Revolt
Lead Singer
- Liittynyt
- 19.1.2007
- Viestit
- 3395
Lahjakkuuskin näyttää loppuvan pahasti kesken Alonson rinnalla. Sadekelillä sen näkee selkeästi.Ehkä sitä alituista ryyppäämistä ei enää tuossa iässä voi kompensoida lahjakkuudella
Lahjakkuuskin näyttää loppuvan pahasti kesken Alonson rinnalla. Sadekelillä sen näkee selkeästi.Ehkä sitä alituista ryyppäämistä ei enää tuossa iässä voi kompensoida lahjakkuudella
No on se sikäli paskaa mäihääkin että kyllä se Räikkönen on osoittanut osaavansa sateella ajaa mutta jostakin syystä ei vaan saa nykyisin autoa toimimaan märällä kelillä mieleisellään tavalla ja on suurissa vaikeuksissa. Ja sitten tietenkin joka saatanan aika-ajo ajetaan sateessa... Toki olosuhteet on samat kaikille mutta kun ajotyyleissä on isojakin eroja kuljettajien välillä niin toisille sadekeli sopii paremmin kuin toisille.Mäihää? Voi hyvää päivää. Paska mäihä ammattikuskille, että keli on sama kaikille? :wall:
Ei se pelkkä pärjääminen sadekelissä kerro mitään lahjakkuudesta, vaan kuljettajilla on erilaisia ajotyylejä ja toisille sadekeli sopii paremmin kuin toisille. Ja kyllä se vähän siitäkin on kiinni miten auto sopii kenenkin hanskaan.Lahjakkuuskin näyttää loppuvan pahasti kesken Alonson rinnalla. Sadekelillä sen näkee selkeästi.
Koska Räikkönen on viimeksi pärjännyt märällä tai osoittanut jotain osaamista märällä? Mieleen on jäänyt vain virheitä, lipsumista ja hitaita kierroksia.No on se sikäli paskaa mäihääkin että kyllä se Räikkönen on osoittanut osaavansa sateella ajaa mutta jostakin syystä ei vaan saa nykyisin autoa toimimaan märällä kelillä mieleisellään tavalla ja on suurissa vaikeuksissa. Ja sitten tietenkin joka saatanan aika-ajo ajetaan sateessa... Toki olosuhteet on samat kaikille mutta kun ajotyyleissä on isojakin eroja kuljettajien välillä niin toisille sadekeli sopii paremmin kuin toisille.
Kakkoskuskit jyrää tällä kaudella paitsi mersulla.Taas Massa pesi Bottaksen ja Ricciardo Vettelin.
Voisiko minut lukea huippukuskiksi jos tekisin tulosta vain kuivalla, +25 asteisella radalla, superpehmeillä renkailla, lippalakin lippa 30-asteen kulmassa ja juomapullossa 18,5% mehukattia? Muutoin jäisin aina tallikaverille ja tulokset olisivat muutenkin laihanlaisia.No on se sikäli paskaa mäihääkin että kyllä se Räikkönen on osoittanut osaavansa sateella ajaa mutta jostakin syystä ei vaan saa nykyisin autoa toimimaan märällä kelillä mieleisellään tavalla ja on suurissa vaikeuksissa. Ja sitten tietenkin joka saatanan aika-ajo ajetaan sateessa... Toki olosuhteet on samat kaikille mutta kun ajotyyleissä on isojakin eroja kuljettajien välillä niin toisille sadekeli sopii paremmin kuin toisille.
Totta. Mutta ei ole niin huono kuin täällä annetaan ymmärtää. Minä luulen että ennen kaikkea kyse on siitä että Räikkösen ajotyyli on vaan sellainen että ei saa autoa toimimaan kunnolla liukkaalla radalla. Ja jotenkin ongelma on vaan korostunut näillä nykyautoilla/-renkailla.Kimi on aina ollut paljon huonompi sadekelin kuski kuin muut kärkikuskit. Aina.
On on, mutta ei enää pysty ihan selittelmään jatkuvasti millääon ohjausongelmilla. Toista kertaa Ferrarilla ja samat selitykset. Tuossa vaiheessa jo etisisin syyllistä ratin ja penkin välistä ainakin osittain.Ei se pelkkä pärjääminen sadekelissä kerro mitään lahjakkuudesta, vaan kuljettajilla on erilaisia ajotyylejä ja toisille sadekeli sopii paremmin kuin toisille. Ja kyllä se vähän siitäkin on kiinni miten auto sopii kenenkin hanskaan.
EDIT: Kyllä se lujaa ajaminen kuivalla vaatii ihan yhtä paljon lahjakkuutta kuin märällä ajaminen. Onhan noita ollut sellaisiakin kuskeja jotka ovat loistaneet sateella mutta kuivalla eivät ole koskaan mitään ihmeitä esittäneet.
Kimin ohjausongelmasta on tulossa samanlainen läppä, kuin Mika Salon: "mulla oli pedron säädöt autossa, oli ihan hirveä ajaa"On on, mutta ei enää pysty ihan selittelmään jatkuvasti millääon ohjausongelmilla.
Mitä kuskin vaihdolla saavutettaisiin? Sekasotkuun yksi muuttuja lisää.Ferrari on tällä hetkellä erittäin muutosherkkä, joten väitänpä ettei Räikkönen näillä suorituksilla viimeisen kisaan asti aja.
Jos Räikkönen otettiin tuomaan Massaa parempia tuloksia, niitä ei olla juuri nähty. Siitä en ole varma kuinka paljon kalliimpi (jos yhtään) Kimi on.Mitä kuskin vaihdolla saavutettaisiin? Sekasotkuun yksi muuttuja lisää.
Pitää nyt kuitenkin muistaa vielä sekin että Ferrarin alkukauteen on mahtunut paljon ongelmia, ja hyvin monesti vielä Räikkösen autossa/ajovuorolla, joten testaaminen on jäänyt aina vähän puolitiehen ja Alonsolla on paljon enemmän kilometrejä. Ja sen lisäksi 3/4 aika-ajosta ja aika monet harjoituksetkin on ajettu sateessa jolloin auton perussäätöjen hakeminen on ollut vaikeampaa, niin eipä ihme jos Räikkönen ei ole vielä saanut autoa mieleisekseen. Minusta kannattaisi odottaa vielä muutama kisa, miten saavat autoa muutettua, ennen kuin julistaa että Räikkönen on ihan paska eikä osaa ajaa.Oskari Saarikin rupesi lietsomaan ajatusta, että auto olisi suunniteltu Alonsoa silmällä pitäen. Kyllä Räikkösen mieltymykset on ollut Ferrarilla tiedossa eikä olisi pitänyt tulla yllätyksenä...
Ferrari on tällä hetkellä erittäin muutosherkkä, joten väitänpä ettei Räikkönen näillä suorituksilla viimeisen kisaan asti aja.