No enpä tiedä. Keskinkertainen maksukuski. Paljon pätevämpiäkin olisi lajista rannalla.
Jaa no enpä kyllä menisi Valtteri Bottaksen kanssa vuonna 2013 monta hienoa keskinäistä kaksintaistelua ajanutta ja myös monen muunkin kuskin kanssa takarivin kaksintaisteluita ja ohitusnäytöksiä järjestänyttä Gutierrezia ihan keskinkertaiseksi maksukuskiksi sanomaan.
Pikemminkin mainettaan parempi kuljettaja joka jäi tv-ohjauksen tason takia huonommalle huomiolle ja liikaa nykypäivän median uhriksi kuten moni muukin keskikastin kuljettaja näinä päivinä. Keskikastissa ehkä Jean-Eric Vergne olisi voinut puolestani saada paikan ja mahdollisesti sitten joku todella hyvä testikuljettaja. Tai sitten Kevin Magnussen muista vapaista kavereista.
Ja kun vielä lisää Sauberin yleiset ongelmat vuosina 2013-2014 joista varsinkin jälkimmäisellä vuonna tilanne oli todella lohduton niin ei siinä paljon jäänyt Gutierrezilla tilannetta paremmaksi mitä muuttaa.
Ehdottomasti tosin Gutierrezin pitää pystyä paluunsa myötä näyttämään tasonsa paranemista joskin tietenkin ihan heti sellainen on kohtuutonta ja vaikka tulisi millainen nappionnistuminenkin heti niin kaikki voi hyvin äkkiä päättyä Bruno Sennan tyyliin huonompaankin suuntaan. Ennen pitkää tallikaveri eli Romain Grosjean pitäisi myös pystyä lyömään.
Oikeastaan myös keskinäisissä ajoissakin jos Haas-tallin autokin olisi taas Sauber-vuosien tapaan liian huono muuten mihinkään. Vaikka yksikin huono vuosi voi lopettaa kaverin uran. Ja parempi vuosi tuoda sitten harkintaa muista tiimeistä vaikka saa nähdä kun paikasta auringossa taistellaan ja paikkoja on vähän. Ja Gutierrezin paluun myötä nähtiin taas, että nuorempi ikä tai nuorehko ikä on valttia näinä päivinä. Pari vuotta Bottastakin nuorempi. Muussa tapauksessa Gutierrezin kuvitteellisesti ollessa vaikka 30-vuotias ei olisi entisillä tuloksilla nykypäivän mediamittapuun mukaan mitään asiaa.
Ja pahinta Gutierrezissa viime kerralla ei niinkään ollut se ajamisen laatu silloin kuin kaikki meni hyvin vaan pikemminkin se taso, että kului liikaa aikaa kerätä huonojen lähtöruutujen vuoksi niitä hyviä sijoja. Ehdottomasti myös aika-ajoja pitäisi saada paremmaksi.
Viime vuoden osalta Monacon hyvän ajon ja sittemmin epäonnistumisen lisäksi ainoa todella hyvä muu suoritus oli Austinin tai Interlagosin melkein johdossa ajaminen sen takia kun muut kuljettajat menivät silloin varikolle ja muutenkin potentiaalia tuntui olevan ajaa paremminkin, mutta Sauber joutui paniikkiin ja keskittyi taas vain omaan strategiaan mikä oli kyllä aikamoista typeryyttä silloin kun olisi pitänyt ajaa nimenomaan edes näyttäviä ajoja muillekin ilman tuntemattomuutta.
Sauber tosin oli niin lannistettu talli viime vuonna, että se ei olisi kyllä pystynyt mihinkään vaikka olisi voiton avaimiakin heiluteltu tai edes oikein sitä pistesijaakaan Monacon jälkeen.