Formula 1 - 2010 - Monaco: Aika-ajot

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mua ärsyttää,että Nico pyysi anteeksi Schumilta.Olisi vain sanonut "This is racing,shit happens".
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Pyysihän Nico BBC:n haastattelussakin lopuksi anteeksi, ettei ollut haastattelussa kohtelias, vaikka mitään epäkohteliastakaan ei esittänyt. Oli ainoastaan hieman pettyneen oloinen aika-ajoonsa eikä esiintynyt tyypillinen hangon keksi -ilme naamallaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En minäkään jaksa uskoa, että viidenneksi asti nousee. Ei ole enää niin paljon varikkokikkailuja, kun välitankkaus poistui, joten nousumahdollisuudet on pienemmät. Ja autojakin on radalla enemmän.
Vaikea hahmottaa millaiset nousumahdollisuudet näillä nykysäännöillä on taktiikan puolesta. Ja muutenkin millainen Monacon taktiikka tulee olemaan. Ohittamalla tietenkin hitaista pääsee ohi. Alonson vois ehkä kuvitella hyökkäävän alussa, ja tekevän aikaisen pysähdyksen turva-autonkin toivossa. Sitten loppukisan ajan poimii sijoja muita virheeseen paino... eikun kruisaillen. Kuuden joukkoon on hyvät mahdollisuudet, mutta se riippuu kisan kulusta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Vaikea hahmottaa millaiset nousumahdollisuudet näillä nykysäännöillä on taktiikan puolesta. Ja muutenkin millainen Monacon taktiikka tulee olemaan. Ohittamalla tietenkin hitaista pääsee ohi. Alonson vois ehkä kuvitella hyökkäävän alussa, ja tekevän aikaisen pysähdyksen turva-autonkin toivossa. Sitten loppukisan ajan poimii sijoja muita virheeseen paino... eikun kruisaillen. Kuuden joukkoon on hyvät mahdollisuudet, mutta se riippuu kisan kulusta.
Itse veikkaan että yrittävät vain pysyä radalla pidempään kuin häntäpään tallit. Ferrari kun on hellä renkailleen niin saattaa hyvinkin olla mahdollista ajaa kuluneilla renkailla parempia kierrosaikoja kuin hitaammat tallit ajavat uusilla renkailla. Eli kun hitaammat tallit tulevat vaikkapa puolivälissä renkaanvaihtoon, Alonso jää radalle ja jatkaa niin kauan kuin pystyy ajamaan parempia kierrosaikoja kuluneilla renkaillaan kun varikolla käyneet hitaammat autot. Näin teoriassa, mutta voi olla ettei toimi. Radalla tuskin ohitellaan muita kuin ehkä Hispanian autoja. Muiden ohittaminen vaatii jo edellä ajavan selkeitä virheitä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9179
Turva-autoa ennen tehdystä stopista ei ole samaa hyötyä kuin pari vuotta sitten Crashgaten aikoihin. Ennemmin jopa päinvastoin, kun täytyy ajaa hitaammin pitemmän aikaa kuin ne jotka eivät ole pysähtyneet ja ovat radalla edellä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse veikkaan että yrittävät vain pysyä radalla pidempään kuin häntäpään tallit. Ferrari kun on hellä renkailleen niin saattaa hyvinkin olla mahdollista ajaa kuluneilla renkailla parempia kierrosaikoja kuin hitaammat tallit ajavat uusilla renkailla. Eli kun hitaammat tallit tulevat vaikkapa puolivälissä renkaanvaihtoon, Alonso jää radalle ja jatkaa niin kauan kuin pystyy ajamaan parempia kierrosaikoja kuluneilla renkaillaan kun varikolla käyneet hitaammat autot. Näin teoriassa, mutta voi olla ettei toimi. Radalla tuskin ohitellaan muita kuin ehkä Hispanian autoja. Muiden ohittaminen vaatii jo edellä ajavan selkeitä virheitä.
Mielestäni tähänastiset kisat ovat osoittaneet, että myöhäinen stoppi on varma tappio. Etenkin monacossa kun ohitus vaikeeta. Kisatapahtumat sitten vaan päättää, että miten aikaseen sen stopin voi/tarvitsee vetää.
 
Ylös