Oma mielikuvani on se, että Ferrarin aiempi johto oli Alonso-mielinen, mutta uusi johto ei. Tästä riippumatta Alonso oli tyytymätön tuloksiin, vaikka ne aika hyviä olivatkin, muttei mestaruuteen johtavia. Sitten tuli huonompi kausi 2014 ja Alonson kannalta ikävämpi johto. Tuossa tilanteessa kuka tahansa alkaisi miettiä, että järkeäkö tässä organisaatiossa on jatkaa. Sopimusta kuitenkin oli jäljellä, vaikkei oikein kumpikaan ollut innokas sitä jatkamaan. Alkoi kädenvääntö siitä, kuka maksaa sopimuksen ulos. Koska Ferrari näki mahdollisuuden saada Vettel, veikkaan, että se lopulta oli Ferrari, joka maksoi. Voisi sen potkuiksikin sanoa, mutta oikeastaan molemmat osapuolet sitä lähtöä toivoi.
Muutamia ilmi tulleita faktoja/huhuja koskien Alonson Ferrari kauden päättymistä:
- Domenicali ja LDM tulivat erinomaisesti toimeen Alonson kanssa
- Alonso turhautui viimeisellä kahdella kaudellaan Ferrarin ongelmiin auton valmistuksessa/kehityksessä
- Mattiacci ja Alonso eivät tulleet toimeen lainkaan ja tämä johti Alonson etsimään mahdollista poistumisstrategiaa, Mattiacci tuskin oli antamassa Fernandolle varsinaisia potkuja
- Alonso kyttäsi paikkaa sekä Mercedekseltä että RBR:ltä
- Ferrarilla oli jo esisopimus Vettelin kanssa, ongelmat Alonson kanssa vain nopeuttivat tämän käyttöönottoa
- Marchionne ja Arrivabene eivät enää ehtineet päättämään kuskivalinnoista tälle kaudelle
- McLaren ei ollut Alonsolle missään tapauksessa ykkösvaihtoehto vaan jonkinlainen eläkerahasto ja korkean riskin mahdollisuus saada ajaa voitoista
- Rahallisesti on mahdoton sanoa kumpi tinki vaatimuksistaan, Ferrari vai Alonso, mutta oma veikkaus että jonkinlaiseen kompromissiin päädyttiin
Se kuinka moni näistä on totta, kuinka moni huhuja tietää tuskin kukaan muu kuin Fernando ja hänen managerinsa, mutta ovat mielestäni ihan hyviä valistuneita arvauksia. JOS Alonso olisi voittanut mestaruuden jompana kumpana kertana kun jäi toiseksi, hän todennäköisesti olisi lopettanut uransa Ferrarilla, mutta se jää ikuiseksi jossitteluksi.