Formula 1 - 2015 - Singapore GP - Kisaennakot, liveseuranta ja jälkihöyryt
Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=42006&p=2593445&viewfull=1#post2593445
15:00 F1 kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana OS ja Asiantuntijana Ossi Oikarinen )
Illan sääennuste näytää aika hyvältä:
Aurinkoa (Kuuta tai tähtiä), Lämpöä 27-29 ja sateenuhka vain 5-20 %, tuuli lounaasta 5-8 Km/h
Päivällä saattaa olla pientä ukkosmyrskyä.
http://www.accuweather.com/en/sg/singapore/300597/hourly-weather-forecast/300597?hour=22
http://www.weather-forecast.com/locations/Singapore/metars/latest
http://www.weather.com/weather/hourbyhour/l/SNXX0006:1:SN
http://www.wunderground.com/global/stations/48698.html
http://www.yr.no/place/Singapore/Other/Singapore/hour_by_hour.html
Oli eilen muuten mahtava AA.
Nyt on kisa tulossa jossa on todella jännitystä ilmassa. Ferrari on saanut selkeästi tehoa lisää. Jos ei muuta niin ainakin Aika-Ajo moodiin. No sen luulis kyllä väkisinkin näkyvän myös kisavauhdissa.
Joten jos eletään jännittäviä aikoja Suomessa niin taatusti myös Italiassa.
Tällä kertaa oli niin paljon eroa Sebin ja Kimin välillä että mahtoiko AA/kisa taktiikkana olla Ferrarilla se että VET oli enemmän AA säädöissä ja RAI enemmän kisa säädöissä.
Vaikka tärkeämpi asia Kimin kannalta taitaa olla se että auton perästä häviää "oudot tuntemukset" ja kuski sais luottamuksen takaisin autoonsa.
Mersun vauhdin katoaminen on jonkin verran mysteeri. No osaltaan siihen varmaan vaikutti se kun taas nostetiin sallittuja rengas paineita. Mutta vaikuttako sen noin paljon, tuntuu hivenen oudolta. No se on selvä Nicon ja Lewiksen jutuista että pitoa puuttuu. Lisäksi se kun on puhuttu tämän vuoden renkaiden pienestä toiminta ikkunasta niin niin ..
Joten Mersu taidetiin yllättää "housut kintuissa" tämän rengaspaine asian kanssa ja miten tätä rengasta nyt kuuluisi käyttää. RBR ja Ferrari ainakin sai renkaan toimimaan joten renkassa ja sen painessa ei ole vikaa.
Edit.
Jossain epäiltiin Mersun voimalaitoksen tehottomuutta niin sitä se ei ole. Mutta ajettavuudessa tällä uudella yksiköllä ja sen energian kierrätys softalla saattaa olla ongelma. Varsinkin Sigaporen rata kun on melkein kokoajan pientä nopeeta kiihdytystä ja jarrutusta valtaosin. Siinä saataa mennä monimutkainen energian kierätys systeemi sekaisin.
Kisasta taitaa tulla pääosin 3 stopin kisa (Supersoft, supersoft ja soft ) Niin kuin oli Pirellin ajatelma viimekin vuonna:
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2014/09/21/2014-singapore-grand-prix-–-race/
Lähtöjärjestys kilpailuun (Alustava):
Lewis Hamilton Mer
Nico Rosberg Mer
Kimi Räikkönen Fer
Sebastian Vettel Fer
Valtteri Bottas Wi
Felipe Massa Wil
Daniel Ricciardo RBR
Daniil Kvyat RBR
Felipe Nasr Sau
Marcus Ericsson Sau
Pastor Maldonado Lot
Romain Grosjean Lot
Sergio Perez For
Nico Hulkenberg For
Jenson Button McL
Fernando Alonso Mcl
Max Verstappen STR
Carlos Sainz Jr STR
Will Stevens Man
Roberto Merhi Man
[/tr]
Virallinen AA tulos :
http://www.fia.com/file/33814/download?token=T4-XE6fd
Edit.
korjattu linkki.
Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=42006&p=2593445&viewfull=1#post2593445
15:00 F1 kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana OS ja Asiantuntijana Ossi Oikarinen )
Illan sääennuste näytää aika hyvältä:
Aurinkoa (Kuuta tai tähtiä), Lämpöä 27-29 ja sateenuhka vain 5-20 %, tuuli lounaasta 5-8 Km/h
Päivällä saattaa olla pientä ukkosmyrskyä.
http://www.accuweather.com/en/sg/singapore/300597/hourly-weather-forecast/300597?hour=22
http://www.weather-forecast.com/locations/Singapore/metars/latest
http://www.weather.com/weather/hourbyhour/l/SNXX0006:1:SN
http://www.wunderground.com/global/stations/48698.html
http://www.yr.no/place/Singapore/Other/Singapore/hour_by_hour.html
Oli eilen muuten mahtava AA.
Nyt on kisa tulossa jossa on todella jännitystä ilmassa. Ferrari on saanut selkeästi tehoa lisää. Jos ei muuta niin ainakin Aika-Ajo moodiin. No sen luulis kyllä väkisinkin näkyvän myös kisavauhdissa.
Joten jos eletään jännittäviä aikoja Suomessa niin taatusti myös Italiassa.
Tällä kertaa oli niin paljon eroa Sebin ja Kimin välillä että mahtoiko AA/kisa taktiikkana olla Ferrarilla se että VET oli enemmän AA säädöissä ja RAI enemmän kisa säädöissä.
Vaikka tärkeämpi asia Kimin kannalta taitaa olla se että auton perästä häviää "oudot tuntemukset" ja kuski sais luottamuksen takaisin autoonsa.
Mersun vauhdin katoaminen on jonkin verran mysteeri. No osaltaan siihen varmaan vaikutti se kun taas nostetiin sallittuja rengas paineita. Mutta vaikuttako sen noin paljon, tuntuu hivenen oudolta. No se on selvä Nicon ja Lewiksen jutuista että pitoa puuttuu. Lisäksi se kun on puhuttu tämän vuoden renkaiden pienestä toiminta ikkunasta niin niin ..
Joten Mersu taidetiin yllättää "housut kintuissa" tämän rengaspaine asian kanssa ja miten tätä rengasta nyt kuuluisi käyttää. RBR ja Ferrari ainakin sai renkaan toimimaan joten renkassa ja sen painessa ei ole vikaa.
Edit.
Jossain epäiltiin Mersun voimalaitoksen tehottomuutta niin sitä se ei ole. Mutta ajettavuudessa tällä uudella yksiköllä ja sen energian kierrätys softalla saattaa olla ongelma. Varsinkin Sigaporen rata kun on melkein kokoajan pientä nopeeta kiihdytystä ja jarrutusta valtaosin. Siinä saataa mennä monimutkainen energian kierätys systeemi sekaisin.
Kisasta taitaa tulla pääosin 3 stopin kisa (Supersoft, supersoft ja soft ) Niin kuin oli Pirellin ajatelma viimekin vuonna:
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2014/09/21/2014-singapore-grand-prix-–-race/
Lähtöjärjestys kilpailuun (Alustava):
1. Sebastian Vettel Fer | 2. Daniel Ricciardo RBR |
3. Kimi Räikkönen Fer | 4. Daniil Kvyat RBR |
5. Lewis Hamilton Mer | 6. Nico Rosberg Mer |
7. Valtteri Bottas Wi | 8. Max Verstappen STR |
9. Felipe Massa Wil | 10. Romain Grosjean Lot |
11. Nico Hulkenberg For | 12. Fernando Alonso Mcl |
13. Sergio Perez For | 14. Carlos Sainz Jr STR |
15. Jenson Button McL | 16. Felipe Nasr Sau |
17. Marcus Ericsson Sau | 18. Pastor Maldonado Lot |
19. Will Stevens Man | 20. Alexander Rossi Man |
[/tr]
Virallinen AA tulos :
http://www.fia.com/file/33814/download?token=T4-XE6fd
Edit.
korjattu linkki.
Viimeksi muokattu: