Formula 1 - 2014 - Kanada - Aika-ajot

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Joo, varsinkin kun suomalaisia maailmanmestareita on jo kolme...
Ja varsinkin kun Kimi Räikkönen nousi F1-sarjaan suoraan Formula Renaulteista ehdittyään ajaa pikkuformuloissa yhteensä parikymmentä kisaa eli Kimi nousi F1-sarjaan lähes olemattomalla kokemuksella jättäen pari porrasta välistä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Onpas täällä hiljaista!:confused:

Kimillä ei mennyt putkeen. Tosi huono paikka lähteä ruuhkaan tekemään nopeaa kierrosta, kun kaikki muut ovat ulostulokierroksella.

Valtterille peukkuja. :thumbup: Nyt vain unelmastartti huomenna.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Ja varsinkin kun Kimi Räikkönen nousi F1-sarjaan suoraan Formula Renaulteista ehdittyään ajaa pikkuformuloissa yhteensä parikymmentä kisaa eli Kimi nousi F1-sarjaan lähes olemattomalla kokemuksella jättäen pari porrasta välistä.
Kimi hävisi tallikaveri heidfeldille, coulthardille ja oli massan kanssa vaikeuksissa vaikka oli ns primeissään. Uskon että bottaksesta tulee kovempi tähti kuin mitä Kimi on koskaan ollut kunhan saa huippuauton alleen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kimi hävisi tallikaveri heidfeldille, coulthardille ja oli massan kanssa vaikeuksissa vaikka oli ns primeissään. Uskon että bottaksesta tulee kovempi tähti kuin mitä Kimi on koskaan ollut kunhan saa huippuauton alleen.
Kimi pallilla 77 kertaa?
Häkkinen 51?
Rosberg 17?
Kovalainen 4?
Salo 2?
Järvilehto 1?

Noinko ne oli jakautuneet. Kimillä enämpi palleja kuin muilla suomalaisilla yhteensä?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kimi hävisi tallikaveri heidfeldille, coulthardille ja oli massan kanssa vaikeuksissa vaikka oli ns primeissään. Uskon että bottaksesta tulee kovempi tähti kuin mitä Kimi on koskaan ollut kunhan saa huippuauton alleen.
Kylläpä tuo Massa näyttää nopeudeltaan olevan Valtterillekin kova pala ja Massan piti jo olla " has been".

Mutta aika näyttää. Valtterilla on edessä hyvä tulevaisuus. Itseluottamus tuntuukasvavan koko ajan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Kimi pallilla 77 kertaa?
Häkkinen 51?
Rosberg 17?
Kovalainen 4?
Salo 2?
Järvilehto 1?

Noinko ne oli jakautuneet. Kimillä enämpi palleja kuin muilla suomalaisilla yhteensä?
Kimillä reilusti enemmän kisoja vrt. Häkkinen.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ja varsinkin kun Kimi Räikkönen nousi F1-sarjaan suoraan Formula Renaulteista ehdittyään ajaa pikkuformuloissa yhteensä parikymmentä kisaa eli Kimi nousi F1-sarjaan lähes olemattomalla kokemuksella jättäen pari porrasta välistä.
Tulihan Valekin hieman oikoreittiä, suoraan GP3-sarjasta. Vaikkei Kimiin verrattavissa olekaan kun ajoi useita vuosia kuitenkin merkkiformuloissa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kimillä oli vain yksi sarja pehmeämpiä jäljellä, muut vetivät kaksi vetoa. Ruuhkaahan siinä lopussa niiden toisten kanssakin olisi ollut.
Nostan vielä tätä postaustasi. Oletko sitä mieltä että Kimi lähti taktisesti viisaaseen rakoon liikkeelle.

Jälkiviisastelu on parasta viihdettä, mutta löin siis kämmenen otsaan jo kun Kimi kurvasi ulos pilttuusta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kimillä reilusti enemmän kisoja vrt. Häkkinen.
Miksiköhän Kimi on saanut ajaa enämpi kisoja kuin Salo, Järvilehto ja moni muu. Säälistä palkataan huipputalleihin kun ikääkin on aika paljon? Häkkinenkin lopetti kun ei enää ollut pokkaa vetää kuin nuorempana.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nostan vielä tätä postaustasi. Oletko sitä mieltä että Kimi lähti taktisesti viisaaseen rakoon liikkeelle.

Jälkiviisastelu on parasta viihdettä, mutta löin siis kämmenen otsaan jo kun Kimi kurvasi ulos pilttuusta.
Ainakin sai ajan tehtyä, toisinkuin jos olisi ollut radalla samaan aikaan kuin muut ja olisi tullut keltaista tai jotain muuta punaista lippua. Harmi vaan ettei siitä ajasta ollut mitään iloa, sama olisi ollut jättää ajamatta, mutta sellaista se riskinotto on.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kimillä reilusti enemmän kisoja vrt. Häkkinen.
Mistähän se on merkki että on paljon kisoja? Kimillä paukkuu 200 täyteen tänään. Vasta 14. kuski sarjan 65-vuotisen historian aikana jolle tulee 200 GP:tä täyteen. Kuskeja on ollut yhteensä reilu 800. Kyllä se kertoo todella korkeasta arvostuksesta ammattipiireissä Räikköstä kohtaan että hieno ura on jatkut jo näin pitkään eikä loppua näy.

Sori "82" että kehuin Kimiä ja lainasin viestiäsi samassa yhteydessä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Otetaan lisäksi huomioon se, että Kimi oli pari vuotta formuloista pois ajaen rallia. Eli sellaiset 38 kisaa jäi ajamatta Ferrarilta lähdön jälkeen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Mistähän se on merkki että on paljon kisoja? Kimillä paukkuu 200 täyteen tänään. Vasta 14. kuski sarjan 65-vuotisen historian aikana jolle tulee 200 GP:tä täyteen. Kuskeja on ollut yhteensä reilu 800. Kyllä se kertoo todella korkeasta arvostuksesta ammattipiireissä Räikköstä kohtaan että hieno ura on jatkut jo näin pitkään eikä loppua näy.

Sori "82" että kehuin Kimiä ja lainasin viestiäsi samassa yhteydessä.
Kertoo myös siitä, että kisoja ajetaan nykyään enemmän kaudessa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kertoo myös siitä, että kisoja ajetaan nykyään enemmän kaudessa.
Se on kyllä totta, muttei vääristä totuutta sentään ihan yhtä pahasti kuin Alonso saavutetuissa MM-pisteissä tilastoykkösenä (10 vs 25 pistettä voitosta) esim Schumin sijaan.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ainakin sai ajan tehtyä, toisinkuin jos olisi ollut radalla samaan aikaan kuin muut ja olisi tullut keltaista tai jotain muuta punaista lippua. Harmi vaan ettei siitä ajasta ollut mitään iloa, sama olisi ollut jättää ajamatta, mutta sellaista se riskinotto on.
Nimenomaan tämä. Oli tiedossa, että tiukkaa on ja jos lähtee 3 min ennen päättymistä niin käteen jää ajamisen riemu. Jos olisi lähtenyt samaan aikaan kuin kaikki muutkin, niin olisi voinut tavoitella jotain sijoitustakin. Kun on kymmenen autoa jäljellä niin ruuhkaa syntyy kun toiset lämmittelevät, mutta ei lopussa kun kaikki ajavat aikakierrosta.

Tekivätkö insinöörit mielestäsi oikean ratkaisun ajopaikan valinnan suhteen?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nostan vielä tätä postaustasi. Oletko sitä mieltä että Kimi lähti taktisesti viisaaseen rakoon liikkeelle.
Jälkiviisaasti en, mutta laitoinkin mahdollisen perustelun mitä tuolla raolla haettiin. Tarkoitus ehkä oli ajaa aika siinä välissä kun muut ovat varikolla ensimmäisen ja toisen vedon välissä. Mutta väkeä ehtikin jo tulla vetämään lämppäriä ennen Kimin nopean kierroksen aloittamista.

Kisan jälkeisessä kommentissa (formula1.com) Kimi ei sanallakaan mainitse liikennettä, valittaa vain, että auto luisteli paljon. Eli ilmeisti ruuhka ei ollut kovin merkittävä tekijä sijoituksen kannalta, vaan syyt olivat muualla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nimenomaan tämä. Oli tiedossa, että tiukkaa on ja jos lähtee 3 min ennen päättymistä niin käteen jää ajamisen riemu. Jos olisi lähtenyt samaan aikaan kuin kaikki muutkin, niin olisi voinut tavoitella jotain sijoitustakin. Kun on kymmenen autoa jäljellä niin ruuhkaa syntyy kun toiset lämmittelevät, mutta ei lopussa kun kaikki ajavat aikakierrosta.

Tekivätkö insinöörit mielestäsi oikean ratkaisun ajopaikan valinnan suhteen?
Jälkiviisaana sanoisin että eivät tehneet. Olisihan sitä voinut minuuttia aikaisemmin mennä, jolloin ei olisi tullut lämmittelijöiden ohittelua. Eiväthän ne tiellä olleet, mutta aina vaativat kuskilta jonkin verran ylimääräistä huomiota, joka on pois kierrosajasta.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ok. Eli molemmat olette sitä mieltä, että alkuperäinen ajatus mennä ennen muita oli hyvä. Itse olisi lähettänyt Kimin siten kuin muutkin eli että pääsee juuri ruutulipun alta nopealle. Perusteluna että muut eivät olisi aiheuttaneet Kimille ongelmia, mutta Kimi olisi ollut siellä kun rata on nopeimmillaan ja bonuksena olisi vielä ollut tulppana muille.
 
Ylös