Mielenkiintoinen kilpailu tästä kyllä on luvassa. Kuivalla kelillä keskikovalle renkaalle luvataan 2-3 stoppia mikä tekisi kisasta varsin mielenkiintoista. Kovalle renkaalle stoppeja olisi luvassa 1-2. Polttoainetta kisaan vaaditaan vähintään 145,2 kiloa eli noin 190,3 litraa jotta selvitään maaliin asti. Tämä siis on laskettu keskiarvon mukaan.
Enemmänkin voi polttoainetta pitkällä radalla kulua ja sateessa ja turva-auton ollessa radalla bensaa kuluu tietysti vähemmän. Renkaiden ero toisiinsa on 0,6-0,9 sekuntia ja drop-offin tullessa 1,5 sekuntia toiseen. Kilpailun ennakkosuosikkina lähtevät Button, Räikkönen ja startista selviämisen kannalta riippuen myös Kamui Kobayashi.
Renkaiden säästön kannalta Sauber on erittäin vahva ja voi senkin takia korjata tänään potin kotiin. McLarenilla, Ferrarilla ja Lotusilla on ollut vaikeuksia viileiden ilmojen takia saada lämpöä renkaisiin mikä sitten johtaa aliohjautumisen riskiin ja muihinkin hankaluuksiin. Keskikovien renkaiden pitäisi toimia viileässä ja sopivassa ilmassa paremmin kuin kovien renkaiden. Kilpailun kannalta kysymysmerkki on sade.
Sateen tullessa juuri mikään talli ei oikein ole pikkutalleja lukuunottamatta valmistautunut kunnolla. Sateella kuka tahansa voi voittaa, mutta kärkimiehistä sadekisan voittoon saattavat suurella todennäköisyydellä ajaa Buttonin ohella myös Hamilton tai Alonso.
Toivottavasti nähdään kuitenkin Kimin voitto tänään vaikka jotenkin uskon kyllä, että Kimi voittaisi vielä tällä kaudella jossakin vaiheessa vaikka sitä voittoa ei täällä tulisikaan. Kimin kun olisi parempi muistaa myös erään manoveerin kielto nykyään.