Noh Kubica on gridin paskin maksukuski, heittämällä. Williams toki myös hetkeen heittämällä huonoin talli.
Muistutteles mua kuitenkin niistä kesken kauden tehdyistä kuskivaihdoista finanssisyistä gridin perällä?
Ainakin 2016 Manor vaihtoi Haryanton pois sponssirahan loputtua, ja 2015 oli siitä kuuluisa kausi, että Caterham kierrätti kauden aikana niin monta maksukuskia läpi, että joutui kutsumaan kauden päätöskisaan rahattoman Merhin takaisin rattiin, koska ei voinut enää sääntöjen puitteissa palkata uuttakaan kuljettajaa. (Talli saa ajattaa korkeintaan neljää eri kuljettajaa kilpakauden aikana.) Myös kaudella 2014 Caterham ajatti neljää eri kuljettajaa. Samoin HRT vaihtoi kuljettajia kuin sukkia lyhyen olemassaolonsa aikana. Kymmenisen vuotta aiemmin Minardi ja jossain määrin Jordankin vaihtoivat kuljettajia kauden aikana rahavirtojen mukaan.
Historiankirjojen perusteella voisi sanoa tallin korisevan kuolon kourissa siinä vaiheessa, kun se alkaa vaihtaa kuskeja kesken kauden. Varsinkin nyt se on aika hullua, kun junnulla ei ole mitään mahdollisuuksia testata autoa kuin kisaviikonloppujen aikana eli rytmiin pääseminen voi viedä pitkän aikaa ja samalla pitäisi tehdä kehitystyötäkin...
Kubica sai paikkansa paljolti sen ansiosta, ettei Williams voinut shoppailla F2-sarjasta lompakkomiehiä superlisenssisääntöjen rajoitusten vuoksi. Samat rajoitukset pätevät edelleen, koska kukaan uusi kuljettaja ei ole saanut superlisenssiin kelpoisuutta talven aikana.