Formunaattor
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2014
- Viestit
- 593
Onpa jälleen kerran uskomattoman typerästi suunniteltu nuo viimeisten mutkien turva-alueet. Asfaltointi mahdollistaa suuremman ja pyöreämmän ajolinjan käyttämisen mistä saa kyllä ehdottoman hyödyn kun lähdetään nopealle kierrokselle. Saas nähdä miten aika-ajoissa tuo ratkaistaan. Silverstonea paljon simulaattoreissa ajaneena tiedän että nuo viimeiset mutkat on oikeasti aika haastavia, juuri sen takia kun siinä haluaisi päästä kaasulle mahdollisimman aikaisin. Jo 2011 ihmettelin tuota viimeisen mutkan ulostuloa miksi siinä on pelkkää asfalttia. Nyt näköjään myös tuo shikaanin ulostulo on asfaltoitu. Miksi ihmeessä noihin mutkien ulostuloalueisiin ei voida asentaa parin-kolmen metrin nurmi- tai hiekkakaistaletta?
Nimellisesti ne ovat kovemmat mutta itse kumiseokset taitavat olla aika lailla viime vuoden tasoa. Tämän vuoden seokset ovat pykälää pehmeämpiä kuin viime vuotiset. Ohennettujen renkaiden osalta sen verran että sitähän tuolla muutoksella juuri kait haetaan, että ne toimisivat ja kestäisivät paremmin. Mutta viime vuotiset Ferrarien rengasrikot eivät tainneet suoranaisesti johtua kovasta kulumasta. Ainakin toisella kuljettajalla se taisi puhjeta jostain radalla olleesta hiilikuituroskasta.Mites noi ohennetut renkaat verraten siihen, että viime vuonna Ferrareista meni renkaita rikki ihan urakalla?
Kestääkö paremmin? Kovemmat seokset ainakin.