KimiEntä jos sataa ropisee? Kertokaa kuka sit vie.
Alonso.Entä jos sataa ropisee? Kertokaa kuka sit vie.
Minusta Räikkönen on profiloitunut "heikoksi" aika-ajajaksi, jos auto ei ole mieleinen. Nyt näyttää olevan auto käteen istuva.Eikös Kimi viime kaudella aina hyvien harjoitusten jälkeen flopannut joillekin sijoille 5-9? Kimiltä ei kannata odottaa aika-ajoissa ikinä mitään. Kisoissa sitten mies on enemmän kuin mies paikallaan, mutta Räikkönen on jo profiloitunut aika heikoksi aika-ajajaksi.
Jep jep :thumbup:Alonso näytti olevan ihan hyvässä vireessä ja auto toimi täydellisesti. Vauhtia jäi varastoon vaikka kuinka paljon. Kauden ensimmäinen voitto tulee Malesiassa juhlakilpailussa. Kunhan pääsee aika-ajoissa neljän joukkoon, niin tuskin mitää hätää on. :ahem:
Taisi järjestään olla sen sekunnin perässä, kisavauhdin ollessa kuitenkin lähes kärjen tasolla. Lupaa aika paljon kisalle, Jos trendi on sama kuin viime vuonna ja Jos ei sada.Jep jep :thumbup:
Mutta jos aikuisten oikeasti puhutaan niin nyt on semmonen kutina että Kimi tekee hattutempun tänä viikonloppuna :ahem:
Onko koskaan Lotus ollut viime kaudellakaan perjantain harjoituksissa ensimmäisenä?
Samaa mieltä. Mutta kun katsoo näitä 2.harjoituksen aikoja http://www.formula1.com/results/season/2013/894/7194/ niin saattaahan se Kimi paalutaistelussa ollakin mukana.Itse veikkaan Vetteliä paalulle.Mutta Kimi vie kisan,ruudusta kaksi.Olen kyllä hyvin pessimistinen Kimin paalun suhteen. Onhan se nähty jo viime vuonna, että aika-ajo on kimille paljon vaikeampi kuin kisa. Olisin tyytyväinen jos kolmen joukossa olisi kisaan lähdettäessä.
Mielestäni Räikkösen a-a on ollut yleensä kisaa heikompi sillonkin kun auto on mieleen. Nykyisillä säännöillä se ei onneksi ole aina niin vakavaa kisan lopputuloksen kannalta, toisin kuin esim. 2008.Minusta Räikkönen on profiloitunut "heikoksi" aika-ajajaksi, jos auto ei ole mieleinen. Nyt näyttää olevan auto käteen istuva.
Sen voi päätellä että Lotus on liukkaampi suorilla ja Red Bull taas parempi (nopeissa) mutkissa. Kimi veti kovimman ajan speed trappiinkin.Mitäs tällaisesta asiasta on pääteltävissä, kun Kimi on Grosjeanin kanssa ykkös-sektorilla ylivoimaisesti nopeimmat kuskit, Perez oli kolmas 0,2 sekunttia kärkeä hitaampana. Mutta, kakkos-sektorilla Kimi jäi 0,35 sekunttia Vettelin kärkiajasta, joka on todella paljon.
Minkäslainen tuo kakkos-sektori on kun noin reilusti Kimi jäi Red Bullille?
Kolmos-sektorilla Kimi oli toiseksi nopein, jääden Massalle 0.029 sekunttia.
Edit:
Ykkös-sektorilla on 3 mutkaa
Kakkos-sektorilla on 7 mutkaa
Kolmos-sektorilla on 5 mutkaa.
No, näistä ei varmaan paljoa voi päätellä
Juurikin, että Lotus ehkä ajelee pienemmällä siivellä. Pääsyynä voi olla myös, että Kimin nopeimmalla kierroksella rata oli jo kastastunut kakkos sektorissa.Mitäs tällaisesta asiasta on pääteltävissä, kun Kimi on Grosjeanin kanssa ykkös-sektorilla ylivoimaisesti nopeimmat kuskit, Perez oli kolmas 0,2 sekunttia kärkeä hitaampana. Mutta, kakkos-sektorilla Kimi jäi 0,35 sekunttia Vettelin kärkiajasta, joka on todella paljon.
Minkäslainen tuo kakkos-sektori on kun noin reilusti Kimi jäi Red Bullille?
Kolmos-sektorilla Kimi oli toiseksi nopein, jääden Massalle 0.029 sekunttia.
Edit:
Ykkös-sektorilla on 3 mutkaa
Kakkos-sektorilla on 7 mutkaa
Kolmos-sektorilla on 5 mutkaa.
No, näistä ei varmaan paljoa voi päätellä
Raskas auto selittää myöskin Kimin "hitauden" keskisektorilla... :thumbup:Mitäs tällaisesta asiasta on pääteltävissä, kun Kimi on Grosjeanin kanssa ykkös-sektorilla ylivoimaisesti nopeimmat kuskit, Perez oli kolmas 0,2 sekunttia kärkeä hitaampana. Mutta, kakkos-sektorilla Kimi jäi 0,35 sekunttia Vettelin kärkiajasta, joka on todella paljon.
Ei, koska mitään 'ihmelaitetta' ei ole olemassakaan.En ite päässy katteleen harjoituksia, mutta testasko Kimi "ihmelaitetta"?
Itse asiassa juuri tuon voi nähdä jo yhdessäkin kisassa, varsinkin kuskilla joka on tuolle asialle herkkä, kuten Massa on. Viime vuonna oli heti selvää, että Massa kärsii Ferrarin ominaisuuksista enemmän kuin Alonso, joka alkukauden hankalasta autosta huolimatta kykeni kelvollisiin kisasuorituksiin. Kun auto sitten saatiin Massallekin istuvaan kuosiin, se näkyi välittömästi hänen suorituksissaan. Harppaus oli silminnähtävä.Ei ainakaan ensimmäisen jos puhutaan siitä sopiiko auto käteen.
Toki onhan Kimikin jo maailmanmestari
Ottamatta kantaa Kimin yleisiin aika-ajokykyihin, ongelmana ovat olleet myös renkaat, joita Kimi ei ole saanut optimilämpötilaan ainokaisella lämmityskierroksella ennen vetoa.Mielestäni Räikkösen a-a on ollut yleensä kisaa heikompi sillonkin kun auto on mieleen. Nykyisillä säännöillä se ei onneksi ole aina niin vakavaa kisan lopputuloksen kannalta, toisin kuin esim. 2008.
Tämä voi pitää kyllä täysin paikkansa vaikka Kimi omasta mielestäni loistaa parhaimmillaan kilpailuissa.Ottamatta kantaa Kimin yleisiin aika-ajokykyihin, ongelmana ovat olleet myös renkaat, joita Kimi ei ole saanut optimilämpötilaan ainokaisella lämmityskierroksella ennen vetoa.
Siksi olennaista Kimin lupaavassa vauhdissa on se, monennellako kierroksella hän sen veti. Aika-ajoissa sen huippuajan on synnyttävä toisella tai viimeistään kolmannella.
Ehkä Kimi on ainoa, joka "lähes aina" tekee virheitä aika-ajokierroksellaan?Tosin Kimi taitaa kyllä olla ainut kärki-kuskeista kuka lähes aina toteaa että teki siellä ja täällä virheen.