Samat ajatukset.. mutta osoittanee jotain heidän eroavaisuudestaan.Mua ärsyttää,että Nico pyysi anteeksi Schumilta.Olisi vain sanonut "This is racing,shit happens".
Vaikea hahmottaa millaiset nousumahdollisuudet näillä nykysäännöillä on taktiikan puolesta. Ja muutenkin millainen Monacon taktiikka tulee olemaan. Ohittamalla tietenkin hitaista pääsee ohi. Alonson vois ehkä kuvitella hyökkäävän alussa, ja tekevän aikaisen pysähdyksen turva-autonkin toivossa. Sitten loppukisan ajan poimii sijoja muita virheeseen paino... eikun kruisaillen. Kuuden joukkoon on hyvät mahdollisuudet, mutta se riippuu kisan kulusta.En minäkään jaksa uskoa, että viidenneksi asti nousee. Ei ole enää niin paljon varikkokikkailuja, kun välitankkaus poistui, joten nousumahdollisuudet on pienemmät. Ja autojakin on radalla enemmän.
Itse veikkaan että yrittävät vain pysyä radalla pidempään kuin häntäpään tallit. Ferrari kun on hellä renkailleen niin saattaa hyvinkin olla mahdollista ajaa kuluneilla renkailla parempia kierrosaikoja kuin hitaammat tallit ajavat uusilla renkailla. Eli kun hitaammat tallit tulevat vaikkapa puolivälissä renkaanvaihtoon, Alonso jää radalle ja jatkaa niin kauan kuin pystyy ajamaan parempia kierrosaikoja kuluneilla renkaillaan kun varikolla käyneet hitaammat autot. Näin teoriassa, mutta voi olla ettei toimi. Radalla tuskin ohitellaan muita kuin ehkä Hispanian autoja. Muiden ohittaminen vaatii jo edellä ajavan selkeitä virheitä.Vaikea hahmottaa millaiset nousumahdollisuudet näillä nykysäännöillä on taktiikan puolesta. Ja muutenkin millainen Monacon taktiikka tulee olemaan. Ohittamalla tietenkin hitaista pääsee ohi. Alonson vois ehkä kuvitella hyökkäävän alussa, ja tekevän aikaisen pysähdyksen turva-autonkin toivossa. Sitten loppukisan ajan poimii sijoja muita virheeseen paino... eikun kruisaillen. Kuuden joukkoon on hyvät mahdollisuudet, mutta se riippuu kisan kulusta.
Mielestäni tähänastiset kisat ovat osoittaneet, että myöhäinen stoppi on varma tappio. Etenkin monacossa kun ohitus vaikeeta. Kisatapahtumat sitten vaan päättää, että miten aikaseen sen stopin voi/tarvitsee vetää.Itse veikkaan että yrittävät vain pysyä radalla pidempään kuin häntäpään tallit. Ferrari kun on hellä renkailleen niin saattaa hyvinkin olla mahdollista ajaa kuluneilla renkailla parempia kierrosaikoja kuin hitaammat tallit ajavat uusilla renkailla. Eli kun hitaammat tallit tulevat vaikkapa puolivälissä renkaanvaihtoon, Alonso jää radalle ja jatkaa niin kauan kuin pystyy ajamaan parempia kierrosaikoja kuluneilla renkaillaan kun varikolla käyneet hitaammat autot. Näin teoriassa, mutta voi olla ettei toimi. Radalla tuskin ohitellaan muita kuin ehkä Hispanian autoja. Muiden ohittaminen vaatii jo edellä ajavan selkeitä virheitä.