Formula 1 - 2012 - Kiina: Aika-ajot

mm2006

Well-known member
Kumpikaan mersukuski ei huomenna voita ja voipi olla ettei kumpikaan mahdu edes top-5:een. Samalla tavalla Sepangissa moni odotti Mercedeksen olevan vahvoilla kisassa aika-ajojen jälkeen, vaikka Melbournessa viikkoa aikaisemmin jo nähtiin ettei se kisavauhti jääviä ole. Okei nyt on viileämpää, mutta tuskin se on riittävä seikka poistamaan kokonaan niitten probleemia renkaiden kanssa. Lisäksi F-putkesta on mersulle aina iso etu aika-ajoissa, mutta eipäs enää kisassa kun drs:n saa avata vain yhdellä suoralla - ja silloinkin vain kun on jotain toista kuskia sekunnin perässä.

Kobayashi voi sen sijaan olla yllättävän kova, jos ei sählää.

Bet365 tarjoaa Kimin voitolle kerrointa 10. Pistin siihen ja Kimin kisan nopeimpaan kierroksen (kerroin 7) pari eukkoa kiinni, extra latinkia sunnuntai aamuun. :ahem:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Kumpikaan mersukuski ei huomenna voita ja voipi olla ettei kumpikaan mahdu edes top-5:een. Samalla tavalla Sepangissa moni odotti Mercedeksen olevan vahvoilla kisassa aika-ajojen jälkeen, vaikka Melbournessa viikkoa aikaisemmin jo nähtiin ettei se kisavauhti jääviä ole. Okei nyt on viileämpää, mutta tuskin se on riittävä seikka poistamaan kokonaan niitten probleemia renkaiden kanssa. Lisäksi F-putkesta on mersulle aina iso etu aika-ajoissa, mutta eipäs enää kisassa kun drs:n saa avata vain yhdellä suoralla - ja silloinkin vain kun on jotain toista kuskia sekunnin perässä.
Ihan hyvää pohdintaa, liitympä siis keskusteluun.

Kieltämättä ongelmia renkaiden kanssa on ollut, mutta mahdollisuudet on nyt paljon paremmat. Kuten mainitsit, nyt on viileämmät olosuhteet. Itse lisäisin tähän vielä ymmärryksen, jonka uskon hivenen lisääntyneen tämän 3 viikon paussin aikana. Nämä yhdessä poistanee leijonan osan tuosta rengas ongelmasta.

Mitä DRS:ään tulee, niin vauhti Malesiassa kisassa oli kyllä hyvää kun renkaat oli ehjät. Eli siltä osin ei tartte hirviästi pelätä. Kysymys on vain siitä, että riittääkö nämä olosuhteet yhdessä lisääntyneen ymmärryksen kanssa pitämään rengasongelmat loitolla.

Luulen itse, että top 7 sijalta löytyy molemmat, toinen on podiumilla. (samaa voi sanoa Lotuksesta ja McLarenista)

Hartsa76

Well-known member
Kimillä on hyvät mahdollisuudet taistella voitosta, etenkin jos Kobayashi ajaa startissa ensimmäiseen mutkaan yltiöoptimistisesti rysäyttäen sen seurauksena Schumacherin kylkeen, jolloin Kimi nousee kakkoseksi jos hän onnistuu väistämään kolaroijat sisäkaarteen puolelta.

Niin kuin moni täällä on jo sanonut, niin Mersujen vauhti ei kisassa tule olemaan samalla tasolla kuin aika-ajoissa joten kumpikaan Mersuista ei voita kisaa, mutta toinen voi päästä palkintokorokkeelle jos pystyy ajamaan kilpailun loppuun asti ilman ongelmia.

Suurin voittajasuosikki on kuitenkin Button vaikka hän lähteekin kisaa viidennestä ruudusta, mutta hänellä on käytössään paras auto ja jos hän ei onnistu kolaroimaan Karthikeyanin kanssa ohittaessaan tätä kierroksella on hän ilmanmuuta vahvoilla kisassa.

Takuuvarmasti joku onnistuu startissa ajamaan yltiöoptimistisesti ensimmäiseen mutkaan päätyen vähintään itse turva-alueelle ja vieden pahimmillaan useamman muunkin kuljettajan mukanaan turva-alueelle jonka seurauksena voidaan tarvita turva-autoa.

Sam the Man

Registered Yes-man
Kimillä on hyvät mahdollisuudet taistella voitosta, etenkin jos Kobayashi ajaa startissa ensimmäiseen mutkaan yltiöoptimistisesti
En kyllä muista yhtään kertaa jonkun yllättävän ylös itsensä hilanneen etukäteen keskikastin kuljettajan pystyneen pitämään sijojaan kisassa. Hyvin usein lataus on mennyt yli. Enpä ihmettelisi jos näin kävisi tälläkin kertaa.

Räikkösellä loistosaumat podiumille. Voisi jopa olla hieman pettynyt jos näin ei käy... Startti likaiselta puolelta, joten voinee olla tyytyväinen jos sijoitus pitää ensimmäiset 2-3 mutkaa. Kimi on kisakuski ja yleensä hilaa itsensä vähintään yhden sijan kisassa lähtöjärjestystä korkeammalle.

Kädet tärisee nyt jo. Homenna menee purkki nitroja... :alppu:

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Mä pidän kyllä tästä formaatista. Q1 on tosin tällä hetkellä ikävä sikäli, että lähinnä jännitetään vain yhtä putoajaa.
Ja sitä, miten kuskit onnistuu säästelemään renkaita. Kimi on onnistunut Malesiassa ja Kiinassa varsin hyvin. Molemmilla kerroilla pystyi ajamaan kaksi vetoa Q3:ssa, kun oli renkaita jäljellä. Yleensä puolet Q3:een päässeistä joutuu tyytymään yhteen yritykseen.

Raitaponi

Well-known member
Oli kyllä aika himmee kierros. Huhhei. Bonarina vielä Schumin reaktio.

CCMK

Well-known member
No nyt oltiin omasta pihallaolon puolesta luokkaa Kollo...:eek:. Sato tosiaan ajoikin Euroopan GP:ssä 2004 toiseen ruutuun edellään vain Michael Schumacher. Sitä se liika innostuminen teettää.:eek:

Wagner

Well-known member
13. Pastor Maldonado Williams-Renault
14. Bruno Senna Williams-Renault
15. Paul di Resta Force India-Mercedes
16. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari
19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault
20. Vitali Petrov Caterham-Renault
21. Timo Glock Marussia-Cosworth
22. Charles Pic Marussia-Cosworth
23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth

Jälkipää on tosiaan järjestyksessä kuuden tallin osalta.

Mestarismies

Well-known member
Japan

Olen itse pitkään pitänyt koban edesottamuksista. Viimeaikoina on ollut hieman hiljasempaa mutta kyllä koba on väläytellyt huippu kuskin taitoja ennenkin. Kamui tunnetaan etenkin harjoituksissa komeista nelipyörä luisuista mutta olen vakuuttunut Kamuin todellisista kuljettaja kyvyistä. Eritoten koban rohkeus tehdä ratkaisuja on ihailtavaa. Omasta mielestä tämä Kamui San muistuttaa paljolti ajotavaltaan Kubicaa. Toivon tälle sympaattiselle Japanilaisella kaikkea hyvää huomiseen kisaan ja uralle. Pistin jopa vedon Koban hyväksi.
Koba on nyt jäänyt Perezin varjoon eikä syystä. Muistetaan miten viimeksi kävi kun Sergio ajoi Sauberin maaliin;) Kimi ekaks ja Koba tokaks, eläkelläiselle soisin kolmannen sijan:rolleyes:

Lobosaurus

Jopefani
Sijainti
Suamesa
Oli kyllä aika himmee kierros. Huhhei. Bonarina vielä Schumin reaktio.

Sanoi mun mielestä ihan selkeellä englannilla, että "Well done".
Edit: Ai sanoi se not bad, piti vielä tarkistaa youtubesta :)
Edit2: tais sittenkin sanoo well done.. No ihan sama

Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Mun mielestä Massa ei ollut eilisen pettymys, vaikkei kolmosajoon päässytkään. Mun mielestä oli kerrankin oikeasti Alonsoa lähellä, harmittavasti siinä vain oli se karsintaraja välissä.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Takuuvarmasti joku onnistuu startissa ajamaan yltiöoptimistisesti ensimmäiseen mutkaan päätyen vähintään itse turva-alueelle ja vieden pahimmillaan useamman muunkin kuljettajan mukanaan turva-alueelle jonka seurauksena voidaan tarvita turva-autoa.
Tapahtuiko tätä "takuuvarmaa" asiaa...