DuckAvenger
Katollaan
- Liittynyt
- 30.10.2008
- Viestit
- 780
Eipä prosti liikoja juhlinut ferrarilla. Ja vaikka miten on ylivoimainen auto niin suorirusvarmuutta pitää arvostaa.
Katsellaan, katsellaan... Olihan tuota edelliskausillakin hetkiä jolloin Webber oli alkukaudesta nopeampi mutta kun Vettel sai auton mieleisekseen niin sitten Vettel meni menojaan. Nyt ollaan vielä niin aikaisessa vaiheessa kautta, ja talleilla hommat monessa asiassa niin pahasti vaiheessa ettei pysty vielä mitään varmaa sanomaan kuljettajien välisistä voimasuhteista. Mutta tuosta kuplasta voi sanoa että kukaan ei kyllä neljää mestaruutta vahingossa voita, ei edes ylivoimaisella autolla.Vettel näyttää tosin olevan koko formulahistorian suurin kupla.
Jos niuhotetaan, niin Sennahan ajoi Prostin tallikaverina vain kaksi kautta ja mestaruudet menivät 1-1. Lisäksi Sennan mestaruuskaudella pistesäännöt olivat sellaiset, että kuljettajat saivat laskea MM-tuloksiin vain osan kilpailuista, mikä hyvin pitkälti vähensi Prostin tilastollista lähestymistapaa, josta hänet oli opittu tuntemaan. Prost keräsi aika selvästi enemmän pisteitä kauden aikana mutta Sennalla oli enemmän kärkisijoja, joten Prostin irtopisteet menivät hukkaan, kun huonoimmat tulokset pudotettiin pois laskuista.Sanotaanko nyt näin että Prost on kyllä pikkasen kovempi tallikaveri kuin joku M.Webber tai Ricciardo, onhan nyt noiden ajosuoritukset ihan eri tasolla. Senna taisteli ja Vettel körötteli ylivoimaisella autolla paalulta voittoon. Lisäksi Senna voitti mestaruuden ilman parasta autoa, joten turha lässyttää Sennasta. Vettelin mestaruudet on kuin Schumin Ferrari mestaruudet = paskapaperia.
Saako sitten ohittaessa heittää pienemmälle kun siirtyy imusta ohiMiksköhän McLaren jyrryttää tuon pitkän suoran 7 vaihteella? Oli Buttonilla aika aikaisessa vaiheessa jo seiska öögassa, mutta ei heittänyt enää ylöspäin, vaikka aikaa oli ja jenkat ylhäällä. Onko se niin helkkarin pitkäksi välitetty, että kone 'hyytyy'?
Aiemmin vain Schumacher osasi säätää auton ja ajaa sateella kovaa. Nykyään sen hanskaa jo lähes puolet porukasta. Kuivalla kelilläkin tasokkaiden kuskien joukko on leventynyt pikkuformuloita myöten. Hyviä kuskeja ei enää tipahda puusta, niitä kasvatetaan.Aika-ajot sateella ovat järjestään aika mielenkiinnottomia. Yleensä tuloksena on kaaos, jossa ei ajeta kilpaa ajasta vaan tyhjästä välistä radalla. Hieman myös tuntuu siltä, ettei sadekelillä kovin usein enää nähdä vaikuttavia yksilösuorituksia vaan poikkeukset normaaliin järjestykseen tulevat siitä, että jokin auto on surkea ajettava märällä radalla.
En tiedä, mutta jäi vaivaamaan toi Mersu-moottoreiden seiskalla ajo suoralla. Mitenhän Williamsilla ja Voima Intialla? Nekin vetää seiskalla???:doubtful:Saako sitten ohittaessa heittää pienemmälle kun siirtyy imusta ohi
Ajoiko siis rajoittimeen asti, itse en moista ole nähnyt kertaakaan. Alkukaudesta kierrokset pysyivät todella matalina.Miksköhän McLaren jyrryttää tuon pitkän suoran 7 vaihteella? Oli Buttonilla aika aikaisessa vaiheessa jo seiska öögassa, mutta ei heittänyt enää ylöspäin, vaikka aikaa oli ja jenkat ylhäällä. Onko se niin helkkarin pitkäksi välitetty, että kone 'hyytyy'?
Oli Mersulla kuvissakin sama??
Kyllä, jos vertailukohtana pidetään Massan kautta 2012. Kaikkina muina Alonson tallikaverina ajaminaan vuosina Massalla on ollut kolmen kisan jälkeen enemmän pisteitä kuin Kimillä on nyt, keskimäärin 23,25 kappaletta. Kimillähän on siis 7 pojoa kasassa.Lieköhän Vettel ja Ricciardo ajaneet koko alkukauden samoilla, omilla, autonrungoillaan... Jos niissäkin pientä eroa, yksilöitä kumminkin. Vettel on mielestäni varmuudella erittäin hyvä, Ricciardolta odottelen vielä pidemmältä ajalta tasonsa näyttöä. Aika pienellä erolla hän oli Vergneä nopeampi.
Eikä Ferrarillakaan nyt nähdä parasta Kimiä ainakaan vielä vaikka on hän jo pisteidenkerääjänä mielestäni Ferrari-Massaa paremmin suoriutunut (suhteessa Alonsoon). Malesian kolari ei ollut hänen vikansa.
Kertoo, miten surkealla autolla Räikkönen ja Alonso ajaa tällä hetkellä. Käsittämätöntä, että Ferrarilla iso budjetti, maailmanluokan kuljettajat ja huippuosaaminen teknisellä osastolla, mutta tulos on tässä...Ihan hauskoja vertailuja.
Nykypistejärjestelmään muutettuna Alonso saanut edellisen kerran vähemmän pisteitä kauden kolmesta ensimmäisestä kisasta vuonna 2009 Rellulla. Motivaatio-ongelmia on kyllä nyt epsanjalaisella. :thumbfh:
Vaikuttavien yksilösuoritusten sijaan nähdään yksilökämmäämisiä. Nico Rosberg ihan itse kämmäsi parhaalla autolla itsensä ulos eturivistä. Kahdella eri yrityksellä.Aika-ajot sateella ovat järjestään aika mielenkiinnottomia. Yleensä tuloksena on kaaos, jossa ei ajeta kilpaa ajasta vaan tyhjästä välistä radalla. Hieman myös tuntuu siltä, ettei sadekelillä kovin usein enää nähdä vaikuttavia yksilösuorituksia vaan poikkeukset normaaliin järjestykseen tulevat siitä, että jokin auto on surkea ajettava märällä radalla.
Näin juuri. Pikkuisen alkavat merkit olla sellaiset, että Nico ei vaan mahda paremmalleen (Lewis) mitään, vaikka kovasti yrittää hanttiin laittaa. Epätasaisuus vaivaa.Vaikuttavien yksilösuoritusten sijaan nähdään yksilökämmäämisiä. Nico Rosberg ihan itse kämmäsi parhaalla autolla itsensä ulos eturivistä. Kahdella eri yrityksellä.
On tullut jo.Rosbergista ei tule ikinä maailmanmestaria.
Noi koskee koko kautta ja näkökulmasta riippuen Kimin ja Fernandon nimet voi vaihtaa paikkaa keskenään jos tekstiä hiukan hienosäädetään.No eikö tuo nyt ollut tiedossa, että jos
Alonso vie
- Kimillä on teknisiä vikoja.
- Kimillä on ylitsepääsemättömiä ongelmia saada säätöjä osumaan.
- Auto ei sovi Kimille yhtään, ja tätä ei paikata edes suurella luonnonlahjakkuudella.
- Kaikki ylläolevat asiat yhdistettynä Kimille epäsuotuisiin olosuhteisiin.
- Paska tuuri. Sitä riittää. Alonso on vienyt kaiken hyvän.
- Santander. Mattiacci. Montemolo.
Kimi vie
- Oikea talentti pääsee oikeuksiin.
- Alonsolla ei voi olla säätöjen kanssa ongelmia, eikä myöskään teknisiä vikoja.
- Alonso on surkea kun ei sopeudu olosuhteisiin.
- Tuurilla ei ole tekemistä tämän asian kanssa.
Tää foorumijarnaushan menee silleen, että nyt Kimi-heitterit heittelee viestejä tyyliin: "Öhö öhö, kyl siitä Kimistä kakkoskuski tehdään!" ja fanipojat (mm. minä) puolestaan: "Ku eihä! Kimi lyö Lonsolle luun kurkkuun kyllä!" Sitten jos kauden alettua Kimi ei Alonson vauhdissa pysy mukana, heitterit unohtavat koko kakkoskuskiuden ja siirtyvät *Kimi on vaan huono* -keskustelutaktiikkaan ja fanipoitsut (mm. minä) vastaavat *sittenki epäreiluudella kakkoskuskiksi alistettu* -manööverillä. Edelleen jos ovat tasaväkisiä tai Kimi on parempi, heitterit vetoavat Kimin hyvään tuuriin tms. joutavaan kun taas fanitsuikkelit (mm. minä) vaan riemuitaan miten Kimi on Jumalasta seuraava ja miten Kimin ajaessa hänen autonsa ei liiku maapallon pinnalla, vaan maapallo pyörii Kimin auton mukaan.