Sama virsi joka kisassa? Viime kisassa samoista asemista voitti!!Hämiksellä ei näemmä kasetti kestänyt. Huomenna sukellus ekaan tai tokaan ja varikon pankolta kisaa seuraamaan?
Sama virsi joka kisassa? Viime kisassa samoista asemista voitti!!Hämiksellä ei näemmä kasetti kestänyt. Huomenna sukellus ekaan tai tokaan ja varikon pankolta kisaa seuraamaan?
RB syö rengasta enemmän kisassa.No, vielä ei ole pistettäkään jaettu Sakasan GP:stä.
Sebi on yllättäen jäänyt Kimin jalkoihin parissa kisassa. Alkaa paineet nousta Vettelillä.Nyt näyttää siltä että auto alkaa olla Kimille mieleinen vaikka vauhtia vielä puuttuukin, alkaa Seb olla kohta tiukilla Kimin kanssa.
Onneksi Ferrari vaikuttaisi olevan kisavauhdissa vielä RB:n edellä. Jos huomenna saisi hyvän lähdön niin kolmossija aivan ajamalla otettavissa. Tietenkin mikäli mersut vielä hölmöilevät ties mistä ukko löytyy kisan jälkeen
E: mikä on tämän kauden aika-ajo tilasto näiden kahden välillä?
Kannattaa muistaa että taustalla on loota yms ongelmat. Siten huonompi lähtöruutu josta on aina vaikeampi nousta.Sebi on yllättäen jäänyt Kimin jalkoihin parissa kisassa. Alkaa paineet nousta Vettelillä.
Toki, mutta on vauhti ollut korkeintaan Kimin tasoa tai heikompaa jo muutaman viime kisan.Kannattaa muistaa että taustalla on loota yms ongelmat. Siten huonompi lähtöruutu josta on aina vaikeampi nousta.
On se nyt jumalauta että noinkin yksinkertaisesta asiasta ja säännöstä saadaan aikaan 50 erilaista sääntötulkintaa ja rangaistusta! On tämä säätäminen ja tempoilu näiden sääntöjen kanssa jotain ihan käsittämätöntä, varsinkin kun nuo vielä tuntuu niin kovin usein menevän ihan pärstäkertoimen mukaan (Hamilton = ei rangaistusta mistään). Eikö tällaisille aika yksiselitteisille asioille (se joko on unsafe release tai sitten ei ole) voisi laittaa ihan kiinteää rangaistusta joka olisi kaikille sama?Unsafe release -tuomiot 2015 ja 2016:
Räikkönen - ei rangaistusta (Australia -15)
Grosjean - 5 sekuntia ja 2 pistettä (Unkari -15)
Kvjat - varoitus (Belgia -15)
Verstappen - varikon läpiajorangaistus (Italia -15)
Bottas - 2000€ sakot (Singapore -15)
Palmer - 1000 € sakot (Brasilia -15)
Bottas - 5 sekuntia (Abu Dhabi -15)
Hülkenberg - 3 lähtöruutua (Kiina -16)
Perez - 5000€ sakot (Kiina -16)
Palmer - 10 sekunnin stop/go (Britannia -16)
Lähteenä F1Fanaticin rangaistuslistaus, vain tittelillä "unsafe release" mukana.
Ei se nyt niin yksiselitteistä aina ole. Kärsikö joku muu kuski ja kuinka paljon? Aiheuttiko unsafe release välittömän vaaran jollekulle vai tuliko peräti henkilövahinkoja? Oliko unsafe release tiimin moka vai töpeksikö kuski?Eikö tällaisille aika yksiselitteisille asioille (se joko on unsafe release tai sitten ei ole) voisi laittaa ihan kiinteää rangaistusta joka olisi kaikille sama?
Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sen olla noin monimutkaista? F1-säännöt ovat monelta osin ihan liian monimutkaiset ja tulkinnanvaraiset, ja niissä olisi paljon yksinkertaistamisen varaa. Sillä tavalla saataisiin tuomioihinkin vähän yhdenmukaisuutta. Loppujen lopuksi tuossakin jos tulkitaan että on unsafe release niin se tarkoittaa silloin että sillä on aiheutettu vaaratilanne (jo termi kertoo sen), ja silloin siitä voisi langettaa ihan saman tuomion olipa se pelkkä läheltäpiti-tilanne tai ihan osuma, tai olipa sessio missä se sattui mikä tahansa. Tietenkin sillä erolla että jos sattuu esim. harjoituksissa tai aika-ajossa niin tulee lähtöruuturangaistus ja jos tulee kisassa niin aikarangaistus tai stop&go.Ei se nyt niin yksiselitteistä aina ole. Kärsikö joku muu kuski ja kuinka paljon? Aiheuttiko unsafe release välittömän vaaran jollekulle vai tuliko peräti henkilövahinkoja? Oliko unsafe release tiimin moka vai töpeksikö kuski?
Tapaukset ovat erilaisia. Se, että melkein laskee kuskin varikolta toisen eteen, muttei ihan on erimitaliinen sen kanssa, että seuraavan varikkopilttuun mekaanikko saa renkaan päähänsä.Kysymys kuuluukin, että tarvitseeko sen olla noin monimutkaista? F1-säännöt ovat monelta osin ihan liian monimutkaiset ja tulkinnanvaraiset, ja niissä olisi paljon yksinkertaistamisen varaa. Sillä tavalla saataisiin tuomioihinkin vähän yhdenmukaisuutta. Loppujen lopuksi tuossakin jos tulkitaan että on unsafe release niin se tarkoittaa silloin että sillä on aiheutettu vaaratilanne (jo termi kertoo sen), ja silloin siitä voisi langettaa ihan saman tuomion olipa se pelkkä läheltäpiti-tilanne tai ihan osuma, tai olipa sessio missä se sattui mikä tahansa. Tietenkin sillä erolla että jos sattuu esim. harjoituksissa tai aika-ajossa niin tulee lähtöruuturangaistus ja jos tulee kisassa niin aikarangaistus tai stop&go.
Rohkenen väittää pokkana, että Vettel ei ole yhtään "entistä Vetteliä" heikompi. Räikkönen on nostanut tasoaan, kun soppari varmistui.Toki, mutta on vauhti ollut korkeintaan Kimin tasoa tai heikompaa jo muutaman viime kisan.
Jos noin olisi, ei olisi kovin ammattikuljettaja. Eihän tuollainen saisi kovin paljon vaikuttaa. Itse ajattelen, että auto on kehittynyt enemmän Kimin kuin Vettelin suuntaan ja nyt on menossa Vettelillä heikompi kausi.Rohkenen väittää pokkana, että Vettel ei ole yhtään "entistä Vetteliä" heikompi. Räikkönen on nostanut tasoaan, kun soppari varmistui.