Voi voi Finracea
Finrace astuu pahasti V1600-luokan varpaille. Samanlaista menoa siis kuin formuloissakin. Pian on taas alle 10 auton luokkia. Näin se rata-autoilu Suomessa nostetaan SM-tasolle.
Googlailin vähän vaihtoehtoja ja tuli mieleen että kuinkahan moni noista aiemmin luetelluista potentiaalisista autoista menee minimipainoon.
Kilpa-auton vähimmäispaino kuljettajan kanssa on:
1200cm3: 1080 kg
1400cm3: 1130 kg
Omapainot seuraavilla on:
Renault Megane Coupé 1,4 T 1210kg
Opel Astra 1.4T 1393kg
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 1290kg
Seat Ibiza SC Cupra 1,4 TSI 1259kg
VW Scirocco 1,4 TSI 1346kg
VW Polo 1,4 TSI 1269kg
Audi A1 1,4 TFSI 1175kg
Skoda Fabia 1.4 TSI RS 1318kg
Fiat Abarth 500 1110kg
Omapainohan sisältää kuljettajan 75kg. Kisakuljettajalla lienee 5 kg ylipainoa
Tuohon 1130kg:n painoon ei varmastikaan kaikkia noista saa. Kisakuntoon tuollainen nykyaikainen pikkuauto auto kevennee sääntöjä noudattaen vain jotakuinkin 100 kg kun penkit ja ilmastoinnit lähtee mutta tilalle tulee turvavarusteet.
RaceDigger totesi että kierrosajassa eroa Alastarolla on noin 10 sekuntia. Katurenkaillako arvioituna? Paljonko V1600 nopeutuisi kunnon slickseillä?
Mielestäni ero Finracen ja V1600 luokkien välillä on liian pieni. Finracea ei voi verrata kuin korkeintaan 1995 vuoden Sport 2000:een. Toisaalta ei siihenkään koska merkkikirjo ja automäärä jää harmittavan pieneksi.