilves.

Sitä täällä mainittua perintäjärjestyksessä seuraavana olevaa FIA-jannun nimeä en ole vielä kertaakaan julkisuudessa nähnyt. Ilmeisesti Vatasen Brüsselin urallekin annetaan jonkinlaista painoa.

Poistettu jäsen 5082

Guest
Aatelkaas, kohta Suomi voi johtaa formuloita ja rallia. :alppu:

Mulle on kyl ihan sama jos noista kahdesta jompikumpi valitaan että kumpi :rolleyes:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Onko täällä jollakin oikeasti kehittävää kritiikkiä sitä vastaan, miksi Vatanen ei olisi hyvä FIA-pomo? Tuntuu olevan ennemmin tunnepitoista möyhötystä, kuten että Tappara on parempi kuin Ilves.

Sitä täällä mainittua perintäjärjestyksessä seuraavana olevaa FIA-jannun nimeä en ole vielä kertaakaan julkisuudessa nähnyt. Ilmeisesti Vatasen Brüsselin urallekin annetaan jonkinlaista painoa.

Minä en luota mieheen,joka ei juo viinaa:frank: Oletko kuullut minkälaista paskaa Maito-Ari on suustaan päästellyt?

Dino246

Well-known member
No kerrohan toki :doubtful: Ainakin ilmastonmuutoksesta mies puhuu 100% asiaa.
Olihan siinä kommentissa paljon typeryyksiä, ainakin perusteluissa, mutta kyllä minä jossain määrin olen Vatasen kanssa myös samaa mieltä ko. asiassa. Tuosta ilmastonmuutoksesta on tehty liian iso numero ja moni taho käyttää sitä hyväkseen ja tekee sillä isoa bisnestä. Ihmisiä syyllistetään sopivasti ja joku käärii taustalla isot rahat mukamas "luonnon ystävänä".

CountZero

Well-known member
Sijainti
Tampere

Vatanen on isojen eurooppalaisten autofirmojen lobbyama poliitikko, mielestäni tuossa on ihan liikaakin syytä siihen miksi häntä ei pidä valita FIA:n tehtäviin.

Karvis

Active member
tuotaisiin turbokoneet ja muut vanhan maailman vehkeet takaisin
Kyllähän se on niin, että ne turbokoneet on tätäpäivää ja vaparit alkaa olla piakkoin historiaa.
Formuloihin vaan turbot taas käyttöön downsizing koneessa, vaikka 1,5L moottoritilavuus ja ahdetaan se:ahem:

Calvin

Well-known member
Kari O. Sohlberg
Hei nyt mä tiedänkin kuka toi KoS nimimerkki on. Tietty Kari O. Sohlberg, lyhyemmin kos. Ei kyllä voi kannattaa kyseista nimimerkkiä FIA:n johtoon, sen verran puolueellisesta kaverista on kuitenkin kyse.

En tiedä olisiko Vatanen hyvä, mutta Todt ei ainakaan, kuten ei olisi myöskään esimerkiksi Ron Dennis. Liian selvät kytkökset tiettyihin talleihin, ei voisi luottaa puolueettomuuteen. Tietysti eihän kukaan ole koskaan täysin puolueeton, mutta pitäisi edes pyrkiä siihen.

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Marghareta Tatcher aikoinaan keksi tämän kasvihuoneilmiö vouhotuksen saadakseen tukea hankkeilleen. Kaikki sivistyneet ihmisethän tietää, että nyky aikojen ilmaston vaihteleminen ja pienet lieveilmiöt johtuu vain auringon aktiivisuuden muutoksista joita on ollut kautta aikain lineaarisesti. Pieni ihminen ei tekosillaan paljon maailmaa muuttaa voi.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Sano nyt vielä että Lancia Delta on nopeampi kuin formula ykkönen.

Toivon Todtin valintaa. En tiedä varsinaisesti miksi, mutta hän vaikuttaa pätevimmältä hepulta niistä, jotka ovat näissä huhuissa pyörineet.

Viimeksi muokattu: