Formula 1 2012 - Yeongam Style - Ennakot ja harjoitukset

Weksi

Well-known member
Sijainti
Finland
Kaikki muut käyttivät Super-Softeja toisissa harjoituksissa paitsi Hamilton ja Perez. Heistäkin Hamilton saattoi niitä käyttää, mutta nopein aika tuli softeilla.
Joo lopussa aika moni käytti supersofteja, mutta siinä vaiheessa kun itse seurasin (viimeiset 16 minuuttia) ajettiin aika kuluneilla renkailla, koska ajat oliat +8 sekuntia

Vertti

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Aamulla kun univaikeuksista johtuen päädyin telkkarin eteen katsomaan formuloita, niin tajusin mikä tossa Korean radassa on niin siistiä.

Se on kattokaas toi ympäristö. Siistin näköstä maisemaa moneen muuhun rataan verrattuna. Pesee kliiniset Abu Dhabi -puitteet ihan 6-0. Eikä toi syherö oo niin paha, koska mutkat ei oo sellasta kauheeta jarruta kiihdytä, vaan niissä on ihan kivannäkönen flow.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Aamulla kun univaikeuksista johtuen päädyin telkkarin eteen katsomaan formuloita, niin tajusin mikä tossa Korean radassa on niin siistiä.

Se on kattokaas toi ympäristö. Siistin näköstä maisemaa moneen muuhun rataan verrattuna. Pesee kliiniset Abu Dhabi -puitteet ihan 6-0. Eikä toi syherö oo niin paha, koska mutkat ei oo sellasta kauheeta jarruta kiihdytä, vaan niissä on ihan kivannäkönen flow.
Näinhän se on. Mutta kaikkien pitää periaatteessa vihata rataa, koska *Hermann Tilke*

Hookah

Elämäntapaintiaani
Kimin bravuurihan on tykittää reeneissä sijoille 10+, mutta aika-ajoissa puristaa aina topkymppiin ja kisoissa pisteille.

Itselleni on Korean radasta jäänyt suhteellisen posiitivnen yleiskuva - liekö syynä yltiöpositiivinen ensivaikutelma 2010 hulinakisasta. Viime kauden muistikuva hukkuu Vettel-massaan, joten annetaan lopullinen tuomio vasta tämän vkl:n jälkeen.

JoneZi

User
Näinhän se on. Mutta kaikkien pitää periaatteessa vihata rataa, koska *Hermann Tilke*
Ei tuo rata minusta niin paha ole. Ihan ajettavaa mutkaahan sieltä löytyy, mutta kisassa rata mitataan. Viimevuodelta ei jostain syystä ole mitään muistikuvaa radasta eikä kisasta, mutta toivottavasti ei johdu radan tylsyydestä.

Weksi

Well-known member
Sijainti
Finland
Ei tuo rata minusta niin paha ole. Ihan ajettavaa mutkaahan sieltä löytyy, mutta kisassa rata mitataan. Viimevuodelta ei jostain syystä ole mitään muistikuvaa radasta eikä kisasta, mutta toivottavasti ei johdu radan tylsyydestä.
Itse en ole nähnyt kisaa radalla kertaakaan, mutta f1 pelejä olen pelannut sen verran, että tunnen radan. Yksi lempiradoistani näissä peleissä.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Itse en ole nähnyt kisaa radalla kertaakaan, mutta f1 pelejä olen pelannut sen verran, että tunnen radan. Yksi lempiradoistani näissä peleissä.
Samaa mieltä. Korea oli kyllä ensimmäinen rata jota pelasin F1-peleissä, ja vieläkin lempiratani.¨¨Yhdessä Abu Dhabin (jota toki vihaan oikeasa elämässä) ja Valencian (jota vihasin tähän vuoteen asit) kanssa.

WebSlave

Trackman
Itse en ole päässyt rataa ajamaan pelissä, mutta profiilin perusteella rata vaikutti jo ennakolta hyvältä, eikä se kyllä pettänytkään. Maisemat on mitä on, kyseessä kun on uusi rata tyhjälle tontille rakennettuna, mutta itse profiili toimii. Keskiosa jouhevine mutkineen ja (lievine) korkeuseroineen toki on kuskille parasta antia ja siirtymämutka "katurataosuudelle" on mukavan haastavanoloinen nopeita ja tarkkoja ohjausliikkeitä vaativa puikkaus.

Oikeastaan vain nelosmutkan jälkeinen turha syherö (vaikka rinta rinnan taistelua onkin tarjonnut) ja lopun puolikaarta edeltävä tiukempi osuus ovat vähemmän kivoja osuuksia.

rikke

Well-known member
Mielestäni tässä(kin) radassa olisi kuskeille huomattavasti enemmän haastetta ja mielenkiintoa, mikäli rata olisi kapeampi kohdissa, jossa ei muutenkaan pystyisi ohittamaan. Hyvänä esimerkkinä voisi verrata tämän radan suht jouhevia mutkia Suzukan S-mutkiin, jotka vievät näitä kuitenkin kevyesti ja ovat varmaan puolet kapeampia. Lisäksi nuo kapeammat mutkat toisivat katsojillekkin enemmän vauhdin tuntua ja persoonallisuutta rataan. Perus f1-katsoja (ei foorumisti) ei meinaan erota tässä radassa mutkia ykkössektorin jälkeen radan loppuun asti.

Tällä Korean radalla on onneksi se hyvä puoli, että vaikka onkin taas perinteistä Parkkialuetta mutkien ympärillä, on sitä ennen kuitenkin usein pieni nurmikon pätkä, joka estää kuskeja ajelemasta huvikseen leveäksi.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Koska tämä juttu nyt näyttää lähteneen pahasti käsistä, niin hypätäänpä mukaan vaan.
a vähän kevennystä tunnelmaan, kuten otsikosta olettaa saattoikin:
[B]http://www.youtube.com/watch?v=YqIYsjpBsnY[/ur[/B]l][/QUOTE] Btw Itselle napsahti päivän banni tuon linkittämisessä autospurtin korean gp ennakkotoikissa :D Onneksi täällä ei ole ihan yhtä tiukka meno

Vertti

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Jos formulasimuista puhutaan, niin Korea, Valencia ja Singapore ovat omien suosikkien joukossa, vaikka kisat saavatkin usein kritiikkiä. Kivoja ratoja ajaa.

Lisätään vielä joukkoon Abu Dhabi. Sekin on oikeen kiva rata simuissa.

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Aikaista huomenta.
Lauantain harjoitukset alkamassa. Joko Lotus tänään saisi autot kilpailukykyiseksi. Toivotaan parasta sekä Kimille menestystä aika-ajoissa. Heikille myös onnea tämän päivän koitoksiin.

burb

.
Jes! Keskellä yötä tsekkaan installaatiokierroksia! Oi tätä onnen auvoa!

Mangelo

Well-known member
Ei toi mustakiikari tajua että harjotuksissa saa jo lämmitellä renkailla joilla ajetaan aika-ajoa/kisaa :wall:

Kimi ajoi installaatiokierroksen kisarenkailla.

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Ei toi mustakiikari tajua että harjotuksissa saa jo lämmitellä renkailla joilla ajetaan aika-ajoa/kisaa :wall:
Mitä, eihän? Kun säännöissä sanotaan, että yksi option ja yksi prime luovutetaan harkkojen jälkeen, ei muita renkaita VOI käyttää! Nimim. 5000 GP:tä takana.

Taitaa rata olla taas melko likainen eikä kukaan halua lähteä ensimmäisenä ajelemaan, kohta melkein vartti hukattu jo.

burb

.
F1PitRadio ‏@F1PitRadio
Kimi reports the different power steering assist from yesterday is inducing oversteer

burb

.
Tuonkohan takia Kimi lähti hakemaan ekana "toista kierrosta"...?

burb

.
F1PitRadio ‏@F1PitRadio
Petrov reports a vibration under braking, "Not nice, like yesterday, quite bad for me". Team confirms on telemetry

Tekivät jonkun verran hommia etupään kanssa. Epäilen suonenvetoa.

Edit:
F1PitRadio ‏@F1PitRadio
Caterham changed Petrov's front brakes last night, but is changing them again now due to the vibration. Will make a baseline run on primes

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
"Bruno, we're gonna box this lap" + ruudussa graffat > "Kenelle se viesti oli, Rosaanille?"

Liukkaan näköistä paikoin, mutta paremmalta näyttää Lotuksen ero kärkeen nyt parin kiekan jälkeen kuin eilen (1s vs 0,6s).

turssi

Well-known member
Lotukset sentaan alle 1:40, mut redbullit melkein sekunnin nopeampia. 30min jaljella katotaan millon supersoftit otetaan alle.