Olihan tuo aika tylsä kisa, varsinkin ensimmäinen puolisko. Jälkimmäisellä puoliskolla oli toki tapahtumia, mutta itse en arvosta romurallia yms. mitä nyt nähtiin. Ei nähty taidokasta ajamista, joka kyllä johtuu radan aika surkeasta luonteesta enimmäkseen. Hitto kun niiden piti innostua näistä katuradoista muutama vuosi sitten, ihan paskoja.
Maldonado oli ehkä päivän piristys, ajoi varsin mallikkaasti ja siististi vaihteeksi, harmi että tuli ongelmia. Rosberg ajoi myös ihan hyvän kisan siihen nähden mikä Mersun taso on viime aikoina ollut enkä usko että auto sopi tälle radalle erityisen hyvin.
Se laajempi kunnioituksen puute josta puhuin on kyllä alkanut vasta 2000-luvulla. 2000-luvun alun tulokkaat Button, Kimi ja Alonso ovat vielä herrasmiehiä radalla.
Alonso on kyllä viime vuodet ajanut siististi, mutta uran alkupuoli oli kaukana herrasmiehestä. Nyrrella 2003 tykkäsi tehdä ns. brake testingiä (eli jarruttaa joka kierros eri kohdassa ja täysin yllättäen - tarkoituksella) mm. Schumacherille ja Coulthardille, Cutihan veti tuossa sitten pihalle ja keskeytti kun joutui väistämään ettei olisi ajanut päälle. Helkkarin vaarallista oli tuo. Tästäkin Alonso muuten leuhki jälkeenpäin että heh heh, näittekste mitä mä tein, vähänx mä oon paras.
http://www.youtube.com/watch?v=qx6I2EDVAJA Näkee hyvin kuinka Alonso jarruttaa melkein keskellä suoraa, mutkaan oli vielä matkaa jäljellä. Tuo nyt oli eka esimerkki joka tuli mieleen, mutta Alonso ei tosiaankaan ollut mikään herrasmies radalla enkä kyllä väittäisi että on vieläkään. Kyllä mielestäni herrasmiehet, normikuskit ja sikalijat täytyy pitää erillään. Alonso oli ennen sikailija, nyt vain normikuski, ei herrasmies. (Mm. Monzan kisan tapahtumat eivät oikein tue herrasmieshypoteesia kun Alonso väkisin tunki itsensä tilanteeseen ja sitten vaati rankkaria heti perään.) Puhutaan siis ratatapahtumista. Radan ulkopuolella ei kai mikään ole muuttunut.