Mielenkiintoisin kisa sitten Kanadan voi olla odotettavissa huomenna. Renkaat kuoriutuvat kumpikin tällä radalla, mutta erityisesti pehmeä rengas tulee kuorimaan helposti. Kärkikymmenikkö lähtee kisaan tuttuun tyyliin aika-ajon seoksella eli pehmeällä renkaalla. Bensan kulutuksen suhteen rata on suhteellisen kova eli 2,5 kiloa radalla kuluu kierrokselta ja loppumäärä on 137,5 kiloa eli 175-180 litraa kuluu polttoainetta radalla. Äärimmillään kulutus on 150 kiloa eli 188-200 litraa, mutta se on lähinnä teoreettinen ja äärimmäinen maksimimäärä mikä radalla kuluu. Tällöin myös kilpailun lopussa bensansäästö tulee tärkeäksi. 10 kiloa vähemmän tarkoittaa 0,45 sekuntia nopeampaa autoa. Täydellä tankilla matkan selviää ja vähäinen bensakikkailu voi olla mahdollista. Kisan mielenkiinnon vievät renkaat.
Renkaiden kuoriminen voi radan pysyessä likaisena ja vähän kumia saavana olla erittäin kovatasoista. Tämä voi pakottaa pehmeiden renkaiden kuljettajat tekemään useamman stopin suunnitellun yhden stopin sijaan. Brittien foorumit ovat ennustaneet varikkopysähdyksiä pehmeille renkaille välillä 4-10 (kärkikymmenikkö) ja muutoin kierroksille 15-20 ja koville renkaille 20-25 kierrosta sillä renkaiden kuluminen voi olla todella kovaa tällä radalla. 2-3 stopin taktiikat eivät ole poissa pelistä, mutta se edellyttää Montrealin tyylistä renkaiden kulumista ja myös sitä että tuleeko sadetta. Lisäksi on myös riskiajajia kuten Kamui Kobayashi ja Williamsit jotka voivat erikoisoloissa loistaa ja vaikka Williamsit ottavat huonoja lähtöja ja auto ei täydessä lastissa ole ollut kauden kisoissa kovinkaan hyvä. Näillä on etunaan myös ilmeisesti jonkin verran kevyempi auto ja riskitaktiikka aloittaa kovilla renkailla.
Turva-auto voi tulla vierailemaan useammin kuin kerran huomenna. HRT:n autot Sennan ja Yamamoton johdolla voivat järjestää kolarishowta. Liikkuvien shikaanien ohittaminen ei tunnetusti ole helppoa ja joissakin paikkoissa HRT joutuu myös nostamaan selvästi kaasua jotta ei vain käy Yamamotoja eli lähde käsistä. Ja lopuksi on sade. Sateella autot voivat todella liukastella ja silloin McLarenin Hamiltonilla tai Buttonilla on Cheshiren kissan päivät.
Muita sadekelin yllättäjiä ovat Rellun Kubica tai Mersun miehet Leuan tai pikku-Keken voimalla. Red Bullilla voi olla vakaviakin ongelmia sateella.
Sääennusteet ovat vaihtelevia ja erityisen mahdollista on vaihtelevan sateen keli eli että välillä sataa ja välillä paistaa. Kaikkein heikoin todennäköisyys on Suzukan aika-ajon tyyliselle rankkasateelle. Vain 7 %:tin todennäköisyys oli sille. Kaiken kaikkiaan maailmanmestaruudesta kamppailu tulee olemaan mielenkiintoista. Lisäksi vaikkei sataisikaan niin mikäli ei tule raikkaita tuulia eikä lämpötila nouse niin sitten radan likaiselta puolelta starttaavilta tulee olemaan vaikea kisa. Tämä kisa voi muuttuvine tekijöineen olla viimeinen todellinen paikka Virginille, Lotukselle tai HRT:lle ottaa pisteitä etenkin sateella vaikka Interlagosissa sadetta voi vielä tulla, mutta se ei ole vielä varmaa. Huomista odotellessa.:ahem: