Ferrarihan sai melkein .3 sekunnin edun imuttelun avulla laskujeni mukaan. Näppärä oivallus muuten.Huomaatteko ku ferrarit testaa imua tossa seiska mutkan jälkeisellä suoralla? Koko ajan Alonso Massan imussa siinä. Meinaakohan he käyttää tällaista tiimipeliä aika-ajossa ?
Tosin eipä tosta ole hyötyä kuin ehkä parissa ekassa aika-ajossa...Ferrarihan sai melkein .3 sekunnin edun imuttelun avulla laskujeni mukaan. Näppärä oivallus muuten.
Eikö se nyt ihan ansaittua sitten olisi? Mutta ajetaan nyt kuitenkin kisa ja edes aika-ajo ensin ennen kuin hehkutetaan voittajaa.Alonso vaikuttaa pelottavan vahvalta. Pahin pelkoni on, että Alonso voittaa Ferrarin kotikisan. Voi sitä hehkutuksen määrää mitä siitä seuraisi Italiassa ja Espanjassa!
Varmaan 8.sija on aika lähellä totuutta myös aika-ajoissa, hieman kyllä huolestuttaa RedBullit, voivat nousta vielä Kimin edelle. No, kisassa tai ehkä paremminkin startissa voi tapahtua mitä vain. Eikös Monzan kisat ole olleet pitkälti jonossa ajelua? Vielä kun ennustellaan pääsaantöisesti yhden stopin kisaa, niin sijoitusten vaihtuminen lähdön jälkeen on keskivertoa vähäisempää.Kimi 0.677 kärjestä ja sijalla 8. Olisiko aika-ajossa sijoitus sama? Toivottavasti tuosta vielä petraa. Heikki tutulla sijalla 19.
..ellei Ferrari käytä samaa temppua saadakseen Massan kolmanteen osioon..Tosin eipä tosta ole hyötyä kuin ehkä parissa ekassa aika-ajossa...
Niin, onkohan kukaan muu huomannut että Oskari Saari ei tänä vuonna ole jatkuvasti niin innokkaasti toivonut MM-sarjan tasoittumista (eli tänä vuonna menestystä muille kuin Alonsolle ja hieman epäonnea Alonsolle), kuten toivoi kovasti kisaviikonloppu toisensa jälkeen parina edellisenä vuotena? Pidin tätä asiaa tapetilla 2010-2011 täällä ja pidän edelleen, koska jotkut tuntuvat kuvittelevan että Saari on Vettel-fani. Päinvastoin taitaa olla asian laita, fanitus kohdistuu vähän muualle, mutta yrittää vaivoin pitää sitä piilossa koska tietää puhuvansa suomalaiselle yleisölle joka suurimmaksi osaksi on Saaren kanssa eri linjoilla.Täähän tekee vaan hyvää mestaruustaisteluun kun Alonsolle alkaa tippumaan ongelmia :ahem:
Eri rata, eri ero. Eihän Monzassa ja Spassa edes ajeta "samalla autolla", kun Monza-paketti siipineen on ihan erikseen.Alonso itki Spassa että ovat MUKA 6-8 kymmenystä perässä. Ei pidä paikkaansa lainkaan. Monza kertoo paljon enemmän auton nopeudesta kuin Spa
Mitäs helvettiä? Monzassa noin 7 mutkaa, joista oikeasti ajettavia on 5. Spa:ssa käytännössä triplat tähän verrattuna. Näkeehän sen jo noista Caterhamin eroista kärkeen, että Spa testaa huomattavasti enemmän autoa aerodynaamisesti kuin Monza. Monzassa hyvällä mekaanisella pidolla hyötyy paljon, kun pääsee sutimatta hitaista shikaaneista ulos. Ferrarihan on tällä kaudella ollut paras auto sadekelillä.McLaren ja Ferrari ovat nopeimmat, Mersu voi ehkä haastaa heidät myös. Alonso itki Spassa että ovat MUKA 6-8 kymmenystä perässä. Ei pidä paikkaansa lainkaan. Monza kertoo paljon enemmän auton nopeudesta kuin Spa ja kyllä jo nyt voi sanoa että sarjan nopeimmat autot ovat McLaren ja Ferrari, vaikka Monza ei toki aerodynamiikkaa testaakaan niin hyvin kuin vaikkapa Silverstone, jossa kyllä Ferrari oli myös melkein paras.