Perkele. Aattelin että olisi ollut vain viikon tauko.Heinäkuun eka vkl.
Perkele. Aattelin että olisi ollut vain viikon tauko.Heinäkuun eka vkl.
Niin ne ajatukset muuttuu kymmenessä vuodessa.Ei helvetti jos Schumi menettää podiumin.:thumbfh:
Kyllä. Kymmenen vuotta sitten en olisi kyseistä viestiä kirjoittanut.Niin ne ajatukset muuttuu kymmenessä vuodessa.
Ei Lotus tänään varsinaisesti taktiikkaa möhlinyt, se puoli kyllä oli kunnossa. Pari sekuntia vähemmän aikaa meni Alonsolla koko ensimmäisellä varikkokäynnillä kuin Kimillä, ja se ratkaisi sijoitusten vaihtumisen. Toki Ferrarin varikkomiehistö on tällä kaudella ollut aivan mielettömässä tikissä, kyllä renkaidenvaihdossakin vähän Lotus Ferrarille hävisi.Olipahan kilpailu taas. Harmittaa todella, kun Lotus möhlii koko ajan Räikkösen taktiikoita. Nyt olisi taas ollut erinomaiset saumat ottaa voitto, mutta varikolla menetettiin taas sijoitus.
Ei missään nimessä olisi pitänyt antaa voiton lipsua Fernando Alonsolle. Räikkösen olisi pitänyt pystyä pitämään Alonso takanaan vaikka espanjalainen olikin erittäin nopea tänään, josta toki hatunnosto hänelle. Olisiko sitten paremmalla taktiikalla Kimi onnistunut viemään voiton? Vaikea sanoa.
F1-Forumin nimimerkki JHILD on yllättäen löytänyt netistä raportin jonka on kirjoittanut Joni Hildén.Aiheesta kirjoitti näköjään myös Sportin Maailma kisaraportissaan.
F1-Forumin nimimerkki JHILD on yllättäen löytänyt netistä raportin jonka on kirjoittanut Joni Hildén.
Sattumaa?
Hiukan vielä itseäni kummastuttaa nämä säännöt ja Alonson kilpailun jälkeiset toimet.. Pitää päästä omin avuin varikolle, eikä matkalla saa ottaa vastaan mitään esineitä, mutta.. Eli sääntöjä on olemassa, mutta sisällöltään ovat täysin turhia, sillä eihän tuolla muut kuin ratatyöntekijät edes pääse noin lähituntumaan.F1 Sporting Regulations 2012
43.3 After receiving the end‐of‐race signal all cars must proceed on the circuit directly to the post race parc fermé without any unnecessary delay, without receiving any object whatsoever and without any assistance (except that of the marshals if necessary). Any classified car which cannot reach the post race parc fermé under its own power will be placed under the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.
En nyt todellakaan toivo, että Alonsoa diskataan, mutta FIA:n touhu on kyllä naurettavaa kun säännöissä lukee noin ja sama instituutti diskaa Hirvosen voiton rallissa, koska kytkin polkimessa ei ollut reikiä.Hiukan vielä itseäni kummastuttaa nämä säännöt ja Alonson kilpailun jälkeiset toimet.. Pitää päästä omin avuin varikolle, eikä matkalla saa ottaa vastaan mitään esineitä, mutta.. Eli sääntöjä on olemassa, mutta sisällöltään ovat täysin turhia, sillä eihän tuolla muut kuin ratatyöntekijät edes pääse noin lähituntumaan.
:idea:
Siltikin mikäpä olisi tarpeettomampaa viivyttelyä, kuin tämä MotoGP-tyylisen juhlinnan apinointi, vaikkakin se varmasti fanien mieltä lämmittikin?
Hirvosen tapauksessa kyse ei ollut polkimesta, vaikka pari hätäistä kotimaisen median edustajaa olivatkin kiireissään sen niin suomentaneet. FIAlla hyväksytetyssä kytkimen osassa oli kevennys reikiä ja tässä jostain syystä käyttöön päätyneessä osassa ei ollut. Mitään etua ei saatu, mutta vastaavasta syystähän Loeb ja monta muutakin kuljettajaa on vuosien saatossa hylätty.En nyt todellakaan toivo, että Alonsoa diskataan, mutta FIA:n touhu on kyllä naurettavaa kun säännöissä lukee noin ja sama instituutti diskaa Hirvosen voiton rallissa, koska kytkin polkimessa ei ollut reikiä.
No joo näinhän se sääntökirjan mukaan menee, mutta pointtini oli että tänään käytettiin maalaisjärkeä kun taas tuossa ralli esimerkissä ei.Hirvosen tapauksessa kyse ei ollut polkimesta, vaikka pari hätäistä kotimaisen median edustajaa olivatkin kiireissään sen niin suomentaneet. FIAlla hyväksytetyssä kytkimen osassa oli kevennys reikiä ja tässä jostain syystä käyttöön päätyneessä osassa ei ollut. Mitään etua ei saatu, mutta vastaavasta syystähän Loeb ja monta muutakin kuljettajaa on vuosien saatossa hylätty.
Tuolloin kuitenkin toimittiin sääntökirjan mukaan toisin kuin tänään.
No hitto. Meikäläiselläkin on vankat Kimi-lasit päässä, mutta täytyy nyt kyllä tämän puolen kauden perusteella tunnustaa, että Räikkönen ei ole enää nälkäinen.
Hiukan kanssa kisan kuluessa katselin, että mikä on kun Kimi vaan näyttää ajelevan siellä muiden seassa ja perässä. Mutta eipä se toisaalta auta vaikka olisi viikko edellisestä ruokailusta jos auton suoranopeus on alhaisempi kuin edellä ajavan, vaikka kierrosaika periaatteessa pienempi olisikin. Eli ei se nälkä välttämättä kaikkea selitä ja tosiaan voi olla suht hankala edellä ajavaa ohittaa jos nopeutta on potentiaalisessa ohituspaikassa vaikkapa 10 km/h vähemmän.Kimi ajoi hyvin, mutta ei kyllin hyvin. Varmaankin samanlaisella suoritustasolla kuin Kovalainenkin olisi Lotuksella kerinnyt. Vaativaa on suomalainen urheiluyleisö, mutta pitääkin vaatia. Kakkossija on kakkonen, vaikka miten sen puolilahjana saa. Imago Kimillä on kuitenkin paljon kovemmalla tasolla kuin tulokset nyt pukkaavat paluukaudelle. Hirveän pienistä asioista varmaan kiinni kunnon onnistuminen. Pettyneen Räikkösen näkisi mieluummin kakkossijalla, kuin onnistuneen Räikkösen. Nyt oli yllättävän iloinen kakkossija.
Hyvä kuitti Alonsolle."Three former Ferrari world champions". WTF?
Totta, mutta tämänpäiväisiin tapahtumiin olisi kiva saada FIAn virallinen kanta. Tämän tapaista juhlintaa saattaa tapahtua jatkossakin, mikäli se ei ole 100% kiellettyä ja kenelläkään ei ole kivaa jos/kun FIA sitten jossain vaiheessa antaa rankkua pärstäkertoimen perusteella ja toteaakin, että jatkossa sitten ajelette suoraan varikolle ja ilman mitään lippuja, jottei virallisuudet viivästy.No joo näinhän se sääntökirjan mukaan menee, mutta pointtini oli että tänään käytettiin maalaisjärkeä kun taas tuossa ralli esimerkissä ei.
Luitko loppuun? Siinähän sanotaan, että jos ei pääse omin voimin, niin sitten ratavalvojat vievät sinne parc fermeeseen. Ei mitään sanktioista.Hiukan vielä itseäni kummastuttaa nämä säännöt ja Alonson kilpailun jälkeiset toimet.. Pitää päästä omin avuin varikolle, eikä matkalla saa ottaa vastaan mitään esineitä, mutta..
Any classified car which cannot reach the post race parc fermé under its own power will be placed under the exclusive control of the marshals who will take the car to the parc fermé.
Luitko loppuun? Siinähän sanotaan, että jos ei pääse omin voimin, niin sitten ratavalvojat vievät sinne parc fermeeseen.
Ei pidä paikkansa. Alonso ei saanu pisteitä 2001.- sijoittuivat mm-pisteille heti ensimmäisellä kaudellaan :ahem:
Omien sanojensa mukaan pysähtymisen syy oli autossa oleva vika. Jos parc fermessä todetaan, ettei autossa mitään vikaa ollut, voisi tulla penaltia.Noinhan minä kirjoitinkin, mikäli luit postaukseni loppuun asti.
Muuta sääntöähän tuossa ei rikottu, kuin että tarpeettomasti viivytteli ( =sääntöjenvastaista) sen sijaan, että olisi yrittänyt jatkaa matkaansa varikolle.
Luulin, että kysymys oli siitä Epsanjan lipusta...Luitko loppuun? Siinähän sanotaan, että jos ei pääse omin voimin, niin sitten ratavalvojat vievät sinne parc fermeeseen. Ei mitään sanktioista.