Edelliset kaudet menivät tuurilla, että ei kolaroinut muiden kanssa. Nyt on ruvennut lipeämään laitteet lapasesta. Onkohan tosiaan noin, että ei ole yhtään kisaa ajanut ilman haaveria, joka olisi vaikuttanut kisaan? Jossain harkoissa veti seinään, mutta sillä ei tainnut olla vaikutusta kisaan. Tosin en muista räpiköikö silloinkin jotain muuta. Alkaa olemaan kyllä ehkä Pitlanen yliarvostetuin kuski tällä hetkellä.Aikamoista räpeltämistä on ollut Verstappenin kausi, ei vielä yhtään kisaviikonloppua ilman virhettä.
Tämä kertoo miehestä kaiken oleellisen. Väittää, että siiven rikkominen ei ollut oma virhe. Sirotkinin piikkiin?mtv3 sanoi:Ulosajo oli kuudes kerta tällä kaudella, kun Verstappen joko spinnaa tai osuu toiseen autoon.
- Kiinassa (kolari Sebastian Vettelin kanssa) tein myös virheen. Barcelonan tilannettta (osuma Sergei Sirotkinin takapyörään) en kutsuisi virheeksi. Tietenkään sitä ei haluaisi tapahtuvan, mutta sitä sattuu, Verstappen sanoi.
Olipahan pettymys kummaltakin suomalaiskuskilta tänään. Heikkoa tekemistä puolilöysinä aisankannattajina. Ilman järkyttävää tuuria se on huomenna sijat 4 ja 5 mitä sieltä tulossa.
Siitä käytetään myös nimitystä kierrosennätys...Ricciardo ajaa taas track recordin..
- Australiassa yritti jahdata Magnussenia liian aggressiivisesti ja seurauksena pyörähdys minkä seurauksena tippui pari pykälää.Onkohan tosiaan noin, että ei ole yhtään kisaa ajanut ilman haaveria, joka olisi vaikuttanut kisaan?
En tarkoittanut mitään takinkääntöä. Kummatkin suomalaiset ajaneet hyvin alkukauden. Kunhan homma ei vaan nyt sitten lipsahtaisi 2017 uusinnaksi. Munattomia suorituksia ei pidä suvaita. Mun mielestä Kimi ei ottanut kyllä minimiä kun hävisi tallikaverin lisäksi myös Hamiltonille. Mese vaikutti kuitenkin vasta kolmanneksi nopeimmalla autolta eilen.... Ymmärrän mitä haet mut..
Mitä muihin, nii Kimi epäonnistuu, nii alkaa takinkääntö. Hyvin on vetänyt tähän asti. Tälläkertaa ei vaa vauhti riittäny ollenkaan. Otti minimin kuite. Vettel veti kyllä maksimisuorituksen. '
Kisa on toki edessä.. mahtaa vaa mennä varikko-ohitteluksi, toivottavasti oon väärässä. Takuuvarma turva-autokin vähintään kerran tulee radalle. Ei täällä pelkällä virtuaallisella selvitä.
Mitä tarkoitat?Edelliset kaudet menivät tuurilla, että ei kolaroinut muiden kanssa.
Juuri näin. Yllättävän harvoin syntyi kuitenkin romua.Mitä tarkoitat?
Edellisillä kausillahan Verstappen aiheutti useasti vaarallisia kolaritilanteita / kolareita syöksyillään ensimmäisiin mutkiin.
Onhan se juurikin noin, mitä sanoit!- Australiassa yritti jahdata Magnussenia liian aggressiivisesti ja seurauksena pyörähdys minkä seurauksena tippui pari pykälää.
- Bahrainissa ensin ulosajo aika-ajossa ja sitten kisassa osuma Hamiltonin kanssa johti keskeytykseen jo avauskierroksilla.
- Kiinassa ensin epätoivoinen ohitusyritys Hamiltonista johti pieneen ulkoiluun minkä seurauksena mm. Ricciardo meni ohi, ja sitten vielä osuma Vettelin kanssa pudotti vähän lisää.
- Bakussa kolari tallikaverin kanssa johti molempien Red Bullien keskeytykseen, ja meni ehdottomasti enemmän Verstappenin piikkiin.
- Espanjassa osuma Strollin perään ei lopulta maksanut mitään mutta olisi voinut pilata kisan. Tämä meni osittain Strollinkin piikkiin mutta yhtä lailla myös Verstappen teki virhearvion.
- Monacossa virhe jo harjoituksissa ja sen seurauksena aika-ajo jäi kokonaan väliin. Monacossa tämä käytännössä pilaa koko kisan vaikka auto olisikin nopein.
Eli Espanja on tähän mennessä ainoa kisa jossa Verstappenin virhe ei ole vaikuttanut sijoitukseen ja sitä myötä pisteisiin, mutta sielläkin virhe tapahtui ja oli vain hyvää tuuria että selvisi siitä kuiville koska aika pahasti se etusiipi otti osumaa. Verstappenin virheet on näin maksaneet hänelle ja Red Bullille jo kymmeniä pisteitä.
Taisi muut varoa tappia kun tiesivä tavat... :dunno:Juuri näin. Yllättävän harvoin syntyi kuitenkin romua.
Nelson Piquet sanoi aikanaan Bernie Ecclestonesta tiimipomona siten, että "Virheistä Bernie Ecclestone ei koskaan moiti minua sanallakaan, mutta jos olen hidas, hän antaa minun kuulla kunniani." (Janne & Kari Melart - Elämä pelissä, sivu 234)Raaka nopeushan varmasti ainoa syy miksi vielä ajopaikka on. Rallissakin oli ainakin ennen sanonta jota kuinkin että "ulosajeleva nopea kuski kyllä aina oppii varmuuden" kuin "hidas varma kuski nopeuden" tai jotain. Eli kaipa vielä ykkösissäkin tuo pätee.
Ideahan tuossa(kai) siis se että nopeutta ei voi oppia tietyn pisteen yli mutta varmuutta voi.
Häkkinen tosin sai yhden kisan bannin törmäilyjen takia.Mietin viime vuosikymmenien mestareita ja tuli tasan Mika Häkkinen (ja Jenson Button) mieleen, jo(t)ka ei pahemmin (alku-uransa aikana) puskenut tarvittaessa edellä olevaa kaiteisiin sijoituksen saadakseen.