Lancer
Realisti
Tietenkin Berniellä kytee se ajatus että sarjasta pitäisi saada tasaisesti. Autojakin tähän lajiin saataisiin vaikka kuinka paljon, pyrkihän Prodriven lisäksi parikymmentä muutakin projektin vetäjää mukaan 12. talliksi. Tietenkään jokaista halukasta ei kannata välttämättä päästää mukaan (ei laji enää tarvitse uusia Lifeja tai Andrea Modia). Mosley on perustellut tätä sillä ettei kuulemma varikkopilttuut riitä (kummasti ne riittivät silloin 90-luvun alussa). Tosiasiassahan kyse on rahasta, kun mitä enemmän talleja on niin niillehän pitää myös jakaa TV-rahoja, mitkä ovat sitten pois isommilta.WebSlave sanoi:Kyllähän Bernie varmasti haluaisi. Hänen (=rahan) kannaltaan parasta olisi mahdollisimman tasainen kilpailu, jossa olisi mahdollisimman monta tallia taistelemassa voitoista. Mosley/FIA myös halusi mukaan kilpailukykyisempiä talleja ostoautojen sallimisen kautta, mutta pikkutallit Williams etunenässä torpedoivat ajatuksen ainakin toistaiseksi. Prodrivea käy sääliksi, kun samaan aikaan Toro Rosson ja Super Agurin de facto ostoautoja katsotaan läpi sormien.
Lajiin pitäisi saada hieman lisää talleja. Varikkosuorat olisivat näin pitempiä ja näin ollen pysähdykseen tuhraantuisi enemmän aikaa (ovathan nopeudet rajoitettua, toisin kuin silloin ennen). Näin ollen voitaisiin saada enemmän 0-1 pysähdyksen yrittäjiä ja kilpailut ratkaistaisiin radalla varikon sijasta.
Jos uusia moottoritoimittajia tulisi lajiin mukaan niin en tiedä mikä niitä estäisi, jääväthän ne Concorde-sopimuksen ulkopuolelle ja sitä kautta voisivat rauhassa kehitellä moottorin partnerilleen. Sitten kun se saadaan valmiiksi ja julkistetaan yhteistyö tallin kanssa niin sitten vasta tuo moottori sinetöidään FIAssa ja odotellaan 10 vuotta että saadaan taas kehittää sitä. Näin olen itse ymärtänyt vaan mitähän säännöissä sanotaan moisesta?Midland/Spyker/Force India valitsivat toisen, perinteisemmän tien, eli mennään omillaan. Isokaan raha ei kuitenkaan tee autuaaksi, kuten Toyotan touhuista on nähty. Mutta mikäli menestystä aiotaan parin vuoden päästä saavuttaa, niin Force Indiankin on löydettävä projektiin omistautuva moottorinvalmistaja. (Ja siitä herääkin jossain aiemminkin esitetty kysymys, että kun moottoreita ei saa juurikaan kehittää, niin mitä mahdollisuuksia uusille moottoritoimittajille edes on? Kuinka se saa kehittää moottoriaan?)