Formula 1 – 2011 – Kiina: Aika-ajot & välijorinat

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
In-car video nähtyäni totean tämän bullshitiksi. Autosta loppuu veto ja vauhti todella nopeasti ylämäessä. Petrov kyllä kääntää rattia heti tämän huomattuaan ajaakseen radan sivuun, mutta vauhti hyytyy niin nopeasti ettei se auta ja auto on pakko jättää radalle.
Samasta incarista käy kyllä selville, että ongelma alkaa selkeästi pysäystä aiemmin. Vaikka lopullinen stoppi tuleekin äkäisesti, näki grafiikoista, ettei auto vastannut enää kunnolla kaasuun kakkosmutkan jälkeen ja vauhtikin oli matelua jo tuossa vaiheessa. Petrovilla oli koko matka kakkosmutkasta pysähtymispaikkaansa aikaa sijoittaa autonsa radan varteen, mitä hän ei tehnyt, ja onnistui samalla suolaamaan tallikaverinsa. Ei erityisen mainio suoritus minusta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Sitä mä en ymmärrä tuossa Petrov-jutussa, että minkä takia Whiting viivytteli punaisen lipun käyttämistä. Oli kuitenkin heti Petrovin pysähtyessä selvää, että tuosta paikasta sitä autoa ei ilman punaista lippua siirretä. Kuitenkin odoteltiin muistaakseni melkein parikymmentä sekuntia ennen kuin sessio pysäytettiin. Osaltaan tämän takia loppuun tuli kaaos ja useamman aika-ajot meni ruuhkan takia pieleen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Petrovilla oli koko matka kakkosmutkasta pysähtymispaikkaansa aikaa sijoittaa autonsa radan varteen, mitä hän ei tehnyt, ja onnistui samalla suolaamaan tallikaverinsa. Ei erityisen mainio suoritus minusta.
Liekö se hieman vaikuttanut asiaan, että vasemmalla oli kapea kaista radan ja kaiteen välissä ja oikealta oli porukkaa tulossa ohi?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Samasta incarista käy kyllä selville, että ongelma alkaa selkeästi pysäystä aiemmin. Vaikka lopullinen stoppi tuleekin äkäisesti, näki grafiikoista, ettei auto vastannut enää kunnolla kaasuun kakkosmutkan jälkeen ja vauhtikin oli matelua jo tuossa vaiheessa. Petrovilla oli koko matka kakkosmutkasta pysähtymispaikkaansa aikaa sijoittaa autonsa radan varteen, mitä hän ei tehnyt, ja onnistui samalla suolaamaan tallikaverinsa. Ei erityisen mainio suoritus minusta.
Matelua kyllä, mutta auto kuitenkin kulki ja prioriteetti yksi oli yrittää päästä varikolle ja siten Q3:een. Näin olisi tehnyt kuka hyvänsä kuski. Kuinka moni siinä kohtaa ajattelee että tästä tulee punainen lippu ja se sotkee tallikaverin tai jonkun muun aika-ajot? Koska auto vielä kuitenkin kulki, oli täysin mahdollista nilkuttaa takaisin varikolle, ja jos kuitenkin täytyisi pysähtyä luultavasti löytyisi paikka sivusta eikä tulisi punaista lippua. Mutta se viimeinen hyytyminen tuli niin nopeasti ja ylämäessä ettei enää päässyt radan sivuun.

Kyllä mun täytyy taas kerran ihmetellä näitä "asiantuntijoita." Heh.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Matelua kyllä, mutta auto kuitenkin kulki ja prioriteetti yksi oli yrittää päästä varikolle ja siten Q3:een. Näin olisi tehnyt kuka hyvänsä kuski. Kuinka moni siinä kohtaa ajattelee että tästä tulee punainen lippu ja se sotkee tallikaverin tai jonkun muun aika-ajot? Koska auto vielä kuitenkin kulki, oli täysin mahdollista nilkuttaa takaisin varikolle, ja jos kuitenkin täytyisi pysähtyä luultavasti löytyisi paikka sivusta eikä tulisi punaista lippua. Mutta se viimeinen hyytyminen tuli niin nopeasti ja ylämäessä ettei enää päässyt radan sivuun.

Kyllä mun täytyy taas kerran ihmetellä näitä "asiantuntijoita." Heh.
Pakko tiedustella nyt, että onko tämä ihan yleinenkin mielipide, jotta rataa pitkin matelu rikki olevalla autolla aika-ajon viime minuuteilla on ihan OK?
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pakko tiedustella nyt, että onko tämä ihan yleinenkin mielipide, jotta rataa pitkin matelu rikki olevalla autolla aika-ajon viime minuuteilla on ihan OK?
Matelevan kuskin ja hänen tallinsa kannalta ehdottomasti, jos sillä taataan mukanaolo seuraavassa osiossa. Muitten kuskien ja tallien mielestä ei (paitsi siinä vaiheessa kun sattuu omalle kohdalle).
 
Ylös