Firefox 3:en osoiterivi tutoriaali

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Jooh.. eli siis tuo lisäosa pelkästään ei riitä siihen että se toimii kuten ennen, pitää hieman ruklata ettei se rajota noitten linkkien määrää osoiterivillä.


1.Lataa ja asenna seuraava lisäosa:

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/6227

2.Käynnistä Firefox uudellen.

3.Kirjoita osoiteriville "about:config" (ilman lainausmerkkejä)

4.Lupaa olla kovasti varovainen

5.Etsi rivi "browser.urlbar.maxRichResults" ja muuta arvoksi haluamasi määrä.

6.Jos haluat että sinne tallentuvat VAIN ne osoitteet jotka itse olet osoitepalkille kirjoittanut, muuta rivin "browser.urlbar.matchOnlyTyped" arvoksi "true". (tuplaklikkailemalla taas)

7.Sulje about:config sivu, muutokset pitäisi toimia.

 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kiitos kovasti:thumbup: Mutta mistäs kohtaa saisi tuon semmoiseksi, jotta ei pirskale nyt jokaista sivua erikseen pistäisi tuonne muistiin (kiva selata), vaan vain ne mitä sinne haluaa (enteriä ränttäämällä)?:eek:
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
kouvotsvoni sanoi:
Kiitos kovasti:thumbup: Mutta mistäs kohtaa saisi tuon semmoiseksi, jotta ei pirskale nyt jokaista sivua erikseen pistäisi tuonne muistiin (kiva selata), vaan vain ne mitä sinne haluaa (enteriä ränttäämällä)?:eek:
Tuota olisiko se sitten tuo kohta 6 tuosta ohjeesta. Sitten ei tunge mitään ylimääräsiä vaan ainoastaan mitä itse olet osoiteriville kirjoitellut.. luulisin. :)

EDIT:pikaisesti testasin ja noinhan se toimii.. eli kun haluat että sivu jää muistiin niin naputat vaan enteriä ollessasi osoiterivillä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Drunken Predator sanoi:
Tuota olisiko se sitten tuo kohta 6 tuosta ohjeesta. Sitten ei tunge mitään ylimääräsiä vaan ainoastaan mitä itse olet osoiteriville kirjoitellut.. luulisin. :)

EDIT:pikaisesti testasin ja noinhan se toimii.. eli kun haluat että sivu jää muistiin niin naputat vaan enteriä ollessasi osoiterivillä.
Älä nyt luule, jotta olisin jaksanut lukea kuin vähän alkua:eek: Tack så mycket:thumbup:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Liittyen hieman edelliseen. Mistä helvetistä toi johtuu, että jokaikinen kerta, kun käynnistän Firefox kolmosen ja klikkaan Bookmarks-valikkoa (Lesezeichen), niin pomppaa ensimmäisellä (mutta vain ensimmäisellä) kerralla esille kuvassa esiintyvä ikkuna. Tuo on siis sama ikkuna, joka tulee esille, jos klikkaan sitä osoiterivillä esintyvää keltaista tähteä.

Jos pistän tuon bookmarkiksi, niin seuraavalla kerralla tulee astaava ikkuna, mutta mulle tarjotaan mahdollisuudeksi deletoida ko. bookmark (kuten kuvassa) :rolleyes:

Duunissa mulla ei tuota ongelmaa ole. Voi tietysti johtua jostain extensionistakin.

Ongelman todennäköisesti voisi kiertää sillä, että palauttaisin Firefoxin osoiteriviksi Firefox 2:n osoiterivin, mutta tekis mieli ratkaista tämä ongelma muulla tavoin.
 
Viimeksi muokattu:

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Mulla ei tule mitään ikkunoita kun klikkailen tuota tähteä, ei tullut alun alkaeenkaan.. Johtuuko siitä kun asentaa vanhan päälle niin kaikki ominaisuudet ei toimi kuten pitäisi?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Drunken Predator sanoi:
Mulla ei tule mitään ikkunoita kun klikkailen tuota tähteä, ei tullut alun alkaeenkaan.. Johtuuko siitä kun asentaa vanhan päälle niin kaikki ominaisuudet ei toimi kuten pitäisi?
Vaan kun en asentanut vanhan päälle. Firefoxinkin olen deinstalloinnut ja asentanut uudelleen jo kolmeen kertaan :doubtful:

Toi ikkuna tulee vain jos tähti on keltainen (bookmark).

Jostain syystä toi muuten loppui nyt ainakin hetkeksi, tosin en tehny mielestäni mitään muutoksia, joten oletan, että kyse on väliaikaisesta "toimintahäiriöstä" :rolleyes:

Firefox muuten kaatui juuri hetki sitten.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
Tuli mieleen, että oliko tuo uusi osoiterivi kenenkään mielestä kätevä?:D
Sanotaanko nyt vaikka niin, että ainakaan vielä en ole täysin sisäistänyt sen ideaa. En tosin ole ihmeemmin ehtinyt siihen vielä perehtymäänkään :rolleyes:
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
kouvotsvoni sanoi:
Tuli mieleen, että oliko tuo uusi osoiterivi kenenkään mielestä kätevä?:D
Eipä kyllä.. Kai tuota "Awesome bar:ia" vai mikäkö se oli jotkut tuntui kehuvan jossain missäköseoli jos nyt oikein muistan.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ilmoita Mozillalle bugista. Siitä se lähtee poies päivityksen kera.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Jostain syystä toi muuten loppui nyt ainakin hetkeksi, tosin en tehny mielestäni mitään muutoksia, joten oletan, että kyse on väliaikaisesta "toimintahäiriöstä" :rolleyes:
Oletukseni osui oikeaan :jaska:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Ilmoita Mozillalle bugista. Siitä se lähtee poies päivityksen kera.
Kyse on lähinnä siitä, että onko tuo ylipäätään bugi vai onko mulla joku perkeleen asetus "väärin" :doubtful:

Kyseessä on siis ihan normaali "add bookmark" -toiminto (ctrl-d), jonka jostain syystä saan laukeamaan sillä, että klikkaan bookmark-valikon auki. Ja tämä siis vain ja ainostaan ensimmäisellä kerralla selaimen käynnistyksen jälkeen, mutta ei aina.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Ongelman todennäköisesti voisi kiertää sillä, että palauttaisin Firefoxin osoiteriviksi Firefox 2:n osoiterivin
Ei muuten auttanut tuo oldbar-extensionkaan.

Vaikuttais melkein siltä, että tossa kolmosessa on joku perkeleen bugi, joka saa aikaan sen, että sillointällöin firefoxin avattuani ja ehkäpä pikkusen liian hätäisesti bookmark-valikkoa klikattuani aukeaakin bookmark-valikon sijaan valikon ensimmäinen objekti eli nimenomaan juuri tuo add bookmark.

Pelkkää arvailua, mutta tuo tuntuis loogisimmalta selitykseltä. Voi toki olla, että tuohon vaikutta muutkin käytetyt softat, esim. mun tapauksessa vois solla esim. Kaspersky, mikä selittäis myös sen, miksei mulla ole tuota samaa ongelmaa duunissa.

Pitänee jatkaa testailua :frank:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Menee yksinpuheluksi, mutta jonkunlaisen logiikan löysin.

Jos avaan firefoxin ja siirrän hiiren kursorin nopeasti tuohon bookmarks-valikon kohdalla ja painan samantien lyhyesti hiiren nappia, aukeaa useinmiten (mutta siis vain ensimmäisellä kerralla FF:n käynnistyksen jälkeen) tuo add bookmark -dialogi. Jos sen sijaan käynnistyksen jälkeen siirrän hiiren kursorin tuon bookmarks-valikon kohdalla, annan kursorin huilata kymmenesosa sekunnin ja sen jälkeen painan hieman hitaammin namiskaa, niin toimii aina oikein.

:D :D :D :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Sen verran selvis, että kyseessä lienee ihan aito bugi, josta jo muutkin ovat valitelleet.
 
Ylös