Toinen harjoitus olikin sitten melkoinen omalta osaltaan vaikka lopun sade tekikin sessiosta hieman lyhyemmän käytännössä. Meksikon miehet virittelivät vähän jännitystä punaisilla lipuilla. Vielä kun pistäisivät vanhan kunnon Meksikon Grand Prixin tyyliin ennen kisaa tai lähtöruudukossa lähtövaloillakin kunnon viime hetken odottelut päälle niin...
Tosin Charlie varmaan vetäisee varman päälle.
Hieno yleisö ja tunnelma jo pelkästään harjoituksessakin.:thumbup:
Red Bull veti taas Maikkarin arvioista poiketen hyvin heti kun vain pystyivät. Tosin joskus toivoisi, että sessiot olisivat tuntuvasti lyhyempiä kuin itse kisa. 30 minuutin tai korkeintaan tunnin mittaisia. Ihan vain, että selostajat jaksaisi keskittyä.
Muuten tulee ihan levotonta ja paikkansa pitämätöntä asiaa.:thumbdown Tosin Salo oli nyt kyllä paremmassa vedossa selostamossa kuin ensimmäisessä harjoituksessa. Timppa taas muisti Leo Kinnusen debyyttivuodenkin päin hevon v:tä.
Harmittavasti ei Leksa kyllä vuonna 1976 Ruotsin Anderstorpissa ajanut ja ainoa skandinaavikin ruotsalaisten Ronnie Petersonin ja Gunnar Nilssonin lisäksi oli sinä vuonna Tanskan Jac Nelleman joka karsiutui kun ei enää saanut olla Skandinavian kuljettajakiintiöitä tai maakohtaisia kiintiökuljettajia muutenkaan enää F1:ssä.:frank:
Ja muutenkin lateli omat jutut omina muuttamattomina asioina ennen kuin Salo ehti korjaamaan. Tosin yhdessä asiassa Salokin veti omaa linjaa ja se oli Buttonin tiimiradion suhteen.
Eihän siitä selvää saa kun tänä vuonna ovat Maikkarilla muutenkin lukemattomia kertoja ne harvatkin kerrat milloin Button on puhunut selvästi tai yleistä puhetapaansa selvemmin tiimiradioon niin aina ovat puhuneet päälle.:wall:
Muuten McLarenkin näytti tilanteeseen nähden olevan hyvässä vedossa ja voi olla tallin viimeinen paikka tänä vuonna järkevästi menestyä kun on kokonaan uusi rata. Max Verstappenin kolari ei ollut ihme.
Jatkuvasta linjojen hakemisesta ja oikomisesta loppu kyllä tulee tuolla tavalla. Jarrut vaikuttaisi kuluvan vielä ja odotan tosiaan vielä kisaa ennen kuin voin edes arvella renkaista mitään varmaa. Ja ehkä vielä seuraavan vuoden kisaakin edellyttäen että ei sada kisassa. Renkaat alustavasti kyllä kestävät ja alustavasti arvioituna ei taida tulla kuin korkeintaan 1-2 stopin kisa tai vain 1 stopin kisa.
Tosin Meksikossa aiemmin kaikki on ollut mahdollista huikean rengaslaatu-shown ja täystylsän kilpailun väliltä ja renkaiden kulutusarvot jo aiemmin mainitusti heittelivät Meksikon Rengaslotossa vuosi vuodelta mikä ei sekään takaa edes tulevienkaan vuosien rengaskulumia täysin varmaksi mikäli edes puoletkaan siitä taiasta on jäljellä kuin mitä ennen oli.
Sen näkee alustavasti aikaisintaan sunnuntaina ja viimeistään vuoden 2017 Meksikon Grand Prixin jälkeen. Näin siis ainakin omalta osaltani ja mikäli tietenkään ei sada vettä kisoissa. Suomalaisittain voi myös olla viimeinen todella merkittävä iskun paikka niin Valtterin kuin Kiminkin osalta mikäli kaikki nappiin osuu vaikka Mercedes tietenkin on erittäin vahva tuttuun tapaan.
Sen näkee sitten huomenna ja vielä paremmin sunnuntaina jossa omalta osaltani olisi vielä yksi toive kaikkien huikeiden meksikolaisten vaiheiden jälkeen...
Sen näkee vasta sitten sunnuntaina.:wink: