Formula 1 - 2016 - Australian GP - Kisan jälkiliukkaat

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217

Tätä nopeusluiskaa kun katsoo tulee mieleen oliko Kimin moottorissa jotain pientä vikaa alusta asti? :doubtful:

Kimi on myös selvästi kisan hitain speed trapissa. Se ja tuo S3(finish line) voi ainakin selittyä, jos ei missään vaiheessa saanut käyttää DRS-luukkua.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kimi ei kovinkaan keveällä autolla ehtinyt ajamaan.
Ja ei tainnut päästä kertaakaan käyttämään derssiä. Eikä myöskään ajanut kenenkään imussa.

edit: henrizio mainitskin jo takasiivestä.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Joko on jostain varmistunut että Kimillä meni turbo.
Itse en ainakaan löydä mitään mainintaa mikä oli syynä Kimin keskeytykseen. (Muuta kuin että tehot meni ja tuli tulet ulos).
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Kisa oli parempi mitä alkujaan odotin. Hemmetin harmi vaan tuo Kimin homma. :wall:

Alonson kolari ei sen kummemmin järkyttänyt, siinä kohtaa kun helikopterikuvaa alkoi tulla suorana niin valkoiset haalarit oli jo kömpineet ulos auton raadosta. On noi perhanan turvallisia vehkeitä nykyään. :thumbup:

Muuten täällä on varmaan jo kaikki sanottu.

+ Haas
+ Toro Rosson vauhti
+ McLaren, suunta on ylöspäin
+ Ferrarin vauhti

- Ferrarin taktinen osaaminen
- Toro Rosson varikkoryhmä
- Ferrarin luotettavuus
- Williamsin vauhti, polkevat paikallaan sijoitusten suhteen ja ehkä jopa tippuvat askeleen.

Verstappen on plus minus nolla. Kaveri ajoi hyvin kunnes epäonnen (tallin tyrimisen) sattuessa kohdalle menetti välittömästi hermonsa. Typerä käytös ja tallikaverin perään ajaminen tuotti hyvän opetusvideokokonaisuuden tulevaisuutta ajatellen. Eiköhän kaveri tuosta kasva. :ahem:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
- Ferrarin taktinen osaaminen
- Toro Rosson varikkoryhmä
- Ferrarin luotettavuus
- Williamsin vauhti, polkevat paikallaan sijoitusten suhteen ja ehkä jopa tippuvat askeleen.

Verstappen on plus minus nolla. Kaveri ajoi hyvin kunnes epäonnen (tallin tyrimisen) sattuessa kohdalle menetti välittömästi hermonsa. Typerä käytös ja tallikaverin perään ajaminen tuotti hyvän opetusvideokokonaisuuden tulevaisuutta ajatellen. Eiköhän kaveri tuosta kasva. :ahem:
Oikarisen mukaan Verstappenin piikkiin varikkosekoilut. Ilmeisesti päättänyt tulla varikolle liian myöhään.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Kimi ei kovinkaan keveällä autolla ehtinyt ajamaan.
Ehti silti ajaa kilpailun viidenneksi nopeimman kierrosajan. Samaan aikaan se Vettelkin on parhaimpansa ajanut. Jos verrataan muihin aikaisin keskeyttäneisiin (Alonso, Gutierrez ja Haryanto), ei heillä ilmene vastaavaa hitautta tallikaveriin verrattuna. Gutierrezilla oli vielä olevinaan ongelmia energian keräyksessä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Detali tietona on se että Grossu täytti rengas säännön käyttäen kahta eri seosta tekemättä erikseen varikko stoppia.
(Se ainoa renkaanvaihto tuli siinä turva-auto stopin yhteydessä). Tässäpä kysymys 10 vuoden päähän, kuka muistaa. :)
Haashan vie sarjan konkareita taktisella neroudella jo avauskisassaan :thumbup:
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Tykkäsin Haasin onnistumisesta. Grosjeanista on sen muinaisen tohelointinsa jälkeen muodostunut yksi suosikkikuskeistani. Hyvin on selättänyt omat ongelmansa ja ansaitsee kyllä menestyksensä. :thumbup:

Tykkäsin itse siitä, että Ferrari lähti yrittämään agressiivista taktiikkaa. Supersoftit ei vaan tuntuneet toimivan ollenkaan. Olkootkin että ei ollut uusi setti. Kovastihan kaikki tiesi (ainakin jälkeenpäin) että mediumit olisi ne parhaat renkaat. Kumminkin menneisyydessä pitkiä stinttejä yrittäneet on tupanneet kärsimään pahastikin ennen maalia, jopa joutuneet tekemään sitten ylimääräisen stopin. Joko kertoo Mersun hyvyydestä autona että noin lujaa pystyivät menemään, tai sitten se Skylla hehkutettu runsas testaaminen mediumeilla todellakin näkyy.

Verstappen... Kaveri on kipinänä pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Viime kauden jälkeen en ihmettele yhtään ettei Sainz anna siimaa Verstappenille, vastapalveluksia ei siltä kaverilta kyllä tulisi. Kiroilee kuin keskiverto forumisti postauksissaan.

Ihan kiva nähdä Webber podiumilla, tosin tuntui olevan vähän palloileva haastattelu. Vaikeaa tosin keskittyä kun niskaan valuu kuohuvaa :D Vettel oli aluksi kuin maansa myynyt, otti vaan hörpyt eikä osallistunut suihkutteluun ollenkaan. Mersu kuskit ei tainneet vastata yhteenkään kysymykseen joka esitettiin. Piti päästä latelemaan ennakkoon opeteltu litania...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Muistaakseni vuonna 2006 kolmannen mutkan turva-alue oli asfaltoitu ja nyt kisan jälkeen voisi odottaa, että ensi vuonna sinne on laitettu taas asfalttia. :eek: Toivon olevani väärässä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Kun kyse on puistosta, niin sitä ei ehkä noin vain voi asfaltoida. Ainoa varsinainen asfalttiturva-alue Melbournessa on nelosmutkassa, joka on ihan oikeasti keskellä parkkipaikkaa. Sen lisäksi parissa kohdassa (takasuoran päässä ja viimeistä edellisessä mutkassa) jatkuu normaalissa liikennekäytössä oleva tie suoraan.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Kun kyse on puistosta, niin sitä ei ehkä noin vain voi asfaltoida. Ainoa varsinainen asfalttiturva-alue Melbournessa on nelosmutkassa, joka on ihan oikeasti keskellä parkkipaikkaa. Sen lisäksi parissa kohdassa (takasuoran päässä ja viimeistä edellisessä mutkassa) jatkuu normaalissa liikennekäytössä oleva tie suoraan.
Voi tosin olla, että Alonson ulosajon takia FIA pakottaa päällystämään kyseisen mutkan turva-alueen asfaltilla uhaten kisan menettämisellä mikäli niin ei tehdä ja silloin ei ole mitään merkitystä sillä, että kyse on puistosta.
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Voi tosin olla, että Alonson ulosajon takia FIA pakottaa päällystämään kyseisen mutkan turva-alueen asfaltilla uhaten kisan menettämisellä mikäli niin ei tehdä ja silloin ei ole mitään merkitystä sillä, että kyse on puistosta.
Miten toi Alonson ulosajoon liittyy? Hiekka itse asiassa pehmensi pomppuja, asfaltilta olis lentäny yli aitojen ehkä... :eek:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Miten toi Alonson ulosajoon liittyy? Hiekka itse asiassa pehmensi pomppuja, asfaltilta olis lentäny yli aitojen ehkä... :eek:
Asvaltilla olisi liukunut nätisti oikein päin aitoihin. Nyt pohja haukkasi heti hiekkaan ja auto lähti pyörimään.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Asvaltilla olisi liukunut nätisti oikein päin aitoihin. Nyt pohja haukkasi heti hiekkaan ja auto lähti pyörimään.
Niin, sitähän emme voi tietää, mut olis voinu kylki eellä mennä ja lujaa, jolloin Alonsoon kohdistuva mälli olisikin ollu kertaluokkaa kovempi. Auto toki meni säpäleiksi, mut pahin isku tais tulla radan reunaan osuessa. Eihän se auto taho yleensä hidastua, jos asfaltilla liu'utaan ilman neljän renkaan jarruttamista.

Ilmalennosta jo näkee, että sitä vauhtia hiekalle tullessa oli vielä melkoisesti eikä se siitä ihan hirveänä olis ilman hiekkaa hidastunutkaan, ku hiekallaki lenneltiin vielä niin pitkälle.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Auton liukuessa oikein päin maassa osumat eivät ole niin vaarallisia, kuin holtittomasti pyöriessä tai lentäessä. Sainzin Venäjän ulosajo oli muuten hyvin samanlainen, mutta siellä turva-alue oli asvalttia ja auto liukui siististi pehmusteisiin. Halo tietysti poistaa senkin mahdollisuuden, että auton paiskautuessa seinään kypärä osuu johonkin kulmaan tai rakoon.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Voi tosin olla, että Alonson ulosajon takia FIA pakottaa päällystämään kyseisen mutkan turva-alueen asfaltilla uhaten kisan menettämisellä mikäli niin ei tehdä ja silloin ei ole mitään merkitystä sillä, että kyse on puistosta.
Kai näitä katuratoja arvostellaan jo nyt ihan eri kriteereillä kun ovat samassa Grade1-luokassa muiden kanssa. Sen takia en mihinkään pakotteisiin usko.

Noiden turva-alueiden hiekat aina tuodaan kisan ajaksi sinne. Tuskin ihan helpolla haluavat tehdä puistoon valtavia asvalttikenttiä rumentamaan.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kai näitä katuratoja arvostellaan jo nyt ihan eri kriteereillä kun ovat samassa Grade1-luokassa muiden kanssa. Sen takia en mihinkään pakotteisiin usko.

Noiden turva-alueiden hiekat aina tuodaan kisan ajaksi sinne. Tuskin ihan helpolla haluavat tehdä puistoon valtavia asvalttikenttiä rumentamaan.
Bakun tulevalla katuradalla on mukulakiviosuus, johon asennetaan väliaikainen asfalttikerrosen kisan ajaksi, joka sitten poistetaan kun kisat ohi. Jos Albert Parkin kolmosmutkan ulostuloon joudutaan laittamaan asfalttia, niin eiköhän sekin tule vain kisan ajaksi. Albert Park on 51 viikkoa vuodessa siviililiikenteen käytössä.
 
Ylös