Ei vaikuttanut kyllä lainkaan. Jos joku vaikutti renkaisiin niin Massan pyöriminen hitaasti edessä ulosmeno kierroksella ja lämmöt tippuiEdit täytyy kimiä hieman puollustaa. Joutui himmaamaan kun aussi meni suoraan edellään pihalle.
Alonso ajoi lauantain harkat lähes kokonaan Monza-takasiivellä, harkkojen alussa joi pari kiekkaa normaalin tyylisellä. Aika-ajossa sekä Räikkösellä että Alonsolla oli normaali takasiipi käytössä.http://www.fia.com/sites/default/files/championship/event_report/documents/QualifyingSessionMaximumSpeeds.pdf
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/event_report/documents/QualifyingSessionSpeedTrap.pdf
Hmm? Alonsolla sittenkin enemmän downforcea? Kimi 10kph nopeampi Kemmelin päässä mutta Alonso otti Eau Rougen kovemmin
Katsos vaan siltä tuo todella näyttää. Tietääköhän tuo hyvää huomiseen kuivan kelin kisaa ?http://www.fia.com/sites/default/files/championship/event_report/documents/QualifyingSessionMaximumSpeeds.pdf
http://www.fia.com/sites/default/files/championship/event_report/documents/QualifyingSessionSpeedTrap.pdf
Hmm? Alonsolla sittenkin enemmän downforcea? Kimi 10kph nopeampi Kemmelin päässä mutta Alonso otti Eau Rougen kovemmin
Hmmm ... nuo nopeudet on vain ja ainoastaan aika-ajoista.Alonso ajoi lauantain harkat lähes kokonaan Monza-takasiivellä, harkkojen alussa joi pari kiekkaa normaalin tyylisellä. Aika-ajossa sekä Räikkösellä että Alonsolla oli normaali takasiipi käytössä.
eikös se niin ollu että mitään erityisempiä sadekelin säätöjä ei formuloissa enää ees oo?Bottaksella siis täysin kuivan kelin säädöt. Toivokaamme siis kuivaa kisaa.
Tiedä sit mitkä säädöt muilla on..
Miten niin ei ole?eikös se niin ollu että mitään erityisempiä sadekelin säätöjä ei formuloissa enää ees oo?
Eikös se ole enemmänkin niin, että enää ei kannata erikoisemmin sadekelin säätöjä laittaa, kun satella ei kisaa ajeta kuitenkaan. Turva-auton perässä körötellään. Jos on sadetta odotettavissa, niin hiukan enemmän siipeä ehkä voidaan koittaa, mutta esim. ajokorkeutta ei kai enää säädellä sateen varalle?eikös se niin ollu että mitään erityisempiä sadekelin säätöjä ei formuloissa enää ees oo?
Saderenkaat ovat halkaisijaltaan sentin suuremmat, joten ajokorkeutta saadaan jo siitä vähän lisää.Eikös se ole enemmänkin niin, että enää ei kannata erikoisemmin sadekelin säätöjä laittaa, kun satella ei kisaa ajeta kuitenkaan. Turva-auton perässä körötellään. Jos on sadetta odotettavissa, niin hiukan enemmän siipeä ehkä voidaan koittaa, mutta esim. ajokorkeutta ei kai enää säädellä sateen varalle?
Ross Brawn kertoi näin.Oisko ollut viime vuonna,vai pari vuotta sitten.Mutta näinhän se tarinoi.Miten niin ei ole?
Nyt voi olla, että puhun ihan soopaa mutta kirjoitetaan silti. Olen ollut siinä uskossa, että vuodeksi 2009 tulleet muutokset aerodynamiikkaan karsivat max downforcea niin paljon, että sen jälkeen on aina lähes joka radalla ajettu lähestulkoon niin suurella määrällä downforcea kun auto pystyy järkevästi tuottamaan. Eli aikaisemmin downforcepotentiaali oli niin paljon suurempi, että sen kanssa pystyi kikkailemaan.Saderenkaat ovat halkaisijaltaan sentin suuremmat, joten ajokorkeutta saadaan jo siitä vähän lisää.
Noin muuten tuo "ei erillisiä sadesäätöjä" tarkoittanee sitä, että normiradoilla muutenkin ajetaan niin max dowforcella/siivellä kuin suinkin on järkevää, DRS ja KERS huolehtivat siitä, että sitä vauhtia saadaan sitten suorille enemmän. Ennen, kun rungolla ei osattu luoda downforcea niin paljon, piti laittaa enemmän siipeä, mikä kuivalla toi ilmanvastusta. Nykyään siipien osuus on pienempi.
Monza on erikoistapaus ja varauksin Spa, jossa kuitenkin sataa melkein aina jossain vaiheessa. Ja tosiaan, kovin rankalla sateella ei ajeta kilpaa, vaan tuodaan SC tai punalippu.
On tainnut olla jo pidemmän aikaa kun vain pari vuotta sitten nuo sadekelin säätöjen olemattomuudet. Ainakin muutaman vuoden. Olisikohan ollut jopa jo joskus 2006-2007. Ei ainakaan ennen sitä ja viimeistään on ollut jo noin viitisen vuotta vuotta nuo märän kelin säätöjen olemattomuudet. Vanhemmalla ajalla toisinaan kun sadekelin säätöihin ei jostakin syystä ollut mahdollista vaihtaa niin sitten kikkailtiin maavaralla, jousitusten ja jarrujen asetuksilla hätätapauksia varten ja välillä oli tietysti välikelin säätöjäkin.
Saderenkaat ovat halkaisijaltaan sentin suuremmat, joten ajokorkeutta saadaan jo siitä vähän lisää.
Noin muuten tuo "ei erillisiä sadesäätöjä" tarkoittanee sitä, että normiradoilla muutenkin ajetaan niin max dowforcella/siivellä kuin suinkin on järkevää, DRS ja KERS huolehtivat siitä, että sitä vauhtia saadaan sitten suorille enemmän. Ennen, kun rungolla ei osattu luoda downforcea niin paljon, piti laittaa enemmän siipeä, mikä kuivalla toi ilmanvastusta. Nykyään siipien osuus on pienempi.
Monza on erikoistapaus ja varauksin Spa, jossa kuitenkin sataa melkein aina jossain vaiheessa. Ja tosiaan, kovin rankalla sateella ei ajeta kilpaa, vaan tuodaan SC tai punalippu.
Eikös se ole enemmänkin niin, että enää ei kannata erikoisemmin sadekelin säätöjä laittaa, kun satella ei kisaa ajeta kuitenkaan. Turva-auton perässä körötellään. Jos on sadetta odotettavissa, niin hiukan enemmän siipeä ehkä voidaan koittaa, mutta esim. ajokorkeutta ei kai enää säädellä sateen varalle?
Nyt voi olla, että puhun ihan soopaa mutta kirjoitetaan silti. Olen ollut siinä uskossa, että vuodeksi 2009 tulleet muutokset aerodynamiikkaan karsivat max downforcea niin paljon, että sen jälkeen on aina lähes joka radalla ajettu lähestulkoon niin suurella määrällä downforcea kun auto pystyy järkevästi tuottamaan. Eli aikaisemmin downforcepotentiaali oli niin paljon suurempi, että sen kanssa pystyi kikkailemaan.
(anteeksi, en jaksa korjata lainauksien kronologisuutta.. jostain syystä väärinpäin.)eikös se niin ollu että mitään erityisempiä sadekelin säätöjä ei formuloissa enää ees oo?
– Auto on kokonaan kuivan kelin säädöissä. Täytyy toivoa kuivaa sunnuntaiksi, hyväntuulinen Bottas toivoi.
TS– Tai toivotaan, että Mercedekset tekivät säädöissä kompromissin kuivan ja märän kelin säätöjen välillä. Me satsasimme kaiken kuivaa kisaa varten.
Vähän molempia. Bottas ei kyllä vaikuta miltään ruudinkeksijältä ja täällä on todella moni, ihan joitain modeja myöten, pahasti irtautunut todellisuudesta.Onko Bottas vaa tyhmä? Vai kuvitteleeko eräät nimimerkit tietävänsä asioista enemmän ku tietävät?