Jooh. Vähän yhteenvetoa viikonlopusta.
Lotuksen tilanne on vielä tietynlainen arvoitus. Grosjeanilta loistava aika-ajo, mutta kisa pilalle, ja Kimillä toisinpäin. Kuskien keskinäinen on siis täysi arvoitus, ja jää Malesiaan nähdä mitä tuolla autolla oikesti saa aikaan "normaalilta" lähtöpaikalta.
McLaren odotetusti se paras. Red Bull yllättävän lähellä. Mersun tilanne jäi vielä arvoitukseksi. Schumi olisi varmaan taistellut kärkinelikon kanssa ilman keskeytysä.
Ferrarinkin tilanne mielenkiintoinen. Toiselta hyvä kisa, toisen kisaa ei kannata edes kuvailla. Milloin Massa vaihtuu? Veikö Alonso tänään Ferraria aivan äärirajoilla? Williams pysyi siinä perässä kuitenkin. Williamssiltakin Sennan kisa penkin alle.
Toro Rosso ja Sauber tulivat hyvin. Force Indian tulos jäi ainakin vaisuksi.
Caterhamilla voidaan ehkä pystyä hyvänä päivänä taistelemaan seuraavien kanssa, muttei tämä hyvältä näytä.
Marussia ja HRT....................
Jos nyt yrittää laittaa voimasuhteita järjestykseen, niin:
(Periaatteessa Red Bullin ja McLarenin jälkeen voisi löydä loput samaan kasaan, mutta jos vähän yrittää erotella.)
I: McLaren, Red Bull
(I½: Mercedes, Lotus)
II: Ferrari, Williams
III: Sauber, Toro Rosso, Force India
IV: Caterham
V: Marussia
VI: HRT
Eli ykkönen ja kolme viimeistä melko selvät. Mersu ja Lotus voivat olla todella lähellä ykköstä tai lähellä kakkosta, tai voivat muodostaa oman ryhmänsä siihen väliin.
Kakkonen ja kolmonen ehkä hieman keinotekoisesti suoraan tuloksista jaoteltu. Sauber ja Toro Rosso iskivät välillä todella kovia kierroksia. Olisikos jossakin tarkempaa tilannetta ennen turva-autoa? Vähän eroja yms. Seuraavan kisan jälkeen tiedetään lisää.
E:
Pari ensimmäistä kierrosta pysyi vauhdissa, mutta ennen kymppikierrosta oli jo 5-6 autoa Massan takana kärkkymäsä ohitusta, ja siitähän hän pian tulikin varikolle.
Ohitustilanteissa Massalla ei ollut mitään jakoa jne.
Oli syy renkaissa tai ei, niin ero tallitoveriin oli huima. Ansaitusti Massaa tuolla suorituksella kritisoidaan. Toki eri asia jos autossa oli jotain vialla.
Lotuksen tilanne on vielä tietynlainen arvoitus. Grosjeanilta loistava aika-ajo, mutta kisa pilalle, ja Kimillä toisinpäin. Kuskien keskinäinen on siis täysi arvoitus, ja jää Malesiaan nähdä mitä tuolla autolla oikesti saa aikaan "normaalilta" lähtöpaikalta.
McLaren odotetusti se paras. Red Bull yllättävän lähellä. Mersun tilanne jäi vielä arvoitukseksi. Schumi olisi varmaan taistellut kärkinelikon kanssa ilman keskeytysä.
Ferrarinkin tilanne mielenkiintoinen. Toiselta hyvä kisa, toisen kisaa ei kannata edes kuvailla. Milloin Massa vaihtuu? Veikö Alonso tänään Ferraria aivan äärirajoilla? Williams pysyi siinä perässä kuitenkin. Williamssiltakin Sennan kisa penkin alle.
Toro Rosso ja Sauber tulivat hyvin. Force Indian tulos jäi ainakin vaisuksi.
Caterhamilla voidaan ehkä pystyä hyvänä päivänä taistelemaan seuraavien kanssa, muttei tämä hyvältä näytä.
Marussia ja HRT....................
Jos nyt yrittää laittaa voimasuhteita järjestykseen, niin:
(Periaatteessa Red Bullin ja McLarenin jälkeen voisi löydä loput samaan kasaan, mutta jos vähän yrittää erotella.)
I: McLaren, Red Bull
(I½: Mercedes, Lotus)
II: Ferrari, Williams
III: Sauber, Toro Rosso, Force India
IV: Caterham
V: Marussia
VI: HRT
Eli ykkönen ja kolme viimeistä melko selvät. Mersu ja Lotus voivat olla todella lähellä ykköstä tai lähellä kakkosta, tai voivat muodostaa oman ryhmänsä siihen väliin.
Kakkonen ja kolmonen ehkä hieman keinotekoisesti suoraan tuloksista jaoteltu. Sauber ja Toro Rosso iskivät välillä todella kovia kierroksia. Olisikos jossakin tarkempaa tilannetta ennen turva-autoa? Vähän eroja yms. Seuraavan kisan jälkeen tiedetään lisää.
E:
Olen kyllä eri mieltä. Startissa Massa pääsi siitä Sennan aiheuttamasta sekasotkusta todella hyvin ohi sisäkautta, kun esim. Kimi oli jäänyt ulkopuolelle. Hyvä suoritus, mutta olihan tuossa nousussa tuuria mukana. Mihin kohtaa joku spinnaa ja mistä pääsee ohi, ei voi tietää etukäteen jne.jne.
Joskus mietityttää seurataanko niitä kuskeja ollenkaan vai kritisoidaanko vanhasta muistista. Massa oli ensimmäisen kierroksen jälkeen noussut jo pistesijalle (siis petrannut pari sijaa paremmin kuin esim. Kimi) ja oli ihan hyvässä vauhdissa toiseen varikkokäyntiin asti. Kovat kumit sitten olivatkin murhaa. Ferrarin kisan jälkeisiä kommentteja ei ole vielä tullut, joten vaikea sanoa oliko siinä vaiheessa autossa muutakin ongelmaa.
Joka tapauksessa aika-ajoihin nähden Massa ajoi kisan alkupuolella huomattavan epälapasmaisesti.
Pari ensimmäistä kierrosta pysyi vauhdissa, mutta ennen kymppikierrosta oli jo 5-6 autoa Massan takana kärkkymäsä ohitusta, ja siitähän hän pian tulikin varikolle.
Ohitustilanteissa Massalla ei ollut mitään jakoa jne.
Oli syy renkaissa tai ei, niin ero tallitoveriin oli huima. Ansaitusti Massaa tuolla suorituksella kritisoidaan. Toki eri asia jos autossa oli jotain vialla.
Viimeksi muokattu: