Saivat. Rikkoutuneen etusiiven. Ja siinähän oli kyse aikaslailla normaalista kisatilanteesta.Eihän Webber nyt Kobayashia kylkeenkään voinu siinä ajaa. Saiko nyt sitten Sauberit toheloinnistaan rangaistusta kun toinen sentään puhkaisi force indialta takarenkaan?
No jos siinä keskellä shikaania vetää liinat kiinni ja jää odottamaan vuoroaan, sieltä tulee puolen tusinaa autoa - ei ohi vaan yliMillä ihmeen perusteella näistä ekojen mutkien oikomisista ei (taaskaan) tullut mitään rangaistuksia? Webber pääsi/pysyi Grosjeanin edellä vain ja ainoastaan oikomisensa ansiosta. Salokin höpisee jotain, että ei mahdu niin montaa autoa mutkaan et jonkin on pakko mennä suoraan Mitä helv..?!?!
Maikkarin lähetyksessä näkyi livenä, että leveänä oltiin. Selostamon toopet sitten tulkkasi tilannetta 100 % varmuudella uusintakuvasta, josta ei nähnyt yhtään mitään :nope:Siltä se tv-kuvassa näytti selvästi.
Saihan Kimikin vedellä leveäksi ja vieläpä aika-ajokierroksella. Eikä ollut enää punaisessa haalarissa. Antoiko tuomaristo vielä vanhasta muistista Ferrrari-pykälien mukaisen päätöksen, vai mitä siinä tapahtui?Ei tietenkään kiinnittänyt huomiota Ferrarihan saa ohittaa noin muut ei tämähän on herrasmiessääntö. Minähän sanoin, että kun täällä Ferrari-fanit vakuuttelee, että sääntöjä on kesken kauden muutettu ettei tämä koske ainakaan kaikkia.
Ei ne minkään draaman takia niitä tutki, vaan sääntöjen noudattamisen. Moni on kanssasi samaa mieltä, mutta kontaktit ja kolarit ovat erityisen vaarallisia avorenkaisilla ja -ohjaamoisilla autoilla (ei pidä tuudittautua turvallisuudentunteeseen). WTCC- ym. kopperoihin nojailu kyllä sitten sopiikin paremmin.Jos nyt joku mua häiritsee, niin ehkä toi keinotekoinen draaman hakeminen jostain pienestä tapahtumasta, jos nyt vähän yrittää ohittaa tai meinaa kolista tai vaikka joku ylittää jonkun viivan, niin heti ruvetaan tutkimaan. Mun mielestä kolarointi ja tiukat tilanteet kuuluu osittain kilpa-autoiluun. Voin olla melko yksin tämän mielipiteen kanssa, mutta ihan turhaa mielestäni lähteä keinotekoisesti kattomaan että mitä draamaa voitaisiin saada aikaseks.
Hulkki kylläkin itse ohittaessaan päästi perän liian leveäksi ja leikkasi Kobalta etusiiven ja puhkoi oman renkaansa siinä samalla.Eihän Webber nyt Kobayashia kylkeenkään voinu siinä ajaa. Saiko nyt sitten Sauberit toheloinnistaan rangaistusta kun toinen sentään puhkaisi force indialta takarenkaan?
Olipa huono rinnastus. Törmäilyjä sattuu vahingossa, mutta harvemmin se jääkiekkoilija tiputtaa hanskoja jäähän ja alkaa hakkaamaan toista vahingossa.Rinnastuksena voisi todeta, että törmäily kuuluu F1:een kuten tappelut jääkiekkoon. Niitä tapahtuu, mutta penaltia tulee, koska ne ovat sääntöjen vastaisia. Siitä toki ollaan kahta mieltä onko se toivottavaa että ne alkujaankaan kuuluvat lajiin.
Kuinka moni sitten taklaa vahingossa? Ennemminkin pidetään jääkiekko erossa formuloista.Olipa huono rinnastus. Törmäilyjä sattuu vahingossa, mutta harvemmin se jääkiekkoilija tiputtaa hanskoja jäähän ja alkaa hakkaamaan toista vahingossa.Enneminkin näkisin törmäilyn taklaamiseen verrattavana.
No onhan se taklauskin tahallista. Sääntöjenvastaisten taklausten osalta rinnastus toki toimii yhtä hyvin tai huonosti kuin tappelunkin. Tapahtuu, mutta rangaistaan.Olipa huono rinnastus. Törmäilyjä sattuu vahingossa, mutta harvemmin se jääkiekkoilija tiputtaa hanskoja jäähän ja alkaa hakkaamaan toista vahingossa.
Enneminkin näkisin törmäilyn taklaamiseen verrattavana.
Ja noita lienee kuitenkin tutkittu maailman sivu, mutta grafiikkaa alettu laittamaan ruutun vasta viimevuosina?Ei ne minkään draaman takia niitä tutki, vaan sääntöjen noudattamisen. Moni on kanssasi samaa mieltä, mutta kontaktit ja kolarit ovat erityisen vaarallisia avorenkaisilla ja -ohjaamoisilla autoilla (ei pidä tuudittautua turvallisuudentunteeseen). WTCC- ym. kopperoihin nojailu kyllä sitten sopiikin paremmin.
Rinnastuksena voisi todeta, että törmäily kuuluu F1:een kuten tappelut jääkiekkoon. Niitä tapahtuu, mutta penaltia tulee, koska ne ovat sääntöjen vastaisia. Siitä toki ollaan kahta mieltä onko se toivottavaa että ne alkujaankaan kuuluvat lajiin.
Tutkittu kenties, mutta en kyllä muista esim. Schumin tyylisiä rangaistuksia peräänajosta, jossa toisen ei-tahallisen toheloinnin seurauksena kummatkin keskeyttää.Ja noita lienee kuitenkin tutkittu maailman sivu, mutta grafiikkaa alettu laittamaan ruutun vasta viimevuosina?
Niin tai sitten olis vaan ajanut sen perässä, jota ei kyennyt radalla ohittamaan. Oma vikansa se on, jos ajautuu sellaiseen paikkaan josta ei pääse kun oikomalla läpitte.No jos siinä keskellä shikaania vetää liinat kiinni ja jää odottamaan vuoroaan, sieltä tulee puolen tusinaa autoa - ei ohi vaan yli
Se nyt vaan ei ole vaihtoehto yhtäkkiä pysähtyä, jos ei mahdukaan. Tuomariston pitää pitää huoli, ettei kukaan saa etua. Eikä Grosjeanin ja Webberin tilanne kyllä mitenkään yksipuolinen ollut, vaan Grosjean tönäisi Webberin leveäksi. Olisiko se nyt sitten ollut reilu ohitus?
Toki noin, mutta on ne tutkimiset lisääntyneet ihan sinä aikanakin, kun ne on ruutuun laitettu. Täksi kaudeksi alettiin kiinnittää erityistä huomiota kuskien ajotapoihin ja se on lisännyt tutkintaa. Sanoisin, että oli kyllä aikakin, sillä kuskien keskinäinen kunnioitus radalla on tuoreempien kuskien kohdalla vähän liiankin hakusessa.Ja noita lienee kuitenkin tutkittu maailman sivu, mutta grafiikkaa alettu laittamaan ruutun vasta viimevuosina?
Lisäsin tuon taklausjutun jälkikäteen, minkä takia se ei ole ihan linjassa tuon tahallisuuden kanssa. Ajatuksena siinä oli, että pienet nojailut on (minun mielestä) ok, mutta isoimmista kolhimisista voi jakaa rangaistuksia.No onhan se taklauskin tahallista. Sääntöjenvastaisten taklausten osalta rinnastus toki toimii yhtä hyvin tai huonosti kuin tappelunkin. Tapahtuu, mutta rangaistaan.
Eikä jaetakaan. Yleensä rangaistus vaatii sen, että syytön osapuoli kärsii.Koko jutun pointti on siinä, että F1:ssä jaetaan aivan liikaa rangaistuksia. Ei jokaisesta ohitusyritksessä jossa vähän kolisee tarvi läpiajorangaistuksia jaella.
Niin luulisi, mutta kovasti on mennyt se ajotaito alaspäin viime vuosina.Jos siellä ajavat ne ns. maailman parhaat kuljettajat, niin luulisi heidän osaavaan keskenään ajavan ilman tuomareiden jatkuvaa väliintuloa.
Halojata halloo, Massahan ohitti hyvinkin nätisti kuten Seb ja Force Indiat. Se miksi Kimi kamppailee tuskissaan mersujen kanssa on kiinni mersun paremmasta kiihtyvyydestä. Näet vaikka Lotus on kaarteissa nopeampi ei se pääse niissä ohi poikkeuksena Span eau rougessa.Kertonee jotain singaporen kisasta Lehdissä ei juuri mitää erikoisempaa. Täälläkin hyvin hiljaista verrattuna muihin. Eli tappavan tylsä kisa. Ei mitään kerrottavaa. Olihan se kilpailu. Siinä se Harmi että tää paska rata on tosiaan vielä se 5 vuotta kalenterissa.